Узагальнюємо прийоми додавання та віднімання в межах 10

Про матеріал
Мета уроку: формування предметних компетентностей: перевірити, узагальнити та систематизувати знання учнів, вміння розв’язувати приклади та задачі вивчених видів; розвивати усну математичну мову, логічне мислення, виховувати інтерес до книги, до точних наук, самостійність. формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; інформаційна; математична.
Перегляд файлу

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 

 

 

контрольного уроку з математики

 

проведеного в КНЗ «Ліцей № 3» Кам’янської міської ради

м. Кам’янське, Кам’янського р-ну, Дніпропетровської обл.

 

15.11.2023 р.

 

 

 

 

 

Розробила:

здобувачка магістерського рівня вищої освіти 1 курсу 1 групи

Зімич Альона Сергіївна

 

Перевірили:

Учитель/ка:                                                          ю                                  .

 

Методист/ка:                                                             ю                               .

 

 

Дніпро-Слов’янськ – 2023 р.

Тема уроку: Узагальнюємо прийоми додавання та віднімання в межах 10

Мета уроку:

формування предметних компетентностей: перевірити, узагальнити та систематизувати знання учнів, вміння розв’язувати приклади та задачі вивчених видів; розвивати усну математичну мову, логічне мислення, виховувати інтерес до книги, до точних наук, самостійність.

формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; інформаційна; математична.

Обладнання і матеріали: Презентація, ІКТ, математичний матеріал, цеглинки LEGO.

Міжпредметні зв’язки/інтегровані галузі (предмети): математична, мовно-літературна, природнича.

Очікувані результати:

-                     учні повторили, узагальнили та систематизували власні знання з теми;

-                     вдосконалили вміння розв’язувати приклади та задачі вивчених видів;

-                     діти розвивають усну математичну мову та логічне мислення;

-                     учні використовують з інтересом книгу (підручник) для виконання завдання та вдосконалюють навички самостійної роботи.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Інноваційна технологія (технології) – етап уроку:

  1. Вправа «Щоденні новини» – Мотивація навчальної діяльності.
  2. Усна лічба за допомогою цеглинок LEGO – Актуалізація опорних знань.
  3.               Гра «Блискавка» – Закріплення й узагальнення знань.
  4.               Вправа «Шість цеглинок LEGO» – Рефлексія.

Використана література:

  1.               Скворцова С., Онопрієнко О. Математика : підруч. для 2 кл. закл. загал. серед. освіти, Харків : Вид-во «Ранок». 2019. 144 с.
  2.               Скворцова С., Онопрієнко О. Нова українська школа : методика навчання математики у 1–2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах інтегративного і компетентнісного підходів : навч.-метод. посіб. Харків : Вид-во «Ранок», 2019. 352 с.
  3.               Ранкові зустрічі: посіб. для вчителя / Б. В. Братаніч, О. М. Виноградова та ін.. Дніпро, 2018. 211 с.

Хід уроку

І. Організація класу

Часу гаяти не варто —

Руки покладем на парти.

Маємо — бо час настав —

Повернутися до справ.

  1. Психологічне налаштування.

Вправа «Кошенята»

Давайте, дітки, явимо, що всі ми з вами кошенятка, маленькі та пухнасті. Тому ми зараз потягнемось і прогнемо спинки як справжні кошенятка, щоб вправно налаштуватись на урок і скинути всю напругу з плечей, рук та спини. Сіли рівненько витягнули руки перед собою і почали повільно підіймати їх догори витягуючись і прогинаючись як кошенятка. Які ви молодці, повторимо цю вправу ще декілька разів. Вся напруга спала, то ми можемо продуктивно працювати далі.

Вчитель. Ну, що мої кошенята, готові  працювати?    (Так)

Додавати й віднімати? (Так)

На розряди розкладати? (Так)

Вчасно руку піднімати? (Так)

Вміло в групах працювати? (Так)

Вирази й задачі розв’язати? (Так)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1.               Вправа «Щоденні новини»

[Слайд 1, Слайд 2]

На попередніх уроках ми повторили нумерацію чисел першої сотні. Проте вивчення математики не обмежується лише нумерацією чисел, математичні завдання передбачають ще й виконання арифметичних дій. Тому сьогодні ми узагальнимо і систематизуємо знання змісту дій додавання й віднімання та прийомів обчислення в межах 10. Оскільки ми з вами на початку уроку уявили себе котиками, то допомагатимуть нам сьогодні на уроці котики ЗСУ. Адже вони боронять наші кордони та нашу незалежність, а ще допомагають нам навчатись і відвідувати уроки.

  1.               Хвилинка каліграфії

[Слайд] (перевірка)

Кожна людина починає свій новий день із чистих помислів.

І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти — з хвилинки каліграфії.

Гарно і акуратно у зошитах­ напишемо рядок знайомих нам цифр.

Каліграфічно щоб писати

Треба рівну спинку мати.

Клади зошит навскоси

І гарнесенько пиши!

Діти, сьогодні хвилинку каліграфії проведуть наші гості, кошенята ЗСУ.

Вони вам пропонують таку розповідь, де зустрічаються числа. Ваше завдання уважно слухати і записати ці числа в зошиті.

Починаємо:

«Я один (1) прийшов до товариша в гості і побачив, що у дворі бавляться чотири (4) кошеняти. За ними спостерігали два (2) дорослих коти. Це напевно були їх тато і мама. Побачивши мене, кошенята сховалися на клумбі, де росло шість (6) кущів троянд, три (3) кущі лілей та сім (7) квіток жоржин. Я взяв вісім (8) шматочків корму для кошенят і тихенько підніс руки до клумби, промовивши при цьому дев’ять (9) разів кис-кис-кис. Кошенята почали тихенько виходити з кущів. Я поклав на землю шматочки корму і вони почали їсти. А потім знову весело гратися. Хвилин п’ять (5) я стояв і спостерігав за їх розвагами.»

Результат: 1, 4, 2, 6, 3,7, 8, 9, 5.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Кошенята ЗСУ вирішили трішки вам допомогти. Для того, щоб ми з вами повторили і узагальнили знання про дії додавання та віднімання кошенята підготували для вас наступні таблиці за допомогою яких ми і повторимо даний матеріал.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з таблицями.

[Слайд 4-8]

А ще кошенята підготували для вас цікаві  приклади для усного рахунку, а ще хочуть подивитися, як ви вмієте працювати з цеглинками LEGO.

  1.               Усна лічба за допомогою цеглинок LEGO

Червона – 6

Помаранчева – 3

Синя – 1

Блакитна – 9

Жовта – 4

Зелена – 7

5+2 = 7                5+1=6

3-2= 1                  8-4 = 4

6+3 = 9                10-3 = 7

7-4= 3                  2+1=3

  1.               Фізкультхвилинка «Кошенята»

[Слайд 9]

IV. Закріплення й узагальнення знань.

  1.               Гра «Блискавка»

-                     А зараз попрацюємо з математичними матеріалами. Розглянемо таблицю чисел «Сотня». Форзац підручника.

Вчитель задає швидкі запитання, учні намагаються якомога швидше дати на нього відповідь. Грають та відповідають всі разом.

Питання:

Назвіть числа 4го десятка. (31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40)

Назвіть найменше число 6го десятка. (51)

Знайдіть число, в якому 3 десятки і 4 одиниці. (34)

Назвіть найбільше двозначне натуральне число. (99)

Знайдіть число в якому 8 десятків та 7 одиниць. (87)

ІV. Застосування знань.

А тепер кошенята пропонують вам попрацювати з зошитами та підручником.

  1. Робота з підручником.

[Слайд 10]

Ст.7. №2. Добери малюнок і схему до виразу: 13 – 3. Склади схему до іншого виразу.

[Слайд 11]

Сторінка 8. Завдання 2.

  1.                 група на дії додавання (перший доданок не менший, ніж другий) і віднімання:

7 + 2 = 9        10 – 2 = 8      4 + 3 = 7      9 – 3 = 6

               6 + 4 = 10       5 – 4 = 1       6 – 5 = 1       5 + 5 = 10

  1.                 група  на  дії  додавання ( перший   доданок менший,   ніж   другий) закон перестановки:

    3 + 7 = 10       2 + 8 = 10

  1.                    група  на  дію   віднімання 6, 7, 8, 9:

        8 – 6 = 2         9 – 8 = 1       10 – 6 = 4.

[Слайд 12]

Стор. 8, Завдання 3.

 

Кошенята ЗСУ  пропонують вам невеликий відпочинок. Встаньте біля парт і добре потяніться, немов котики. Молодці, а зараз тихенько сідаємо і працюємо далі.

-         А зараз знову працюємо з підручником.

[Слайд 13-14]

VІ. Підсумок уроку. Інструктаж щодо домашнього завдання.

Підручник ст. 8, завд. 3 (останні два стовпчики), завд. 5 (останні 2 стовпчики)

VІІ. Рефлексія.

  1. Вправа «Шість цеглинок LEGO»

[Слайд 15]

Шановні діти, ось і підійшов кінець нашого цікавого уроку, який ми провели разом з нашими кошенятами ЗСУ. Кошенятам дуже сподобалося, як ви працювали на уроці, але перед тим, як вони відправляться далі обороняти нашу землю, вони хотіли б ще побачити, чи сподобався урок вам. У вас у кожного є цеглинки LEGO.

Якщо вам на уроці не сподобалося, то візьміть в руку червону цеглинку, якщо ж сподобалося, то візьміть – жовту. І якщо вам дуже сподобалося, то візьміть зелену. А тепер по черзі підходьте до мого столу і будуйте вежу. Ось яка у нас вийшла вежа і майже вся зелена.

Дякую вам, дякую кошенятам ЗСУ!

До побачення!

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
21 квітня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку