Узагальнення знань в 9 класі з теми:"Психічна та духовна складові здоров’я"

Про матеріал

Узагальнення знань з теми:"Психічна та духовна складові здоров'я" розроблене у двох варінтах для того, щоб перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до програмових вимог: рівень теоретичних знань, понять та їх розуміння і використання; перевірити рівень набутих умінь і сформованих навичок; оцінити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми.

Перегляд файлу

Основи здоров’я 9 клас

Тема: Узагальнення з теми «Психічна та духовна складові здоров’я»

Мета: перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до  програмових вимог: рівень теоретичних знань, понять та їх розуміння і використання; перевірити рівень набутих умінь і сформованих навичок; оцінити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми.

Обладнання: картки з тестовими завданнями.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Учитель повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.

ІІ.  Виконання завдань

І варіант 1) Б  2)А    3)А    4)Б   5)В   6) А

7)Емансипація – звільнення від залежності, гноблення і забобонів, скасування якихось обмежень, зрівнення в правах.

8) А +, Б -, В +, Г -.

9) 1 – Б, 2 – В, 3 – А, 4 - Г.

10) 1 – аутогенне тренування, 2 – мимовільна увага, 3 – апатія.

ІІ варіант 1) В  2)Б    3)А    4)А   5)Г   6) Г

7) Ієрархія – розташування частин або елементів цілого в певному порядку від вищого до нижчого.

8) А +, Б -, В +, Г -.

9) 1 – Б, 2 – А, 3 – Г, 4 - В.

10) 1 – самовладання, 2 – довільна увага, 3 – запам’ятовування.

 

ІІІ. Домашнє завдання

1.  Повторити  § 10-13

 

Узагальнення з теми

«Психічна й духовна складові здоров’я»

І ВАРІАНТ

І рівень (0,5)

1. Особистість людини не формується шляхом:

а) самопізнання;                б) зовнішнього тиску;

в) самовизначення;            г) самовиховання.

2. Самовизначення – це:

        а) розуміння самого себе, своїх можливостей і прагнень;

        б) нерозуміння свого місця в людському суспільстві й свого призначення в житті;

        в) засіб оволодіння досвідом інших людей;

        г) засіб оволодіння власним досвідом.

3. Самовладання – це:

       а) здатність людини зберігати внутрішній спокій, діяти розумно й виважено в складних життєвих ситуаціях;

      б) процес отримання знань про самого себе шляхом виокремлення себе серед інших, ідентифікацій й відокремлення себе від інших людей;

      в) оцінка людиною власних можливостей, якостей, достоїнств і недоліків;

      г) самостійний вибір людиною свого життєвого шляху, цілей, цінностей, моральних норм, майбутньої професії та умов життя.

4. Сприйняття – це:

    а) вибіркова спрямованість на той чи інший об’єкт, зосередження на ньому;

    б) психічний процес, спрямований на відтворення предметів навколишнього світу разом з усіма їхніми якостями;

    в) спрямованість свідомості, зосередженість на важливих для людини предметах і явищах;

    г) закріплення, збереження й подальше використання попереднього досвіду.

5. Пам’ять, що полягає в збереженні й відтворенні всіх видів образів (зорових, слухових, рухових, дотикових, нюхових, смакових), називають:

     а) руховою пам’яттю;                    б) емоційною пам’яттю;

     в) образною пам’яттю;                   г) словесно-логічною пам’яттю.

6. Інтелектуальне самопочуття – це:

    а) здатність людини пізнавати й використовувати нову інформацію, задля того щоб підвищити якість життя й здатність діяти оптимально в нових обставинах;

    б) здатність людини діяти ефективно, згідно із вимогами свого життя, це гарна фізична підготовка й наявність корисних рухових якостей;

    в) здатність успішно взаємодіяти й встановлювати важливі стосунки з іншими людьми;

    г) здатність визначати свою систему цінностей і діяти згідно із нею.

ІІ рівень (1)

7. Емансипація – це

       8. Позначте знаком „+” правильні твердження, а знаком „­–” помилкові твердження.

      а) сприйняття – це психічний процес, спрямований на відображення окремих якостей предметів навколишнього світу;

б) сприйняття повідомляє нам тільки недостовірну інформацію про світ;

       в) стійкість уваги виражається в здатності впродовж тривалого часу, не відволікаючись, зосереджуватися на предметі своєї діяльності;

       г) обсяг уваги вимірюється кількістю предметів, що втримуються одночасно в полі чіткої свідомості.

ІІІ рівень (1,5)

9. Знайдіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями.

Термін

Визначення

1

Самопізнання

А

Свідома діяльність, спрямована на реалізацію себе як особистості, вироблення людиною в себе таких особистісних якостей, які є бажаними

2

Самовизначення

Б

Засіб оволодіння власним досвідом, воно дозволяє найбільш повно використовувати свої можливості в навчанні, праці, у спілкуванні з іншими людьми, у занятті якою-небудь справою

3

Самовиховання

В

Розуміння самого себе, своїх можливостей і прагнень, розуміння свого місця в людському суспільстві й свого призначення в житті

4

Самооцінка

Г

Оцінка людиною власних можливостей, якостей, достоїнств і недоліків

10. Допишіть речення.

  1. Як називається комплекс спеціальних вправ, заснованих на самонавіюванні й використовуваних людиною для управління власним психічним станом та поведінкою – …
  2. Яка увага виникає ненавмисно, без будь-яких зусиль із боку людини – …
  3. Як називається стан байдужості до всього, що відбувається, пригніченість емоцій і зниження або повна відсутність інтересів і прагнень – …

IV рівень (3)

11. Складіть пам’ятку «Як не потрапити в тенета Інтернету».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення з теми

 «Психічна й духовна складові здоров’я»

ІІ ВАРІАНТ

І рівень (0, 5)

1. Самопізнання – це:

  а) засіб керування іншими людьми;               б) засіб оволодіння досвідом інших людей;

  в) засіб оволодіння власним досвідом;           г) фізіологічний процес.

2. Самовиховання – це:

    а) свідома діяльність, спрямована на реалізацію себе як особистості, вироблення людиною в собі позитивних особистісних якостей;

    б) засіб керування іншими людьми;

    в) засіб оволодіння досвідом інших людей;

    г) засіб оволодіння власним досвідом.

3. Увага – це:

   а) вибіркова спрямованість на той чи інший об’єкт, зосередження на ньому;

   б) психічний процес, спрямований на відтворення предметів навколишнього світу разом з усіма їхніми якостями;

   в) неправильне, викривлене сприйняття;

   г) пам’ять почуттів.

    4. Пам’ять, що зберігає на період до 20 секунд найбільш істотні елементи образу, називають:

   а) миттєвою пам’яттю;           б) короткочасною пам’яттю;

   в) оперативною пам’яттю;      г) довготривалою пам’яттю.

5. Виконання яких правил не сприятиме запам’ятовуванню?

   а) намагайтеся ставитися до матеріалу, який запам’ятовуєте, не байдуже, а з великим емоційним інтересом;

   б) навчіться зосереджувати свою увагу на досліджуваному предметі;

   в) намагайтеся зрозуміти матеріал, формуйте в себе свідомий вольовий намір запам’ятати його;

   г) учіть і повторюйте великими дозами.

6. Духовне самопочуття – це:

   а) здатність людини пізнавати й використовувати нову інформацію, задля того щоб підвищити якість життя й здатність діяти оптимально в нових обставинах;

   б) здатність людини діяти ефективно, згідно із вимогами свого життя, це гарна фізична підготовка й наявність корисних рухових якостей;

   в) здатність успішно взаємодіяти й встановлювати важливі стосунки з іншими людьми;

   г) здатність визначати свою систему цінностей і діяти згідно із нею.

                                                            ІІ рівень (1)

7. Ієрархія – це

8. Позначте знаком „+” правильні твердження, а знаком „­–” помилкові твердження.

а) образна пам’ять полягає в збереженні й відтворенні всіх видів образів (зорових, слухових, рухових, дотикових, нюхових, смакових);

б) різні види пам’яті не пов’язані між собою;

в) людина не може одночасно використовувати рухову, емоційну, образну й смислову пам’ять;

г) пам’ять – це закріплення, збереження й подальше використання попереднього досвіду.

                                                         ІІІ рівень (1,5)

9. Знайдіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями.

Термін

Визначення

1

Інтелектуальне самопочуття

А

Здатність людини діяти ефективно, згідно із вимогами свого життя, це гарна фізична підготовка й наявність корисних рухових якостей

2

Фізичне самопочуття

Б

Здатність людини пізнавати й використовувати нову інформацію, задля того щоб підвищити якість життя й здатність діяти оптимально в нових обставинах

3

Соціальне самопочуття

В

Здатність визначати свою систему цінностей і діяти згідно з нею

4

Духовне самопочуття

Г

Здатність успішно взаємодіяти й встановлювати важливі стосунки з іншими людьми

10. Допишіть речення.

  1. Як називається здатність людини зберігати внутрішній спокій, діяти розумно й виважено в складних життєвих ситуаціях – …
  2. Яка увага виникає навмисно, внаслідок свідомо поставленої мети і вимагає певних вольових зусиль –
  3. Що називають одним з основних процесів пам'яті – …

IV рівень (3)

11. Складіть пам’ятку: «Як запобігти перевтомі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лебідь Наталія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тиліщак Світлана Петрівна
    НЕ МОЖУ ЗАВАНТАЖИТИ ДОКУМЕНТ
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
59552
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку