Презентація створена за програмою НУШ для 4 класів. Презентація містить різноступеневі завдання (*рівняння, приклади, задачі, усні запитання тощо); Презентація АНІМОВАНА.
Вправа 1 За даними таблиці склади задачі на одночасний рух двох тіл у різних напрямках.
Номер слайду 4
Що цікаве можна помітити?Доповни текст (*встав пропущені слова замість трьох крапок)Може бути ... варіанти задачі на одночасний рух двох тіл у різних напрямках: коли тіла наближаються одне до одного це рух ... і коли тіла віддаляються одне від одного. Тому, складаючи задачі за даними таблиці, слід розглядати обидва варіанти, тобто складати по ... задачі для кожної шуканої величини.
Номер слайду 5
Що цікаве можна помітити?Доповни текст (*встав пропущені слова замість трьох крапок) ПЕРЕВІРКАМоже бути два варіанти задачі на одночасний рух двох тіл у різних напрямках: коли тіла наближаються одне до одного це рух назустріч і коли тіла віддаляються одне від одного. Тому, складаючи задачі за даними таблиці, слід розглядати обидва варіанти, тобто складати по дві задачі для кожної шуканої величини.
Номер слайду 6
Визнач, що має бути шуканим, щоб розв’язанням задачі був кожний із поданих виразів. Установи відповідність між виразами і шуканими, які можна знайти за допомогою цих виразів.
Номер слайду 7
Вправа 2 Визнач вид кожної задачі1) Із двох станцій одночасно виїхали назустріч один одному два товарні потяги й зустрілися за 5 год. Один потяг рухався зі швидкістю 29 км/год, а інший — зі швидкістю 35 км/год. Визнач відстань між станціями.2) Двоє робітників, працюючи разом, виконали планове завдання за 5 год. Щогодини один робітник виготовляв 29 деталей, а інший — 35 деталей. Скільки деталей становило планове завдання?Задача 1 — на одночасний рух у різних напрямках, задача 2 — на спільну роботу. Задача 1 — на одночасний рух, задача 2 — на знаходження продуктивності праціЗадача 1 — на спільний рух, задача 2 — на роботу. Варіанти відповіді:style.color
Номер слайду 8
Поясни короткий запис задачі 1. Доповни текст.1) Із двох станцій одночасно виїхали назустріч один одному два товарні потяги й зустрілися за 5 год. Один потяг рухався зі швидкістю 29 км/год, а інший — зі швидкістю 35 км/год. Визнач відстань між станціями.
Номер слайду 9
Поясни короткий запис задачі 1. Доповни текст.1) Із двох станцій одночасно виїхали назустріч один одному два товарні потяги й зустрілися за 5 год. Один потяг рухався зі швидкістю 29 км/год, а інший — зі швидкістю 35 км/год. Визнач відстань між станціями. Що є шуканим у задачі? Відстань між тілами на момент ... Що відомо? Швидкість руху ... та час ...
Номер слайду 10
Поясни короткий запис задачі 1. Доповни текст.1) Із двох станцій одночасно виїхали назустріч один одному два товарні потяги й зустрілися за 5 год. Один потяг рухався зі швидкістю 29 км/год, а інший — зі швидкістю 35 км/год. Визнач відстань між станціями. Що є шуканим у задачі? Відстань між тілами на момент початку руху. Що відомо? Швидкість руху обох потягів та час руху до зустрічі.
Номер слайду 11
Прокоментуй розв’язання задач двома способами. Що цікаве можна помітити?1) Із двох станцій одночасно виїхали назустріч один одному два товарні потяги й зустрілися за 5 год. Один потяг рухався зі швидкістю 29 км/год, а інший — зі швидкістю 35 км/год. Визнач відстань між станціями.2) Двоє робітників, працюючи разом, виконали планове завдання за 5 год. Щогодини один робітник виготовляв 29 деталей, а інший — 35 деталей. Скільки деталей становило планове завдання?Розв’язання І спосіб1) 29 • 5 = 1452) 35 • 5 = 1753) 145 + 175 = 320 Або: 29 • 5 + 35 • 5 = 320ІІ спосіб1) 29 + 35 = 642) 64 • 5 = 320 Або: (29 + 35) • 5 = 320
Номер слайду 12
Прокоментуй розв’язання. Дай відповіді на запитання або доповни текст. Наведене розв’язання є розв’язанням обох задач чи якоїсь однієї? ... Зіставимо математичні структури задач: ситуації обох задач описані ... взаємопов’язаними величинами. У задачі на рух — це ... , час ... , ..., а в задачі на спільну роботу — це ... , час ... , ... Отже, задачі відрізняються групою взаємопов’язаних величин та їх найменуваннями.
Номер слайду 13
Прокоментуй розв’язання. Дай відповіді на запитання або доповни текст. ПЕРЕВІРКАНаведене розв’язання є розв’язанням обох задач чи якоїсь однієї? Обох. Зіставимо математичні структури задач: ситуації обох задач описані трьома взаємопов’язаними величинами. У задачі на рух — це швидкість руху , час руху , подоланий шлях, а в задачі на спільну роботу — це продуктивність праці, час роботи, загальний виробіток. Отже, задачі відрізняються групою взаємопов’язаних величин та їх найменуваннями.
Номер слайду 14
Чи зміниться розв’язання задачі 1, якщо змінити напрямок руху потягів, тобто вони розпочнуть одночасно рухатись у протилежні сторони?1) Із двох станцій одночасно виїхали назустріч один одному два товарні потяги й зустрілися за 5 год. Один потяг рухався зі швидкістю 29 км/год, а інший — зі швидкістю 35 км/год. Визнач відстань між станціями. НІ
Номер слайду 15
Вправа 3 Виконай арифметичні дії з іменованими числами. Подай результат у менших одиницях вимірювання. 70 м 254 мм : 9 мм = 21 т 186 кг : 59 = 8 км 67 м • 67 = 92 м 448 мм : 96 = 23 ц 5 кг • 45 = 419 т 151 кг : 93 кг = 78062054 кг540489 м963 мм103725 кг 4507
Способом добору. Способом на підставі залежності результату арифметичної дії від зміни одного з компонентів. Способом зведення до рівняння. Вправа 5 Якими способами можна знайти розв’язки нерівності?style.color
Номер слайду 18
324567 Вправа 5 Вибери всі розв’язки заданої нерівності із запропонованих чисел.5 • x > 20style.colorstyle.colorstyle.color
Номер слайду 19
Вправа 6 Прочитай задачу. Склади короткий запис задачі у вигляді таблиці. З автостанції одночасно виїхали в протилежних напрямках дві маршрутки. Швидкість руху однієї з них — 60 км/год. Знайди швидкість руху іншої маршрутки, якщо за 2 год відстань між ними становила 260 км.60?2260
Номер слайду 20
Розв’яжи задачу двома способами. З автостанції одночасно виїхали в протилежних напрямках дві маршрутки. Швидкість руху однієї з них — 60 км/год. Знайди швидкість руху іншої маршрутки, якщо за 2 год відстань між ними становила 260 км.
Номер слайду 21
Вправа 7 Прочитай задачу. Визнач вид цієї задачіТрьома вантажівками вивезли 1350 т вантажу. Скільки тонн вантажу вивезли кожною вантажівкою, якщо першою і другою вантажівками разом вивезли 875 т вантажу, а другою і третьою — 900 т?Задача на знаходження трьох чисел за трьома сумами. Задача на різницеве порівняння двох добутків
Номер слайду 22
Розв’яжи задачу. Трьома вантажівками вивезли 1350 т вантажу. Скільки тонн вантажу вивезли кожною вантажівкою, якщо першою і другою вантажівками разом вивезли 875 т вантажу, а другою і третьою — 900 т?Розв’язання1) 1350 - 875 = 475 (т) — вантажу вивезли третьою вантажівкою.2) 1350 - 900 = 450 (т) — вантажу вивезли першою вантажівкою.3) 900 - 475= 425 (т) — вантажу вивезли другою вантажівкою. Відповідь: першою вантажівкою вивезли 450 т вантажу, другою — 425 т, третьою — 475 т.num.show
Що можна стверджувати про задачі на одночасний рух у різних напрямках і на спільну роботу?Скількома способами розв’язують такі задачі?Сформулюй плани розв’язування таких задач кожним способом. Перевір себе. Дай усні відповіді на запитання.