МИКОЛАЇВСЬКА ГІМНАЗІЯ ЛЬВІВСЬКА ОБЛ. |
Морський бій |
Урок-мандрівка |
Австралія,Південна Америка, Антарктида |
7 клас |
|
Підготувала і провела
учитель географії |
Мета:
Обладнання:
5) картки- ребуси;
6)бали-піастри;
7)малюнки кораблів ‘’Бригантина’’, ‘’Вікторія’;
8)плакати (аркуш А2) – ігрове поле.
Правила гри :
- дві команди грають одночасно;
- кожне питання розігрується в один бал-піастру;
- усі члени команд повинні бути уважними;
- питання зачитується один раз;
- право відповіді у команді надає капітан.
Тип уроку : урок узагальнення і систематизації знань з елементами взаємодіючого навчання; форма: урок - мандрівка.
Структура уроку
Хід роботи
Учні об’єднуються у дві групи і займають визначені місця.
Слайд 1 Ніколи ні в чому ти не вагайся,
іди до мети і не зупиняйся.
Втопить корабель ми свій не дамо,
завжди до мети пливли й пливемо. ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності; повідомлення теми, мети, завдань уроку.
На фоні фонограми (шум моря) вчитель читає уривок вірша Н. Забіли:
Слайд 2 На дні пісок м’який, мов вата.
Ось під водою навпростець
Пливе медуза плескувата,
Слизька, м’яка, як холодець.
А там дельфіни в синіх плесах
Пливуть в спокійній череді,
Неначе чорнії колеса,
Перевертаючись в воді.
А ось в’юнкими табунцями
Маленькі рибки мерехтять,
І спинки їх над камінцями,
Немов посріблені, блищать.
Вступне слово вчителя.
Географія - одна із найдавніших і найцікавіших наук про Землю. Вивчаючи географію, ви розкриваєте і пізнаєте найдивовижнішу книгу. Наш урок незвичайний. Це узагальнюючий урок-мандрівка. Безмежними просторами Світового океану та по суходолу вирушають у подорож екіпажі двох суден «Вікторія» та «Бригантина» з командами на борту.
Море вимагає сміливості і кмітливості, в морі гартуються воля і характер, море перевіряє на витривалість. І сьогоднішня гра виявить ваші знання і кмітливість, рішучість і спостережливість.
ІІІ. Узагальнення та систематизація понять, структуризація знань про закони і теорії та їх застосування для пояснення нових фактів, аналізу фізичних явищ.
ІКонкурс «Привітання». Форма знайомства незвична і цікава, це велика гімназійна регата: плавання на кораблях по бурхливому морю НАВЧАННЯ.
Знайомство з учасниками… Ознайомлення з правилами та умовами гри.
Слайд 3 Не все на світі просто, але є
якась закономірність саме в тому, що істина раптово постає крізь море ускладнень в самому простому.
Конкурс «Морський бій»
Учням подаються аркуші паперу, на яких вони ставлять 15 точок і отримують по 15 запитань. У конкурсі беруть участь всі учні. На обдумування кожного запитання відводиться ЗО секунд. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Слайд 4 Кораблі! Шикуйтесь до походу!
Мрійництво! Жага моя! Живи!
В океані рідного народу,
Відкривай нові острови.
Запитання:
а) вітер; б)хвилі; в) японські прикраси.
а) Нова Зеландія; б) Австралія; в) Гренландія.
а) Нова Зеландія; б)Нова Земля; в) Нова Гвінея.
5. Скільки часу провів Миклухо-Маклай серед папуасів?
а) 15 місяців; б) 15 днів; в) 15 років.
6. Назва шоколадного дерева «Тео брома какао» означає:
а) страва богів; б)доступна багатим; в) та, що росте в теплі;
7.Як в Стародавній Греції називали Бога - повелителя морів?
а) Ясон; б) Посейдон; в) Ипполіт.
8.З якої води складається айсберг?
а)соленої; б) прісної; в) кип’яченої.
9.Коли винайшли шоколад?
а) 500р. тому; б) 1500р. тому; в) 3000р. тому.
10.Що названо на честь Миклухо - Маклая?
а) сузір’я; б) протока; в) берег.
11.Що хотів зробити Миклухо - Маклай у Новій Гвінеї?
а) утворити державу; б) ввести християнство;
в) навчити російської мови.
12.Чому море солене?
а) через солену рибу; б) сіль йде від сонця;
в) випаровується прісна вода.
13.Чому море синє?
а) розчинена сіль синього кольору; б) відбивається небо; в) плавають водорості синього кольору.
а) надайте нам допомогу; б) врятуйте наші душі; в) врятуйте наші ноги.
а) з ягід; б) із кори; в) із горіхів.
Томогавк - національна бойова сокира
а) похоронити томогавк; б) підняти томогавк; в) утопити томогавк.
а) помер від цинги; б) був з’їджений аборигенами; в) отруєний папуасами.
а) Австралія; б)Південна Америка; в) Антарктида.
а) банан; б) апельсин; в) ананас.
а) гітару; б) колоду карт; в) клітку з мишами.
а) між Австралією і Новою Зеландією;
б) між Австралією і Новою Гвінеєю;
в) в Індонезії.
ІV.Формування вмінь застосовувати знання в стандартних і нестандартних ситуаціях
Психорегулювальна вправа. Заплющіть очі, уявіть, що ви знаходитися на судні посеред океану.
Конкурс «Морські історії»
Учні отримують випереджаючі завдання і боцмани з обох команд розповідають цікаві історії (додаток 1 ).
Конкурс « Пляшкова пошта»
Вчитель виносить дві пляшки, де містяться листи потерпілих мандрівників, у яких вони просять про допомогу. Але частина тексту пошкоджена водою. Гравцям слід за різними ознаками відтворити текст та знайти на карті місце аварії (додаток 2).
Конкурс «Наскельний живопис»
Кожній команді пропонують розгадати ребуси (додаток 3).
V. Підсумок уроку
Дякую екіпажам кораблів « Вікторія» і «Бригантина» за їх сміливість і спритність.
Під час подорожі особливо відзначились (учитель називає учнів, що брали активну участь у грі).
Дорогенька дітвора!
А хіба нам не пора
Все оце підсумувать,
Щоб уже нарешті взнать.
Хто ж сьогодні переміг
Й хто зробить цього не зміг.
(Підрахунок балів. Оголошення результатів)
VІ. Домашнє завдання:
Повторити матеріал розділу, звернувши особливу увагу на прогалини в знаннях, виявлених на уроці. Підготуватися до контрольної роботи
Першим перетнув Південну Америку в 1542р. із заходу на схід по річці Амазонці Франціско Орельяна. Для цього йому довелося побудувати два кораблі. Під час однієї із сутичок з місцевими племенами їм здалося, що з ними воювали жінки з довгим волоссям і в коротких спідницях. Вони вирішили, що це країна войовничих і легендарних амазонок. Тому річку назвали Ріо- де-Амазонас (річка амазонок), а пізніше просто Амазонка.
Ще інша історія. Мандруючи, друзі сказали, що місцеві жителі вночі сплять у повітрі. Франціско це зацікавило і, сівши в засідку вночі, він в цьому переконався. Тоді попросив відкрити йому таємницю. Ось так світові став відомий гамак.
Миколі Миколайовичу Миклухо-Маклаю не подобалися лекції в університеті по медицині, математиці, йому подобалися подорожі. Одного разу його мрія здійснилася. Місцеві жителі запросили його в гості, він довго думав чи брати револьвер, але передумав. Коли підійшов ближче до них, вони почали в нього кидати списами. Він роззувся, зняв пояс, ліг на землю і закрив очі. Вони посиділи біля вогнища до ранку і лише тоді переконалися, що він прийшов з добрими намірами. Так Миклухо-Маклай отримав признання аборигенів.
Додаток 2
Ми зазнали аварії біля південно - ... берегів материка .... Цей континент най ... і най .... Він знаходиться під дією вітрів пасатів, які формуються над Тихим океаном, але розташований на сході… …хребет перехоплює вологу цих вітрів, що сприяє утворенню пустель. Нас винесло на берег ... теплою течією і наш корабель було розбито на друзки. Ми на острові.... Наші координати: ... пд.ш, ... сх. д.
______________________________________________
Цей материк за формую нагадує трикутник, більша частина якого лежить у південній півкулі-…. Наш корабель винесло на берег ураганом десь у теплих широтах на північно - ... узбережжя. Ми були вражені красою місцевих гір, високі пасма яких були вкриті вічними снігами, найвища вершина ... з висотою ... метрів. Просуваючись углиб материка, ми помітили численні конуси вулканів. Один із них місцеві жителі називали ... . Поряд із містами - гігантами можна потрапити у куточки незайманої природи у ... , де ще живуть племена, які ще не знайомі з цивілізацією.
Ми в країні, яку перетинає екватор, звідси і походить її назва-… .
Хто знайде це послання, шукайте нас за координатами: 0°ш., 78°зх.д.