3 квітня о 18:00Вебінар: Гейміфікація уроку як засіб підвищення ефективності навчання

Узагальнення знань по темі "Сенсорні системи"

Про матеріал

Дана розробка допоможе узагальнити знання учнів про будову та функції сенсорних

систем, встановити факт взаємодії аналізаторів та її ролі в підтриманні гомеостазу, адаптації організму до навколишнього середовища;

визначити рівень навчальних компетенцій учнів;

продовжувати розвивати навички роботи в групах та індивідуально.

Тип уроку: Контролю та корекції знань.

Перегляд файлу

Тема уроку: Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи» 

 

Мета уроку: узагальнити знання учнів про будову та функції сенсорних

систем, встановити факт взаємодії аналізаторів та її ролі в підтриманні гомеостазу, адаптації організму до навколишнього середовища;

визначити рівень навчальних компетенцій учнів;

продовжувати розвивати навички роботи в групах та індивідуально.

Тип уроку:   Контролю та корекції знань.

 Хід уроку

І. Емоційне налаштування класу.

Девіз уроку:

Те, що я чую, я забуваю,

                        Те, що я бачу, я пам’ятаю,

                        Те, що я роблю, я розумію.

                                                                 Конфуцій

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Яке значення для людини має кожна сенсорна система? (відповідають представники кожної групи про свою сенсорну систему).

2. Гра «Аукціон»

Дати найповніше визначення, яке ніхто не зможе доповнити.

  • Що таке аналізатори?
  • Що таке рецептори?
  • Що таке адаптація?

ІІІ. Узагальнення знань з теми.

  1. Робота з картками

 «Сенсорні системи»

Біологія 8 клас

І-варіант

І рівень.

1.У людини розрізняють основних сенсорних систем:

а) чотири; б) пять.

2.Слухова сенсорна система складається з:

а) органа слуху-слухового нерва-слухової зони кори великого мозку;

б) слухового нерва-слухової зони великого мозку-органа слуху.

3. Нюхова сенсорна система має:

а) хеморецептори; б) механорецептори.

4. Отит – це запалення вуха:

а) внутрішнього; б) середнього.

5. Кислий смак їжі сприймають рецептори, що розташовані:

а) на кінчику язика; б) по краях язика.

6. Сліпа пляма сприймає світло……………………………………

 

ІІ рівень.

Завдання з вибором декількох правильних відповідей

1. Зовнішня оболонка очного яблука:

а) судинна, що переходить в райдужку

б) фіброзна, що переходить в рогівку

в) сітчаста, що переходить в рогівку

г) фіброзна, що переходить в райдужку

2.  Слухові рецептори збуджуються під впливом:

а) коливань барабанної перетинки

б) коливань слухових кісточок

в) коливань рідини в завитці

г)  жодної правильної відповіді

 

ІІІ рівень.

Завдання на встановлення відповідності

1.  Установіть відповідність між  спеціалізацією рецепторів смаку та  їх місцем розташуванням.

 

    РЕЦЕПТОРИ                                   МІСЦЕ РОЗТАШУВАННЯ

  1. гірке                                           А)  кінчик язика
  2. солоне                                        Б) краї язика
  3. солодке                                      В) корінь язика
  4. кисле                                          Г)  корінь та краї язика

                                                    Д) кінчик та краї язика

2. Знайдіть співвідношення між частиною вуха та її позначкою.

А) Євстахієва труба

Б) зовнішній слуховий прохід

В) завитка

Г) півколові канали

Д) барабанна перетинка

 

 

 

 

ІІ варіант.

І рівень.

1. Зорова сенсорна система складається з :

а) фоторецепторів-зорового нерва-зорової зони кори великого мозку;

б) зорової зони великого мозку-фоторецепторів-зорового нерва.

2. У стані страху зіниці: а) звужуються; б) розширюються.

3. Слухові рецептори містяться у вусі: а) середньому; б) внутрішньому.

4. Укажіть сенсорну системи, до складу яких входять частини вуха

 а) слухова      б) зорова      в) дотикова    г)  рівноваги

5. У оці заломлюють світло:

а) зіниця                 б)   рогівка    в) скловидне тіло   г)  кришталик

6. Вкажіть агрегатний стан речовини, в якому буде сприйматися її смак:

а) твердий                  б) рідкий     в) газоподібний         г)  желеподібний

ІІ рівень.

Завдання з вибором декількох правильних відповідей

  1. Аналізатор – це:

а) рецептор                 

б) рецептор та чутливий нерв

в) рецептор, чутливий нерв та зона кори головного мозку 

 

2.  Гострота нюху:

а) залежить від чутливості рецепторів

б) залежить від температури

в) залежить від вологості

г) залежить від часу знаходження в певному місці

 

ІІІ рівень.

Завдання на встановлення відповідності

  1. Заповніть таблицю:

Захворювання

Ознаки

1. Куряча сліпота

А. Розлад колірного зору

2. Дальтонізм

Б. Значне погіршення сутінкового зору

3. Короткозорість                     

В. Нечітке бачення предметів, розташованих близько до очей

4. Далекозорість

Г. Нечітке бачення віддалених предметів

5. Косоокість

Д. Запалення внутрішньої частини повіки

6. Конюктивіт

Е. Порушення бінокулярного зору

 

2.  Визначте  послідовність  розташування структури ока, через які пройде світловий потік, перш ніж він досягне сітківки

А) рогівка

Б) склоподібне тіло

В) кришталик

Г) зіниця

Д) сітківка

ІІІ - варіант

І рівень.

1. Погіршення сутінкового зору спричинене захворюванням, що називають:

а) дальтонізмом; б) курячою сліпотою.

2. Фоторецептори ока містяться в: а) рогівці; б) сітківці.

3. Рецептори шкіри, що сприймають дотик, називають:

а) хеморецептори; б) механорецептори.

4. У сітківці ока розрізняють кількість типів колбочок: а) 2; б) 3; в) 4.

5. Максимальна температурна залежність характерна для рецепторів:

а) слухових; б) нюхових; в) смакових.

6. Звук підсилює: а) зовнішнє вухо; б) барабанна перетинка; в) середнє вухо.

 

ІІ рівень.

Завдання з вибором декількох правильних відповідей

  1. Кількість світла, що надходить в очне яблуко, регулюється за допомогою:

а) безумовно рефлекторно за допомогою рогівки

б) безумовно рефлекторно за допомогою зіниці

в) умовно рефлекторно за допомогою  рогівки

г) умовно рефлекторно за допомогою зіниці

 

2. Смакова сенсорна система разом з нюховою бере учать у регуляції:

а) травлення                                

б) травлення, обміну речовин  

в) травлення, обміну речовин, поведінки 

г)  травлення, обміну речовин, поведінки, виділення

 

ІІІ рівень.

Завдання на встановлення відповідності

  1. Знайдіть співвідношення між зоною кори головного мозку та аналізатором.

ДОЛЯ  КОРИ ГОЛОВНОГО МОЗКУ              АНАЛІЗАТОР

1) потилична доля                                                 А) зоровий

2) скронева                                                             Б) руховий

3) тім’яна                                                                В) чутливість внутрішніх органів

4) лобна                                                                  Г) слуховий

                                                                                Д)  смакова чутливість

 

2. Установіть відповідність між частинами сітківки та їх назвами.

А) біполярні нейрони

Б) пігментні клітини

В) мультіполярні нейрони

Г) палички

Д) ковбочки

 

      4

 

                                  1                           2   3

 

 

ІV. Підведення підсумків

Вправа «Кути»

Ви сьогодні плідно працювали, але даю право вам самим проаналізувати свою роботу. Зараз ви оціните свою роботу ставши по відповідних кутах.

  •                Червоний - я вважаю, що виконав роботу чудово.
  •                Жовтий – я вважаю, що виконав роботу добре.
  •                Зелений - старався, але не усе вийшло!

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
1798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку