Урок 47
Тема : Узагальнююче повторення. Розв’язування задач за періодичною системою
Мета : Узагальнити і систематизувати знання по темі, розвивати вміння і навички користування періодичною системою, складання електронних схем і формул будови атомів , встановлення взаємозв’язку положення і будови атомів хімічних елементів з їх властивостями, закріпити вміння розв’язування логічних і розрахункових задач з використанням періодичного закону і періодичної системи.
Обладнання : різні види періодичної системи( коротка, довга), таблиці, алгоритм характеристики елемента, картки з завданнями
Тип уроку : УП, „ Хімічна естафета ”
Форми проведення : Мікрофон, робота в гетерогенних групах
Хід уроку :
І. Організація класу
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань . „Мікрофон”
Учні заздалегідь поділені і на початку уроку сідають групами. В групах учні з різним рівнем навчальних досягнень. На дошці або проектуємо на екран основні поняття вивченої теми по 5 зразу ( щоб не розсіювати увагу).Учні, передаючи по черзі одне одному уявний мікрофон, дають визначення даним поняттям. Починаємо з першої групи і , якщо виникає затримка, учні інших груп можуть допомагати в визначеннях. Слід відмітити, що існує окрема група з сильних учнів, яка слідкує за відповідями і рахує скільки правильних визначень дає та чи інша група , кожна правильна відповідь зараховується як 1 бал. Ця група називається – Експерти. Відповіді даються коротко і точно.
IV. Робота в групах
Застосовуємо знову проектор або роздаємо картки з завданнями „Хімічної естафети ”. Всього 5 завдань. Естафету організуємо так. Групам на виконання кожного завдання дається по 5-6 хв. Учні виконують їх в зошитах і на окремих аркушах, які здають групі Експертів. В цей час один з учнів, наприклад першої групи, виконує перше завдання на дошці. Двоє з експертів перевіряють правильність виконання завдання на аркуші, а двоє інших слухають з класом відповідь однокласника. Якщо виникає потреба вони вносять корективи в виконання , виправляють і задають питання по розв’язку даного завдання, виставляють бали. Далі учень з другої групи виконує і пояснює друге завдання, з третьої – третє і т. д.
Завдання естафети .
Запишіть рівняння реакцій за схемою:
AgCl
K KOH KCl HCl
Cl2
Властивості, яких природних груп елементів використані у цій схемі?
Елемент знаходиться в ІІІ періоді, VI групі, головній підгрупі періодичної системи. Що це за елемент? Запишіть повну будову його атома, вкажіть кількість неспарених електронів. Кількість протонів і нейтронів.
Дано елементи з протонними числами 20 і 33. Який з даних елементів має яскравіше виражені металічні властивості? Чому? Запишіть формули оксидів і гідроксидів , що відповідають цим елементам. Вкажіть їх характер.
Елемент, якому відповідає вищий оксид з загальною формулою R2 O5
Утворює летку сполуку з Гідрогеном, масова частка Гідрогену , в якому становить 3, 85%. Що це за елемент?
На 10,8 г металу,що утворює гідроксид типу R (OH )3, подіяли сульфатною кислотою. При цьому виділилось 13,44 л газу. Що це за газ? Який це метал? Які властивості проявляють його оксид і гідроксид?
V. Підведення підсумків естафети
VI. Домашнє завдання.