: Узагальнення знань з теми: «Рослини»

Про матеріал
Мета: 1. узагальнення знань о вегетативних органах рослин та їх взаємозв’язку; 2. розвивати вміння порівнювати, логічно мислити, робити висновки; 3. розвивати в учнів пізнавальний інтерес; 4. виховувати дбайливе ставлення до природи; 5. формувати культуру спілкування під час змагання; 6. використання методу проектів на уроках біології; 7. контроль навчальних досягнень учнів. Тип уроку: урок – гра, узагальнення знань. Базові поняття: вегетативні органи, корінь, стебло, пагін, лист, дихання, газообмін, фотосинтез, ріст, розмноження, суцвіття, плід, запилення. Методи: словесні,наочні. Обладнання: зошит, ІКТ, природні матеріали.
Перегляд файлу

Урок 37                                                                                 Біологія             6 клас

                         Тема:   Узагальнення знань з теми: «Рослини ».

Мета:

  1. узагальнення знань о вегетативних органах рослин та їх взаємозв’язку;
  2. розвивати вміння порівнювати, логічно мислити, робити висновки;    
  3. розвивати в учнів пізнавальний інтерес;   
  4. виховувати дбайливе ставлення до природи;            
  5. формувати культуру спілкування під час змагання;
  6. використання методу проектів на уроках біології;        
  7. контроль навчальних досягнень учнів.

Тип уроку: урок – гра, узагальнення знань.

Базові поняття: вегетативні органи, корінь, стебло, пагін, лист, дихання, газообмін, фотосинтез, ріст, розмноження, суцвіття, плід, запилення.

Методи: словесні,наочні.

Обладнання: зошит, ІКТ, природні матеріали.

Література:

  1. Біологія 6 клас Морозюк С.С. К., Генеза, 1996 р.
  2. Підручник Біологія 6 клас  Костіков І.Ю., Волгін С.О., Додь В.В., 2014р.
  3. http://school.xvatit.com/index.php?title
  4. http://www.myshared.ru/slide/219956/
  5. http://pidruchniki.net/bio6/910-pidruchnik-biologiya-6-klas-kostikov-2014.html

План уроку

  • І. Організаційний момент – 2  хв.
  • ІІ. Оголошення теми та мети уроку – 4хв.
  • ІІІ. Узагальнення знань, гра: 1.раунд – 2 хв.  2.раунд – 10 хв. 3. раунд – 4 хв.  4 раунд – 3 хв. 5 раунд    15 хв.      
  • VІ.  Робота в зошиті – 3 хв. VІІ. Домашнє завдання – 2 хв. VIII. Підсумок уроку   3 хв.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Слово вчителя:  Доброго ранку діти. У нас на уроці присутні гості, привітаємо їх. Сідайте, будь ласка.  Сьогодні наш урок буде нестандартним. Це буде узагальнюючий урок – гра, він дозволить виявити, як ви вмієте залучати отримані знання в нових, незвичних умовах.   Мені дуже цікаво дізнатися, який ви маєте зараз настрій. Перед вами на парті стоїть деревце Настрою, та на ньому зовсім немає прикрас. Давайте прикрасимо його смайликами вашого настрою, який він: веселий, сумний, схвильований. Будь ласка.  (слайд 2)  Дякую. Подивіться яким гарним стало деревце НАСТРОЮ. На ньому присутні різні смайлики. Подивимось, яким воно буде на при кінці уроку. Кожна гра має девіз. (слайд 3) Кожна гра має команди в нас це творчі лабораторії, допоможе нам  асистент вчителя, учениця 10 класу Бахмач Яна переможець міської олімпіади з екології, вона буде рахувати бали за  виконані завдання.  Ви вже сформували творчі лабораторії та обрали керівників, виконали випереджувальні завдання.  Підготовчий етап - завершено. Треба нам згадати правила гри. (слайд 4)  Так. Добре.  Розпочнемо гру.

 

 І раунд «Розминка» (слайд 5)  Зараз ви отримаєте аркуш на якому зображено телефон. За його допомогою вам в продовж 2 хв. потрібно розшифрувати  закодований вислів, цей вислів є темою нашого уроку.  Зверніть увагу, на телефоні кожній цифрі відповідає одна літера. Наберіть їх і ви дізнаєтесь закодований вислів. Перша творча лабораторія яка дасть  правильну відповідь  отримає 1 бал.  Почали.   (Життя починається з Рослини.) Добре. Є правильна відповідь. (слайд 6) Ось ми і дізналися тему нашого уроку – гри «Життя починається з Рослини».

Як ви вважаєте це так чи ні? Що нам дають рослини? Чому з них починається життя?               Дійсно так. Рослини дають нам кисень, їжу, одяг, за допомогою рослин утворився озоновий шар, який захищає Землю від палаючих променів Сонця. Ми вивчили будову та значення рослин і на цьому уроці  узагальнимо ваші знання.                                                                                                Мета нашого уроку: (слайд 7) узагальнення знань о вегетативних органах рослин та їх взаємозв’язку; вміння порівнювати, логічно мислити, робити висновки;     розвивати  пізнавальний інтерес;    виховувати дбайливе ставлення до природи;   формувати культуру спілкування під час змагання; використання методу проектів на уроках біології; контроль навчальних досягнень учнів.

ІІ раунд « Блиц - турнір». (слайд 8) Зараз я буду кожній творчій лабораторії  задавати 5 питань з вивченої теми. Потрібно швидко давати відповідь на кожне з них. Асистент фіксує ваші відповіді. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Якщо лабораторія не зможе дати правильну відповідь впродовж 5 секунд, у її суперників є можливість отримати додатковий бал.  Почнемо.

  1. Осьовий вегетативний орган рослини, який постійно росте вниз.  (корінь).
  2. Листя, які не мають черешка мають назву   (сидячі)
  3. Потовщені,  м’ясисті видозмінення пагона     (клубні)
  4. Квіти, які мають тичинку та маточку  (двостатеві)
  5. Ячмінь, овес,  мають тип запилення який називається     (самозапилення)
  6. Боковий орган пагона, де відбувається  фотосинтез, дихання та випаровування  (лист)
  7. Група клітин, які подібні за своєю будовою та виконують спільні функції  (тканина)
  8. Приймочка, стовпчик та зав’язь утворюють   (маточку)
  9. За рахунок якої бруньки пагін росте до гори   (верхівкова)
  10. Який процес є необхідним перед заплідненням у рослин (запилення)
  11. Нерозкривний сухий плід, що має твердий здерев’янілий оплодень з однією насіниною в середині   (горіх)
  12. Квітка, яка ще не розкрилась  (бутон)
  13. Коли пилок з тичинки однієї квітки потрапляє на приймочку маточки іншої квітки  це запилення називають (перехресним)
  14. Збільшення кількості особин одного виду тим чи іншим способом.  (розмноження)
  15. Частина стебла, що несе квітку    (квітконіжка)
  16. Сукупність коренів однієї рослини   називається     (коренева система)
  17. Видозмінена в процесі запліднення квітка     (плід)
  18. Вісь пагона, на якій знаходяться листя та бруньки   (стебло)
  19. Головні частини квітки    (тичинка, маточка)
  20. За рахунок яких бруньок пагін розгалужується   (бічних)
  21. Надземний орган рослин, на якому знаходяться бруньки   (пагін).

Молодці. Асистент зафіксувала ваші відповіді. А ми рушаємо далі.  Ви попрацювали. Трохи втомилися, тому  в нас  Фізична хвилинка. (слайд 9)   Дякую всім. Сідайте. Гра продовжується.

ІІІ раунд «Вперед, керівник». (слайд 10) Зараз керівники підійдуть до столу та витягнуть із діжки питання, в них буде 4 хв. на підготовку. Доповідь кожного не більш 1 хв., а ми рушаємо далі.   Питання:

  1. Порівняти будову та функції кореневих систем рослин.
  2. Яка роль пагона в житті рослини?
  3. Будова квітки.
  4. Різноманітність плодів рослин.

 

ІV раунд «Всепізнайка» (слайд 11)

Поки керівники працюють над відповідями ви відкриєте зошит на сторінці 11, там тестові завдання з теми. Потрібно дати відповідь на перші 6 тестів. Час 4 хв.  2 лабораторії 1 варіант, 2 лабораторії 2 варіант. Закінчили. Передамо зошити по колу, взаємоперевірка. Правильні відповіді на екрані (слайд 12). Будь ласка проведіть взаємоперевірку.                                                                  Перший варіант відповіді: 1- в; 2-б; 3-а; 4-г, 5: 1в.2а,3б,4д, 6: 1д,2г,3в.4б.

Другий варіант відповіді: 1-г 2-а 3-в 4- в, 5: 1в,2д.3б,4а,  6: 1а,2б,3д,4г. 

Порахуйте суму набраних оцінок в своїй лабораторії. Яка творча лабораторія набрала більшу кількість – отримує 1 бал на свій рахунок. Будь ласка, 1,2,3,4 лабораторії. Бал отримують ……, асистент внесе цифри до відомості.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

ІІІ  раунд «Вперед, керівник». (слайд 13)  Слово керівникам. Правильна повна відповідь 1 бал. Час доповіді не більше 1 хвилини. Команди прослухав свого керівника та керівників суперників можуть доповнити його відповідь і отримати додаткові 0,5 бала. Слухайте уважно. Молодці всі керівники додають на рахунок своїх лабораторій по 1 балу.

V раунд  « Міні - проект» (слайд 14).   У вас було домашнє  завдання -  підготувати  міні – проект на задану тему.  Максимальна оцінка  – 3 бали. Будь ласка слово для захисту свого проекта має №1 творча лабораторія. Питання:

  1. Вегетативне розмноження  на службі у людини?   
  2. Переваги  перехресного  запилення для рослин? 
  3. Різноманітність суцвіть  у рослин?   
  4. Умови  проростання насіння рослин.

Всі учні добре попрацювали над міні-проектами отримують по 3 бала.

Наш нестандартний урок – гра добігає кінця. Ми на дошці «виростили» рослину. Підтримали її життя термінами.  Використали свої знання в різних конкурсах. Звітували  свій міні-проект.

І мені важливо дізнатися які у вас враження від уроку. Давайте знов повернемося до деревця Настрою та збільшемо на ньому кількість прикрас, за допомогою смайликів  настрою. (слайд 15)  На деревці не з`явилося не жодного сумного смайлика.  Добрий настрій мають всі учні нашого класу.  Дуже дякую. Молодці.

Відкриємо щоденники запишемо домашнє  завдання (слайд 16)             

    Обов`язкова частина: повторити в зошиті сторінки  50- 64

    Творче завдання на вибір: Підготувати повідомлення або міні - проект за темою:

  1. “Кольорові жителі морів - водорості ”; 
  2. “Улюбленні страви з водоростей ”;
  3. “Різноманітність мохів”.

А зараз слово  асистенту. Будь ласка, Яна.

1творча лабораторія набрала ….  балів всі учні цієї команди отримують … балів. І т.д. (слайд 16)

 Дякую всім за урок. Всі молодці. Бажаю успіхів. До побачення.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ярош Юрій Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
3565
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку