Узагальнення знань за темою «Галицько-Волинська держава».

Про матеріал

Метою уроку є повторити та узагальнити матеріал, вивчений із теми

«Галицько-Волинська держава», підготувати­ся до тематичного

оцінювання; розвивати в учнів уміння аналізувати та

узагальнювати матеріал, ро­бити висновки, давати оцінку

діяльності історичної особи, удосконалювати навички роботи

з історич­ними джерелами; сприяти національно-патріотич­

ному вихованню учнів.

Перегляд файлу

Тема.   Узагальнення знань за темою «Галицько-Волинська держава».

 

Мета: повторити та узагальнити матеріал, вивчений із теми  

            «Галицько-Волинська держава», підготувати­ся до тематичного

              оцінювання; розвивати в учнів уміння аналізувати та

               узагальнювати матеріал, ро­бити висновки, давати оцінку

               діяльності історичної особи, удосконалювати навички роботи

               з історич­ними джерелами; сприяти національно-патріотич­

               ному вихованню учнів.

 

Удосконалювати вміння:

  • Узагальнювати і систематизувати матеріал;
  • Робити висновки, складати розповідь;
  • Висловлювати свою точку зору;
  • Удосконалювати розвиток критичного мислення;
  • Розвивати навички кооперативного співробітництва.
  •  

Основні поняття: роздробленість, міжусобні війни, Галицько-Волин­ська держава, монголо-татари.

 

 

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

Позначати на контурній карті територію Галицько-Волинської держави, утвореної Романом Мстиславовичем, її столиці за Данила та Юрія І, території сусідніх з Галицько-Волинською держав, напрями походів монголів, найбільші захоплені ними українські міста.

Порівнювати територію Галицько-Волинської держави у період піднесення з територією Київської Русі у часи Ярослава Мудрого    та    з     територією     сучасної України.

Характеризувати соціально-економічний, політичний, культурний розвиток Галицько-Волинської держави;

Давати характеристику історичних діячів галицько-Волинської держави;

Встановлювати витоки і зв'язки культури Галицько-Волинської  землі, виходячи з її (культури) характеристики.

 

Обладнання уроку:

Підручник. Історія Підручник . Історія України. 7 кл., В.А.Смолій, В.С.Степанков,К., «Генеза», 2007

Настінна   карта «Боротьба з іноземними завойовниками», атлас.

Портрети Романа Мтиславича і Данила Галицького.

 

Тип уроку:   урок узагальнення та систематизації знань.

 

 

 

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

ІІ. Учні об'єднуються в 2 команди. Урок пройде в формі змагання.

Питання І туру. Показати на карті:

  1. територію Галицько-Волинської держави, утвореної Романом Мстиславичем;
  2. територію Галицько-Волинської держави, що входила до складу Галицько-Волинської держави за Данила Галицького;
  3. території сусідніх з Галицько-Волинською державою;
  4. столиці Галицько-Волинської держави за Данила та Юрія І;
  5. напрями походів монголів, найбільші захоплені ними міста.

 

Питання ІІ туру. Портретна галерея. Користуючись наведеними нижче характеристиками історичних діячів, назвіть їх прізвища. Дайте характеристику цих історичних діячів.

1.Сей…, онук Ізяславів, на зріст був хоча не дуже великий, але широкий і понад міру сильний; із лиця гарний, очі чорні, ніс великий з горбом, волосся чорне й коротке; вельми ярий був у гніві. Воїн був хоробрий і вмілий на військові виправи; найпаче це він показав, коли угрів велике військо з малим своїм розбив. Усе життя своє у війнах проводив, багато перемог здобув, а в одній був переможений» (Роман Мстиславич).

2.Він бо кинувся був на поганих, як той лев, сердитий же був, як та рись, і губив їх, як той крокодил, і переходив землю їх, як той орел, а хоробрий був, як той тур, бо він ревно наслідував предка свого Мономаха, що погубив поганих ізраїльтян, тобто половців. (Данило Галицький).

3.Галицько-Волинський князь. Для зміцнення союзу з угорським королівством одружився з дочкою Бели ІУ Констанцією. У 1252 р. допомагав своєму  батькові воювати з монголо-татарськими ордами на чолі з Куремсою. Після смерті батька успадкував Перемишльське князівство та Львів, а після смерті брата Шварна – Холмське, Волзьке, Дорогочинське та Галич. (Лев Данилович).

4.Цей князь у 1269-1301 рр. правив на Холмщині, був князем белзьким. Після смерті батька об'єднав усі землі Галицько-Волинської держави під своєю  владою. Переніс столицю до Володимира-Волинського. Наслідуючи свого діда Данила, мав титул «короля Русі». (Юрій І Львович).

5.він був наймолодшим сином литовського князя Гедиміна. У 1340 р. після смерті Юрія ІІ Болеслава бояри обрали його князем Галицько-Волинської держави. Він володів Волинською, Холмською й Белзькою землями. За землі Галицько-Волинського князівства вів тривалу боротьбу з Польщею та Угорщиною. (князь Любарт)

 

Питання ІІІ туру. Уявіть, що ви – літописець, який став свідком однієї з цих подій:

1 команда – взяття монголами Києва;

2 команда –битва на річці Калка.

У вашому літописі треба вказати :

1) Дату й місце події;

2)Імена не менше3 осіб, які були причетні до описуваної події, зазначивши також, яку саме участь вони брали в ній;

3)Причини, які призвели до цієї події;

4)Детальний виклад перебігу події;

5)Наслідки події.

Під час відповіді повинні працювати виключно всі учні. Член команди говорить одне-два речення, потім наступний тощо, а в результаті має вийти зв'язна послідовна розповідь.

Питання ІУ туру. Завдання з хронології. Дати відповідь на питання.

1.Коли князь Данило завдав нищівної поразки хрестоносцям, що загарбали Дорогочин? (1238 р.)

2.Коли відбулася Ярославська битва? (1245р.)

3.Роки життя князя Данила Галицького. (1201-1264 рр.)

4.Коли відбулася коронація Данила Галицького ? (1253 р.)

5.Битва на р.Калка. (1223 р.)

ІІІ. Підведення підсумків.

Наприкінці уроку вчитель підбиває підсумки змагання. Підраховуються зароблені командами бали і оголошується переможець.

ІУ. Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи з теми «Галицько-Волинська держава».

1

 

doc
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку