Узагальнююче повторення. Розв’язування задач за періодичною системою

Про матеріал
Мета : Узагальнити і систематизувати знання по темі, розвивати вміння і навички користування періодичною системою, складання електронних схем і формул будови атомів , встановлення взаємозв’язку положення і будови атомів хімічних елементів з їх властивостями, закріпити вміння розв’язування логічних і розрахункових задач з використанням періодичного закону і періодичної системи.
Перегляд файлу

Урок 47

Тема : Узагальнююче повторення. Розв’язування задач за періодичною системою

 

Мета : Узагальнити  і систематизувати знання по темі, розвивати вміння і навички  користування періодичною системою, складання електронних схем і формул будови атомів , встановлення взаємозв’язку положення і будови атомів хімічних елементів з їх властивостями, закріпити вміння розв’язування логічних і розрахункових задач з використанням періодичного закону і періодичної системи.

 

Обладнання : різні види періодичної системи( коротка, довга), таблиці, алгоритм характеристики елемента, картки з завданнями

 

Тип уроку : УП, „ Хімічна естафета ”

 

Форми проведення : Мікрофон, робота в гетерогенних групах

 

Хід  уроку :

І. Організація класу

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань . „Мікрофон”

Учні  заздалегідь поділені  і на початку уроку сідають  групами. В групах учні з різним рівнем навчальних досягнень. На дошці або проектуємо на екран основні поняття вивченої теми по 5 зразу ( щоб не розсіювати увагу).Учні,  передаючи по черзі одне одному уявний мікрофон,  дають визначення даним поняттям.  Починаємо з першої групи і , якщо виникає затримка,  учні інших груп можуть допомагати в визначеннях. Слід відмітити,  що існує окрема група з сильних учнів, яка слідкує за відповідями  і рахує скільки правильних визначень дає та чи інша група , кожна правильна відповідь зараховується як 1 бал. Ця група називається – Експерти. Відповіді даються коротко і точно.

  • класифікація елементів                               
  • лужні елементи
  • галогени
  • інертні елементи
  • періодичний закон
  • періодична система
  • період
  • група
  • підгрупа
  • атом
  • протонне число
  • нуклонне число
  • будова атома
  • склад ядра атома
  • протон
  • нейтрон
  • ізотопи
  • радіус  атома
  • електронна хмара
  • електронна орбіталь
  • види електронних хмар
  • спін
  • спарені, неспарені електрони
  • Ме вл-ті в періодах
  • Ме вл- ті в групах
  • Вл – ті сполук елементів в періодах
  • Номер періоду
  • Номер групи

 

IV. Робота в групах

Застосовуємо знову проектор або роздаємо картки з завданнями „Хімічної естафети ”. Всього  5 завдань. Естафету організуємо так. Групам на виконання кожного завдання дається  по 5-6 хв. Учні виконують  їх  в зошитах  і  на окремих аркушах, які здають групі Експертів. В цей час один з учнів, наприклад першої групи,  виконує  перше завдання на дошці. Двоє з експертів перевіряють правильність виконання завдання на аркуші, а двоє інших слухають з класом  відповідь однокласника. Якщо виникає потреба вони вносять корективи в виконання , виправляють  і задають питання по розв’язку  даного завдання, виставляють бали. Далі учень з другої групи виконує і пояснює друге завдання, з третьої – третє і т. д.

Завдання естафети .

  1. „ Логічний ланцюг ”

Запишіть рівняння реакцій за схемою:

                             AgCl

       K KOH KCl HCl

                              Cl2

Властивості, яких природних груп елементів використані у цій схемі?

  1. „ Відстрочена відгадка ”

Елемент знаходиться в ІІІ періоді, VI групі, головній підгрупі періодичної системи. Що це за елемент? Запишіть повну будову його атома, вкажіть кількість неспарених електронів. Кількість протонів і нейтронів.

  1. „ Приваблива мета ”

Дано елементи з протонними числами  20 і 33. Який з даних елементів має яскравіше виражені металічні властивості? Чому? Запишіть формули оксидів і гідроксидів , що відповідають цим елементам. Вкажіть їх характер.

  1. „ Практичність теорії ”

Елемент, якому відповідає вищий оксид з загальною формулою R2 O5

 Утворює летку сполуку з Гідрогеном, масова частка Гідрогену , в якому становить 3, 85%. Що це за елемент?

  1. „ Дивуй

На 10,8  г металу,що утворює гідроксид типу R (OH )3, подіяли сульфатною кислотою. При цьому виділилось 13,44 л газу. Що це за газ? Який це метал? Які властивості проявляють його оксид і гідроксид?

 

V. Підведення підсумків естафети

 

VI. Домашнє завдання.

doc
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку