УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ « ЕКОЛОГІЯ »

Про матеріал
Розробку уроку рекомендую використати у курсі "Біологія та екологія " у 11 класу на останньому уроці з теми 7."Екологія". Узагальнення та систематизація знань учнів проводиться на основі групової форми роботи. На уроці учні використовують набуті знання,вчаться їх узагальнювати і систематизувати, користуючись перевіреними джерелами інформації.
Перегляд файлу

  ТЕМА УРОКУ :  УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ 

« ЕКОЛОГІЯ »

    

     ЦІЛІ УРОКУ:      освітня:

                                   - поглибити, закріпити та узагальнити знання з екології; 

                                   -продовжувати навчати правильно посилатися на джерела інформації.

виховна:

- формувати принцип єдності всіх процесів живої та неживої природи;

- акцентувати увагу на погіршенні клімату на планеті Земля у зв’язку з    антропогенною діяльністю.

розвивальна:

- розвивати вміння досліджувати факти та явища, здійснювати      фактчекінг;

                              -  формувати аналітичне та критичне мислення;

                              -  формувати здатність до спільного пошуку, самодослідження,

                                  рефлексії, творчого саморозвитку.

 

ОБЛАДНАННЯ І МАТЕРІАЛИ:

                              1. Глобус з позначками місць екологічних катастроф (за 5 років ).

                              2. Відеофільм «Екологія Кривбасу» (творча робота учня ).

                              3. Стенд- виставка  «Забруднювачі довкілля».

                              4. Фотовернісаж «Екологічні проблеми планети».

5. Листи ватману, тематичні вирізки з журналів, фломастери, клей,              ножниці, тощо.

                               6. Гаджети.

                               7. Мультимедійна дошка.

 

БАЗОВІ ПОНЯТТЯ І ТЕРМІНИ:  Екологія, екосистема, біосфера, ноосфера, антропогенна    діяльність, екологічні чинники; забруднювачі літосфери, атмосфери та гідросфери.

ТИП УРОКУ:  Узагальнення та систематизація знань.

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ: Спілкування державною мовою , екологічна  грамотність і здоров’я, соціальність (толерантність комунікацій), цифрова грамотність,

уміння вчитися впродовж життя.

ЗМІСТОВНІ ЛІНІЇ:  Знаннєва, діяльнісна, ціннісно-орієнтовна (екологічна,

здоров’язбережувальна).

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

ІІ. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ ТА ЦІЛЯМИ УРОКУ.

     Світ   навколо нас дуже складний, мінливий, існує безліч екологічних невирішених проблем, у тому числі в  Україні та нашому регіоні. Ми з вами вивчили завдання та методи науки екології, особливості функціонування популяцій та екосистем, вчення Володимира Вернадського про біосферу та ноосферу, ви досліджували екологічний стан нашого регіону. Наш заключний  урок з даної теми – «Узагальнення знань з теми «Екологія» ,основне завдання якого - поглибити та узагальнити знання з екології, ми проведемо основну його частину у формі роботи творчих груп.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

    Глобальна зміна клімату-це одна з найгостріших проблем ,які стоять перед людством, значні кліматичні зміни вже відбуваються. Глобальна екологічна криза-це та ситуація, яка відбувається в екосистемах в результаті порушення рівноваги під впливом природи або антропогенних факторів. Це така ситуація, яка ставить під сумнів саме існування планети, а значить, є загроза для існування людей.

   На нашій планеті були екологічні кризи, що відбувалися на протязі існування людства :

1 криза приблизно 30-50 тисяч років тому, після льодовикового періоду , люди опанували технології загінного полювання і використання вогню;

2 криза приблизно 10 тисяч років тому, зникла мамонтова фауна, люди почали займатися землеробством і скотарством;

3 криза привела до появи поливного землеробства ;

4 криза – відбувалося масове вирубування лісів під сільськогосподарські угіддя, перехід до скотарства ;

5 криза виникла у середині 20 століття внаслідок хімізації промисловості розвинених країн.

    Сьогодні ми поставимо крапку над І, тобто з’ясуємо причини виникнення 6 екологічної кризи і шляхи її подолання.

ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

1 ЕТАП. ОЗНАЙОМЛЕННЯ ЗІ СХЕМОЮ РОБОТИ.

ВЧИТЕЛЬ: Подивіться на ілюстрації на мультимедійній дошці.

Экология логотип: стоковые картинки, бесплатные, роялти-фри фото Экология  логотип | Depositphotos Рисунки на тему экология для конкурса в школу  Конспект урока по окружающему миру, 3 класс. Что такое экология. Школа  РоссииЭкология Доклад 3 класс Окружающий мир / Школьная домашка Экология Доклад 3 класс Окружающий мир Що на них зображено?

Екологічні афоризми - висловлювання про довкілля і охорону природи

   Як ви розумієте цей вислів? Що б ви добавили до сказаного?

    Ми будемо працювати за схемою :

ЗАЛУЧИТИ – ДОСЛІДИТИ – ПОЯСНИТИ – РОЗРОБИТИ – ОЦІНИТИ

ЗАЛУЧИТИ -    

що ви розділитеся на 3 групи, кожна група працюватиме над певним питанням і розподілить ролі таким чином : головний еколог (керівник групи), автори ідеї, художник, колорист (розмальовує), летерер (прописує тексти), тощо. За бажанням можна змінювати ролі, головний еколог слідкує за роботою кожного учня і оцінює її.

 ДОСЛІДИТИ -  

1 група досліджує питання «Забруднення атмосфери, її наслідки».

2 група досліджує питання «Забруднення гідросфери та літосфери, їхні наслідки».

3 група досліджує питання «Екологічне забруднення нашого регіону».

    Доцільно розділити учнів на групи заздалегідь за їх бажанням, до уроку підготувати все необхідне: вирізки з газет та журналів, тексти, канцелярію, технічні засоби, канцелярію, тощо.

    З числа учнів слід обрати «ВОЛОДАРЯ ЧАСУ», який буде слідкувати за часом , а саме :  робота у групах – до 15 хвилин, захист творчої роботи ( колажа ) – до 5 хвилин.

 ПОЯСНИТИ -   за результатами роботи у творчих групах ви повинні пояснити причини

 виникнення глобальних або локальних екологічних забруднень, їхні наслідки.

 РОЗРОБИТИ - виходячи з зазначених причин та наслідків забруднення атмосфери, гідро-

сфери та літосфери вам необхідно розробити та запропонувати заходи щодо їх усунення

на рівнях – державному, регіональному, особистісному.

 ОЦІНИТИ - при оцінюванні роботи кожного учня вчитель враховує оцінки і думку

керівника групи.

      Зараз я пропоную розпочати роботу у групах з метою дослідження зазначених питань.

      Ви можете використовувати глобус з прапорцями, що зазначають екологічні катастрофи, фотовернісаж «Екологічні проблеми планети», стенд – виставку

« Забруднювачі довкілля ».

2 ЕТАП. ТВОРЧА РОБОТА У ГРУПАХ  до  15 хвилин. За плином часу слідкує «володар часу».

 3 ЕТАП. ЗАХИСТ ТВОРЧИХ РОБІТ.

 ЗАХИСТ ТВОРЧОЇ РОБОТИ 1 та 2 груп до 5 хвилин кожна.

 ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОФІЛЬМУ  «Екологія Кривбасу» (творчої роботи учня) до 10 хвилин.

 ЗАХИСТ ТВОРЧОЇ РОБОТИ 3 групи до  5 хвилин.

    Під час захисту творчої роботи учні тримають виготовлений колаж, а потім розміщують його на класній дошці або пересувних стелажах.

V ЕТАП. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ТВОРЧИХ ГРУП. ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ УЧНІВ.

     Заключне слово вчителя.

          Ви з’ясували ,що:

 на 1 місці серед джерел – забруднювачів знаходиться енергетика,

на 2 – транспорт,

на 3- хімічна промисловість.

    Серед основних причин слід зазначити економічні та науково-технічні,

низький рівень знань окремих керівників, низький рівень культури і моралі окремих людей, а також недофінансування природоохоронних заходів. І які б кризи не були – енергетичні, сировинні або демографічні, вони зводяться в своїй основі до проблем охорони природи.

       Наразі слід згадати про кліматичну кризу , стрімку зміну клімату через підвищення  глобальної середньої температури. Щоб протидіяти їй, слід досягти вуглецевої нейтральності вже до 2050 року та адаптуватися до змін клімату. Увага на дошку!

У Новій Зеландії оголосили надзвичайну ситуацію через кліматичні зміни |  Громадське телебачення  Кліматична політика, енергетика й українсько-російські відносини: інтерв'ю  із Саймоном Пірані | СпільнеЯк міста об'єднуються для протидії зміні клімату | Екодія

        Вчитель аналізує роботу творчих груп та оцінює роботу кожного учня з урахуванням їхньої участі у підготовчій роботі до уроку ( показ відеофільму, виготовлення фотовернісажу, стенду – виставки, тощо).

 

docx
Додано
18 серпня 2021
Переглядів
1188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку