Кожен проведений учителем урок є унікальним і відрізняється від інших метою, змістом, методами, структурою тощо. Типи уроків за К. Д. Ушинським1) урок подання нових знань; 2) урок розвитку і закріплення навичок і умінь (тренувальний урок); 3) урок повторення, систематизації й узагальнення вивченого; 4) урок перевірки та оцінювання знань, умінь і навичок.
Типи уроків за С. В. Івановим, він взяв за основу головні етапи навчального процесу й характер діяльності:вступні (увідні);первинного ознайомлення з матеріалом;формування понять, установлення закономірностей і правил;повторення та узагальнення;застосування здобутих знань на практиці;формування навичок (тренувальні);контрольні;комбіновані.
До основних етапів уроку інформатики, як правило, належать такі: I. Постановка мети уроку. II. Ознайомлення з новим матеріалом. III. Закріплення нового матеріалу: а) на рівні відтворення інформації і способів діяльності; б) на рівні творчого застосування і відкриття нового. IV. Перевірка та оцінювання знань, навичок і вмінь. Мета уроку систематизації й узагальнення знань: встановлення рівня оволодіння учнями основними теоретичними знаннями, повторення, більш глибоке осмислення навчального матеріалу, приведення його до певної системи.
Метод проектів Метод проектів є однією з інноваційних педагогічних технологій, що відповідає вимогам Національної доктрини розвитку освіти щодо переходу до нового типу гуманістично-інноваційної освіти, коли увага переноситься на процес набуття школярами знань, умінь, навичок, життєвого досвіду, які трансформуються в компетенції.