Історія стародавнього світу, 6 клас
Узагальнююча робота №6
з теми: «Римська імперія»
Правильні відповіді до завдань:
І варіант
І рівень
1. г);
2. а);
3. а);
4. б);
5. в);
6. а).
ІІ рівень
7. Колони – це збіднілі римляни та деякі раби, яким надавалася земля в оренду, за що вони мали сплачувати власникові орендну плату за користування ділянкою та віддавати певну частку від урожаю.
8. Антоній, Октавіан, Лепід.
9. - битва на Каталаунських полях – 451 р.
- пограбування вандалами Риму – 455 р.
- падіння Західної Римської імперії – 476 р.
ІІІ рівень
10. г), б), в), а).
11. а) 2;
б) 1;
в) 4;
г) 3.
ІІ варіант
І рівень
1. а);
2. б);
3. а);
4. г);
5. г);
6. а).
ІІ рівень
7. Велике переселення народів – це грандіозні переселення народів, що відбувалися в Європі у 4-7 ст. внаслідок завойовницьких походів гуннів.
8. Нерон, Калігула, Діоклетіан.
9. - проголошення імператором Діоклетіана – 284 р.;
- проголошення імператором Октавіана Августа – 30 р. до н.е.;
- проголошення імператором Константина – 306 р.
ІІІ рівень
10. б), а), в), г).
11. 1. б);
2. а);
3. д);
4. в).
Історія стародавнього світу, 6 клас
Узагальнююча робота №6
з теми: «Римська імперія»
І варіант
І рівень (1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових завдань = 3 бали)
1. Імператорів, яких посадили на трон легіонери називали:
а) сенатськими;
б) тимчасовими;
в) незаконними;
г) солдатськими.
2. Яка подія відбулася у 313 році?
а) християнство офіційно дозволено для віросповідання;
б) прихід до влади Феодосія;
в) вандали заволоділи Римом;
г) розділ імперії на дві частини.
3. Головна площа Рима – це...
а) форум;
б) акведук;
в) атрій;
г) базиліка.
4. Система управління за Діоклетіана називалася:
а) тріумвірат;
б) тетрархія;
в) тиранія;
г) монархія.
5. Яка частина Римської імперії пізніше стане Візантійською імперією?
а) північна;
б) західна;
в) східна;
г) південна.
6. У І ст. н.е. утворилася нова релігія, що сповідувала віру в одного Бога – це...
а) християнство;
б) іудаїзм;
в) конфуціанство;
г) буддизм.
ІІ рівень (1 завдання = 1 бал, 3 завдання = 3 бали)
7. Дайте визначення поняття «Колони».
8. Перечисліть осіб, які входили до складу Другого триумвірату.
9. Намалюйте шкалу часу і позначте на ній дати:
- битви на Каталаунських полях;
- пограбування вандалами Риму;
- падіння Західної Римської імперії.
ІІІ рівень (1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. Установіть хронологічну послідовність зазначених подій:
а) захоплення Риму вестготами;
б) початок правління Октавіана Августа;
в) поділ Римської імперії на Західну та Східну;
г) битва біля мису Акцій.
11. Встановіть відповідність.
а) Терми; 1. Багатоповерхові будинки.
б) Інсули; 2. Міські лазні.
в) Домуси; 3. Кімната, де приймали гостей.
г) Атрій. 4. Будинки заможних римлян.
IV рівень (1 завдання = 3 бали)
12. Якими були причини кризових явищ в Римській імперії? Як імператори намагалися їх подолати та які були проведені реформи?
1
Історія стародавнього світу, 6 клас
Узагальнююча робота №6
з теми: «Римська імперія»
ІІ варіант
І рівень (1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових завдань = 3 бали)
1. Імператорів, яких посадили на трон Сенат називали:
а) сенатськими;
б) тимчасовими;
в) незаконними;
г) солдатськими.
2. Колонами в Римі називали...
а) заможні верстви населення;
б) збіднілих людей, що орендували землю;
в) одне із германських союзів племен;
г) всіх іноземців.
3. Вкажіть хронологічні межі Великого переселення народів:
а) IV – VII ст.;
б) III – VI ст.;
в) IV – VI ст.;
г) III – IV ст.
4. Перший Вселенський Собор зібрався у місті Нікея в...
а) 313 р.;
б) 476 р.;
в) 395 р.;
г) 325 р.
5. Датою остаточного падіння Західної Римської імперії вважається:
а) 467 р.;
б) 486 р.;
в) 469 р.;
г) 476 р.
6. Правителем гунської держави був:
а) Атілла;
б) Аларіх;
в) Август;
г) Аецій.
ІІ рівень (1 завдання = 1 бал, 3 завдання = 3 бали)
7. Дайте визначення поняття «Велике переселення народів».
8. Перечисліть найжорстокіших римських імператорів (мінімум 3).
9. Намалюйте шкалу часу і позначте на ній дати:
- проголошення імператором Діоклетіана;
- проголошення імператором Октавіана Августа;
- проголошення імператором Константина.
ІІІ рівень (1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. Установіть хронологічну послідовність зазначених подій:
а) велика пожежа в Римі за імператора Нерона;
б) народження Ісуса Христа;
в) затверджено Символ віри;
г) проголошення християнства державною релігією.
11. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
1. колон; а) велике земельне володіння;
2. латифундія; б) дрібний орендатор;
3. варвари; в) імператорська гвардія;
4. преторіанці. г) раб-воїн, що бився на втіху глядачів;
д) сусідні з Римською імперією племена.
IV рівень (1 завдання = 3 бали)
12. Охарактеризуйте процес становлення християнства як нової релігії в Римській імперії. Складіть схему управління в християнській церкві. Чому християнство витісняє інші вірування?
1