Мета: |
Закріпити й узагальнити знання та вміння учнів з теми материки: Австралія, Південна Америка; розвивати пізнавальний інтерес до географії, використовуючи нестандартні форми і методи навчання, розвивати вміння працювати швидко, злагоджено; вчити логічно мислити, розвивати творчий потенціал учнів, виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги та взаємовиручки. |
Обладнання: |
Фізична карта світу, карта маршруту експедиції «Південне георграфство», картки, конверти, проектор, атласи для 7 класу. |
Форма проведення: |
Урок – експедиція |
Зміст уроку
І. Мотивація навчальногої діяльності.
Всі ми родом із дитинства. А яке ж дитинство без казок? Хто з нас на мряів побувати в казковому світі. Де знаходиться острів скарбів, як його знайти? Де ті дрімучі ліси, в якихспала 100 років Спляча Красуня? Де ті моря, якими плава Синдбад?
Отож, сьогодні ми з вами здійсними таку заочну подорож і нехай нашим девізом у мандрівці стануть слова і нехай нашим девізом у мандрівці стануть слова індійського поета і філософа Рабіндраната Тагора:
Чи багато ми знаємо про нашу планету?
Скільки морів і пустель, хребтів і джерел є на світі?
І які відкриття, скільки міст і країн, і населень,
Дивоглядних тварин, надзвичайних рослин, що не вмерли.
Так, моїх недостатньо познань…
І тому я кожному кроці
Над багатством чужим все просиджую ночі.
ІІ. Актуалізація опорних знань карти
Зупинка 1. Річка екскурсоводи.
Потрібно назвати і показати на карті об’єкти, яким відповідають запропоновані слова (гора, озеро, вулкан, річка, протока тощо)
ІІІ. Перевірка засвоєння знань
Зупинка 2. Бліцтурнір. Течія Велика географічна регата.
Зупинка 3. Протока географічна анграма
Анаграма – перестановка букв, внаслідок якої з одного слова утворюється інше. Кожному я даю набір букв, з яких потрібно скласти слово.
Зупинка 4. Острів по зонах Географства.
Перегляд презентацій учнів про рослинний і тваринний світ Австралії та Південної Америки.
Зупинка 5. Море акторів.
По бажанню викликається учень, який повинен жестами зобразити тварину чи рослину, а інші учні повинні відгадати та назвати, на якому материку живе і в якій природній зоні.
Кенгуру. Удав. Качкодзьоб. Кактус. Колібрі. Пальма.
Зупинка 6. Геграфічна пошта.
У нас є 2 конверта: Австралія і Південна Америка. Ви отримуєте однакову кількість карток з назвами (островів) географічних об’єктів Австралії та Південної Америки.
Їх потрібно розділити на дві групи.
Хвилинка відпочинку «Австралійський дощ»
Зупинка 7. Долина «Презентація»
Необхідно презентувати певні географічні об’єкти, тобто прорекламувати. Основна вимога: мінімум часу – максимум інформації про даний об’єкт.
Зупинка 8. Перевал «Географічне лото»
|
Санта-фе-де-Богота |
|
Сантьяго |
|
Бразилія |
|
Каракас |
|
Канберра |
|
Буенос-Айрес |
|
Ліма |
Зупинка 9. Айсберг Гіннеса
Зупинка 10. Підсумки експедиції.
Підведення підсумків уроку. Виставлення оцінок. Заключне слово вчителя.
Для Вічного миру,
Для Вічного братства
Земля нам дана.
Не силою, не славою,
Не блиском богатства,
Одною любов’ю
Хай буде сповнена вона!