ПЛАН-КОНСПЕКТ
контрольного уроку з математики
проведеного в КНЗ «Ліцей № 3» Кам’янської міської ради
м. Кам’янське, Кам’янського р-ну, Дніпропетровської обл.
15.11.2023 р.
Розробила:
здобувачка магістерського рівня вищої освіти 1 курсу 1 групи
Зімич Альона Сергіївна
Перевірили:
Учитель/ка: ю .
Методист/ка: ю .
Дніпро-Слов’янськ – 2023 р.
Тема уроку: Узагальнюємо прийоми додавання та віднімання в межах 10
Мета уроку:
формування предметних компетентностей: перевірити, узагальнити та систематизувати знання учнів, вміння розв’язувати приклади та задачі вивчених видів; розвивати усну математичну мову, логічне мислення, виховувати інтерес до книги, до точних наук, самостійність.
формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; інформаційна; математична.
Обладнання і матеріали: Презентація, ІКТ, математичний матеріал, цеглинки LEGO.
Міжпредметні зв’язки/інтегровані галузі (предмети): математична, мовно-літературна, природнича.
Очікувані результати:
- учні повторили, узагальнили та систематизували власні знання з теми;
- вдосконалили вміння розв’язувати приклади та задачі вивчених видів;
- діти розвивають усну математичну мову та логічне мислення;
- учні використовують з інтересом книгу (підручник) для виконання завдання та вдосконалюють навички самостійної роботи.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Інноваційна технологія (технології) – етап уроку:
Використана література:
Хід уроку
І. Організація класу
Часу гаяти не варто —
Руки покладем на парти.
Маємо — бо час настав —
Повернутися до справ.
Вправа «Кошенята»
Давайте, дітки, явимо, що всі ми з вами кошенятка, маленькі та пухнасті. Тому ми зараз потягнемось і прогнемо спинки як справжні кошенятка, щоб вправно налаштуватись на урок і скинути всю напругу з плечей, рук та спини. Сіли рівненько витягнули руки перед собою і почали повільно підіймати їх догори витягуючись і прогинаючись як кошенятка. Які ви молодці, повторимо цю вправу ще декілька разів. Вся напруга спала, то ми можемо продуктивно працювати далі.
Вчитель. Ну, що мої кошенята, готові працювати? (Так)
Додавати й віднімати? (Так)
На розряди розкладати? (Так)
Вчасно руку піднімати? (Так)
Вміло в групах працювати? (Так)
Вирази й задачі розв’язати? (Так)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
[Слайд 1, Слайд 2]
На попередніх уроках ми повторили нумерацію чисел першої сотні. Проте вивчення математики не обмежується лише нумерацією чисел, математичні завдання передбачають ще й виконання арифметичних дій. Тому сьогодні ми узагальнимо і систематизуємо знання змісту дій додавання й віднімання та прийомів обчислення в межах 10. Оскільки ми з вами на початку уроку уявили себе котиками, то допомагатимуть нам сьогодні на уроці котики ЗСУ. Адже вони боронять наші кордони та нашу незалежність, а ще допомагають нам навчатись і відвідувати уроки.
[Слайд] (перевірка)
Кожна людина починає свій новий день із чистих помислів.
І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти — з хвилинки каліграфії.
Гарно і акуратно у зошитах напишемо рядок знайомих нам цифр.
Каліграфічно щоб писати
Треба рівну спинку мати.
Клади зошит навскоси
І гарнесенько пиши!
Діти, сьогодні хвилинку каліграфії проведуть наші гості, кошенята ЗСУ.
Вони вам пропонують таку розповідь, де зустрічаються числа. Ваше завдання уважно слухати і записати ці числа в зошиті.
Починаємо:
«Я один (1) прийшов до товариша в гості і побачив, що у дворі бавляться чотири (4) кошеняти. За ними спостерігали два (2) дорослих коти. Це напевно були їх тато і мама. Побачивши мене, кошенята сховалися на клумбі, де росло шість (6) кущів троянд, три (3) кущі лілей та сім (7) квіток жоржин. Я взяв вісім (8) шматочків корму для кошенят і тихенько підніс руки до клумби, промовивши при цьому дев’ять (9) разів кис-кис-кис. Кошенята почали тихенько виходити з кущів. Я поклав на землю шматочки корму і вони почали їсти. А потім знову весело гратися. Хвилин п’ять (5) я стояв і спостерігав за їх розвагами.»
Результат: 1, 4, 2, 6, 3,7, 8, 9, 5.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Кошенята ЗСУ вирішили трішки вам допомогти. Для того, щоб ми з вами повторили і узагальнили знання про дії додавання та віднімання кошенята підготували для вас наступні таблиці за допомогою яких ми і повторимо даний матеріал.
[Слайд 4-8]
А ще кошенята підготували для вас цікаві приклади для усного рахунку, а ще хочуть подивитися, як ви вмієте працювати з цеглинками LEGO.
Червона – 6
Помаранчева – 3
Синя – 1
Блакитна – 9
Жовта – 4
Зелена – 7
5+2 = 7 5+1=6
3-2= 1 8-4 = 4
6+3 = 9 10-3 = 7
7-4= 3 2+1=3
[Слайд 9]
IV. Закріплення й узагальнення знань.
- А зараз попрацюємо з математичними матеріалами. Розглянемо таблицю чисел «Сотня». Форзац підручника.
Вчитель задає швидкі запитання, учні намагаються якомога швидше дати на нього відповідь. Грають та відповідають всі разом.
Питання:
Назвіть числа 4го десятка. (31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40)
Назвіть найменше число 6го десятка. (51)
Знайдіть число, в якому 3 десятки і 4 одиниці. (34)
Назвіть найбільше двозначне натуральне число. (99)
Знайдіть число в якому 8 десятків та 7 одиниць. (87)
ІV. Застосування знань.
А тепер кошенята пропонують вам попрацювати з зошитами та підручником.
[Слайд 10]
Ст.7. №2. Добери малюнок і схему до виразу: 13 – 3. Склади схему до іншого виразу.
[Слайд 11]
Сторінка 8. Завдання 2.
7 + 2 = 9 10 – 2 = 8 4 + 3 = 7 9 – 3 = 6
6 + 4 = 10 5 – 4 = 1 6 – 5 = 1 5 + 5 = 10
3 + 7 = 10 2 + 8 = 10
8 – 6 = 2 9 – 8 = 1 10 – 6 = 4.
[Слайд 12]
Стор. 8, Завдання 3.
Кошенята ЗСУ пропонують вам невеликий відпочинок. Встаньте біля парт і добре потяніться, немов котики. Молодці, а зараз тихенько сідаємо і працюємо далі.
- А зараз знову працюємо з підручником.
[Слайд 13-14]
VІ. Підсумок уроку. Інструктаж щодо домашнього завдання.
Підручник ст. 8, завд. 3 (останні два стовпчики), завд. 5 (останні 2 стовпчики)
VІІ. Рефлексія.
[Слайд 15]
Шановні діти, ось і підійшов кінець нашого цікавого уроку, який ми провели разом з нашими кошенятами ЗСУ. Кошенятам дуже сподобалося, як ви працювали на уроці, але перед тим, як вони відправляться далі обороняти нашу землю, вони хотіли б ще побачити, чи сподобався урок вам. У вас у кожного є цеглинки LEGO.
Якщо вам на уроці не сподобалося, то візьміть в руку червону цеглинку, якщо ж сподобалося, то візьміть – жовту. І якщо вам дуже сподобалося, то візьміть зелену. А тепер по черзі підходьте до мого столу і будуйте вежу. Ось яка у нас вийшла вежа і майже вся зелена.
Дякую вам, дякую кошенятам ЗСУ!
До побачення!