Урок узагальнення 6 клас
Гра - подорож "Стародавніми країнами світу (Єгипет, Індія, Китай, Греція)"
мета: у формі гри узагальнити та повторити історію розвитку стародавніх країн, сприяти активізації пізнавальної діяльності учнів, виховувати повагу до історичного минулого.
обладнання: підручник, артефакти (піраміда, рис, шашки, оливки), міні-альбом, два бокси, зернові культури, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вч. Сьогодні на уроці ми відправимося в подорож, для цього нам потрібно запустити машину часу, а щоб вона запустилася нам необхідні артефакти. А чи знаєте ви, що таке артефакти? (відповіді учнів, якщо учні точну відповідь не дають, тоді вчитель надає варіанти відповідей: а) це частини тіла; б) комп'ютерна гра; в) це предмети). Такі артефакти не легко знайти, тому я вам допоможу. Здогадайтеся до яких країн ми будемо подорожувати (вчитель витягує з боксу: піраміду, рис, шашки, оливки)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Вчитель представляє учням контурні обриси країн та задає запитання
- З чим ці країни вам асоціюються?
2. Вправа "Асоціативні слова". Вчитель пропонує учням розтавити слова в порядок до країн.
ПІРАМІДА, ХУАНХЕ, ПІДНЕБЕСНА, КОЛОНІЇ, ГРОМАДЯНИН, НІЛ, КОРОВА, КОНФУЦІЙ, ЧАЙ, ХЕРСОНЕС, ШАШКИ, ЦІНЬ, ФАРАОН, КОМПАС, ІЄРОГЛІФИ, РИС, ОЛІМПІЙСЬКІ ІГРИ, БУДДИЗМ, ЙОГА.
ЧОРНИЛО, ПАПІРУС, ПАПІР
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Вирушаємо в подорож. Перша наша зупинка "Релігія". Вчитель надає дітям картки з богами в роздріб, вони повинні визначити до якої держави вони належать, потім свої роботи в форматі А3 вони представляють аудиторії на дошці, коментуючи.
(Єгипет)
(Греція)
(Індія)
(китай)
Після представлення робіт вчитель пропонує відвідати наступну станцію "Культура". В кожної команди будуть міні-альбоми з картинками за якими вони повинні розказати про культуру кожної з країн.
Піраміди, сфінкс |
папірус |
Поява перук |
Винайшли ножиці
|
|
|
Сонячний календар
|
Кішки |
Муміфікація, саркофаг |
поява цукру |
санскрит (граматика) |
шашки |
|
Лікування лікарськими травами |
Орнамент на тканині - ПЕЙСЛІ |
Архітектурні досягнення |
Відкриття сонячної системи |
йога |
|
|
|
|
|
|
|
Теракотова армія |
Велика Китайська стіна
|
|
||
|
||
|
Ієрогліфічне письмо |
|
Стінобитні пристрої
|
Парова гармата |
"люблячі мудрість" - філософи |
перший театр в Сародавній Греції |
||
Перша вогнеметна машина, якаобрушувала на ворога жар навпіл з сіркою. |
|
З'явився термін "демократія" |
|
Олімпійські ігри |
Медицина, вчення Гіппократа |
Фізкульт хвилинка. "Мяу-мяу". Вчитель. А ви знаєте, що не вивчивши китайської мови ви не зможете зрозуміти їх, а от наші котики їх зрозуміють це точно. Перевіримо?
Вчитель. Молодці! Остання наша зупинка "Господарство". На ваших партах розміщені бокси, які переділені на 4 частини з прапорам країн, а також торбинки з плодами. Ваше завдання розкласти ці торбинки до тих країн, в яких вони вирощувалися.
Індія Єгипет Китай Греція
ІV. Лото - узагальнення
Де вперше з'явився цей предмет?
1
|
Священна тварина в Індії? ________
2 |
Що це за винахід?
3 |
Де ми вперше з вами почули про шашки?
4 |
В якій країні ці істоти були священними?
5 |
Чому греки використовували стінобитні машини?
6 |
В якій країні люди носили перуки?
7 |
Що зображено на картинці?
8 |
Річка Ніл протікала в _________________
9 |
В якій країні зустрічається Династія Хань ? ____________
10 |
Хто такий Конфуцій?
11 |
Що це за винахід?
12 |
Як називали цих людей в Греції?
13 |
|
|
5. Самооцінювання. Оцінка учнем власної роботи на уроці ( учні повинні поставити відмітки біля того опису роботи на уроці, над яким вони найбільше працювали)
Оцінка учнем власної участі |
2 бали |
1 бал |
0 балів |
Я відповідав на питання, даючи пояснення, коли це було необхідно |
|
|
|
Я добре співпрацював зі своїми товаришами |
|
|
|
Я завжди брав участь в обговоренні завдання |
|
|
|
Я висловлював нові ідеї та вносив пропозиції |
|
|
|
Ми допомагали одне одному |
|
|
|
Ми надавали можливість усім взяти участь в обговоренні |
|
|
|
6. Рефлексія
Вчитель. Перед вами драбинка успіху, вам потрібно продемонсрувати свої враження від уроку.