Узагальнення знань з теми «Неметалічні елементи та їхні сполуки»

Про матеріал
Урок семінар - практикум розрахований для узагальнення знань учнів про неметали та їх основні сполуки. Метою уроку є удосконалення знань, умінь та навичок учнів складати реакції йонного обміну, окисно-відновні реакції, розв’язувати задачі за рівняннями хімічних реакцій, розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, вміння працювати самостійно та в групі.
Перегляд файлу

                                                                

Узагальнення знань з теми 

«Неметалічні елементи та їхні сполуки»

Мета  уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про неметали та їх основні сполуки; удосконалювати знання, уміння й навички учнів складати реакції йонного обміну, окисно-відновні реакції, розв’язувати задачі за рівняннями хімічних реакцій; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, вміння працювати самостійно та в групі.

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок і застосування їх на практиці.

Форми роботи: навчальний семінар-практикум.

Обладнання. Таблиці: « Періодична система  хімічних елементів Д.І.Менделєєва», «Розчинність кислот, основ, солей у воді», «Ряд активності металів».

                                                                                             Девіз. Теорія без практики мертва

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Перевірка домашнього завдання

III. Семінар-практикум

Завдання 1. «Хімічна розминка»

                        Прийом «Експрес-тест» 

1. Укажіть ряд сполук, у якому є лише оксиди:

                  а) CaO, K2SO3;   б) Na2O, SO2, Fe2O3;  

                  в) CO2, HCl, NaOH;  г) SiO2, CaBr2, Li2O.

2. Укажіть сполуку, яка не належить до оксидів:

                  а) SO2;    б) H2SO4;  в) H2O;    г) MgO.

    3. Укажіть формулу кислотного оксиду:

                  а) K2O; б) CaO;  в) CO2; г) Al2O3.

4. Укажіть ряд сполук, у якому є лише трьохосновні кислоти:

                  а) H3AsO4, H3PO4, H3PO3;   б) H2S, H2SO3, HBr; 

                 в) H3PO4, HCl, H2SO4; г) HF, H3AsO4, H2S.

5. Укажіть класифікаційну приналежність сполуки N2O5:

                 а) оксигеновмісна кислота;       б) основний оксид; 

                  в) кислотний оксид;          г) амфотерний оксид.

    6. Укажіть формулу оксиду, гідрат якого є сульфатною кислотою:

                  а) SO3; б) CO2; в) SO2; г) SiO2.

7. Укажіть сполуки, які взаємодіють з водою:

                  а) SO2; б) SiO2; в) NaCl; г) CO2.

8. Укажіть формули несолетворних оксидів:

                  а) N2O; б) CO;  в) CO2; г) Al2O3.

9. Укажіть оксиди неметалів, які не взаємодіють з лугами:

                 а) NO2; б) CO;  в) SO3; г) NO.

   10. Укажіть речовини, з якими може взаємодіяти SO2:

                 а) NaOH; б) H2SO4; в) NaCl; г) MgO.

Відповіді.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

б

б

в

а

в

а

а,г

а,б

б,г

а,г

 

Завдання 2. Складіть рівняння хімічних реакцій за перетворенням.

Група 1. N2→NH3→NH4OH→NH4Cl→NH3

Група 2.  S→SO2→ SO3→H2 SO4→Na2SO4 → BaSO4

Група 3.  P→P2O5→H3PO4→K3PO4→Ca3(PO4)2

Група 4.  C→CO2→H2CO3→K2CO3→CaCO3

 

Для реакції 1— скласти ОВР, останню реакцію  написати в іонно-молекулярній формі.

 

 Завдання 3. Розв’язування задач (учні ІІ -ІV рівня)

     1.   Внаслідок термічного розкладу 1 моль гідрокарбонату натрію, масова частка домішок в якому становить 2 %, утворюється вуглекислий газ об'ємом (н.у.)

                (а) 5,5 л; (б) 11 л; (в) 22 л; (г) 22,4 л.

       2. Крізь розчин їдкого натру пропустили 5,6 л (н.у.) оксиду карбону(IV). Маса утвореного гідрокарбонату натрію становить

              (а) 21 г; (б) 42 г; (в) 84 г; (г) 168 г.

      3.  Обчисліть масу солі, що утворилася, якщо в реакцію вступило 34 г ферум(ІІІ) оксиду й 19,6 г сульфатної кислоти.

            (а) 22 г; (б) 42 г; (в) 14 г; (г) 26,6 г.

Учні з навчальними досягненнями І рівня опрацьовують узагальнюючі схеми на сторінках підручника 121-124.

ІV. Підсумок заняття

V. Домашнє завдання

Повторити §§ 15-24

І рівень. Знайти відповідь на питання. Який єдиний неметал, за кімнатної температури, перебуває в рідкому агрегатному стані.

(Відповідь: бромна вода)

ІІ-ІV рівні. Розв’язати задачу. (одну на вибір)

  1. При згоранні 20 г  сірки виділився газ, який пропустили крізь розчин гідроксиду натрію, в якому маса NaOH 48 г. Визначити масову частку сірки в технічному препараті.
  2. Обчислити масу солі, що утворилася при взаємодії  розчин сульфатної кислоти масою 120 г з масовою часткою Н2SO4  20% з  160 г 15%-го розчину натрій гідроксиду.

Цікаво знати …..

                 Сполуки водню з іншими елементами називають просто водневими сполуками, або оводнями. У межах оводнів, утворених елементами однієї групи періодичної системи, існують як такі, в яких атом водню поляризований позитивно і йому відповідає ступінь окиснення +1, так і такі, в яких він поляризований негативно і має ступінь окиснення -1.

У разі зіткнення двох атомів водню в газовому середовищі за високої температури вони розлітаються, як більярдні кулі, і молекула Н2 не утворюється. Це пояснюється тим, що енергія двох атомів водню перевищує енергію дисоціації молекули Н2. За умови відведення надлишку енергії у момент зіткнення атомів гідрогену відбувається їх взаємодія (рекомбінація). Цей надлишок (енергії можна відвести за допомогою будь-якого твердого тіла (часточок домішок або поверхні металу), яке за цих умов нагріватиметься. На цьому явищі ґрунтується дія запропонованого американським фізиком і фізико-хіміком І. Ленгмюром (1881 -- 1957) так званого атомного пальника. (Матеріал взято з сайту: https://otherreferats.allbest.ru/chemistry/00360334_0.html)

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
13 грудня 2020
Переглядів
6207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку