Урок-гра-мандрівка "Австралія, Південна Америка, Антарктида"

Про матеріал
Перевірити та узагальнити знання й практичні вміння школярів, удосконалити навички аналізу та систематизації вивченого матеріалу про Австралію, Південну Америку, Антарктиду.
Перегляд файлу

МИКОЛАЇВСЬКА    ГІМНАЗІЯ      ЛЬВІВСЬКА ОБЛ.

Морський бій

Урок-мандрівка

Австралія,Південна Америка, Антарктида

7 клас

 

 

 

Підготувала і провела

учитель географії
Пурій Галина Степанівна

 


Мета:

  •   перевірити і узагальнити знання та практичні вміння учнів;
  •   удосконалити навички аналізу та систематизації вивченого матеріалу;
  • продовжувати формування логічного мислення.

Обладнання:

  1. фізична карта світу;
  2. портрети мандрівників ( X. Колумб, Дж. Кук, Ф. Магеллан, М.М. Миклухо-Маклай);
  3. фонограма музики «Шум моря»;
  4. дві пляшки з « листами пляшкової пошти»;

5)  картки- ребуси;

6)бали-піастри;
7)малюнки кораблів ‘’Бригантина’’, ‘’Вікторія’;
8)плакати (аркуш А2) – ігрове поле.

Правила гри :
- дві команди грають одночасно;
- кожне питання розігрується в один бал-піастру;
- усі члени команд повинні бути уважними;
-  питання зачитується один раз;
- право відповіді у команді надає капітан.

Тип уроку : урок узагальнення і систематизації знань з елементами взаємодіючого навчання; форма:  урок - мандрівка.

Структура уроку

  1.         Організаційний момент.
  2.   Мотивація навчально-пізнавальної діяльності; повідомлення теми, мети, завдань уроку.
  3. Узагальнення та систематизація понять, структуризація знань про закони і теорії та їх застосування для пояснення нових фактів, аналізу фізичних явищ.
  4. Формування вмінь застосовувати знання в стандартних і нестандартних ситуаціях.
  5.     Підсумок уроку.
  6. Домашнє завдання.

Хід роботи

  1. Організаційний момент

Учні об’єднуються у дві групи і займають визначені місця.

             Слайд 1     Ніколи ні в чому ти не вагайся,

       іди до мети і не зупиняйся.

       Втопить корабель ми свій не дамо,

               завжди до мети пливли й пливемо.      ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності; повідомлення теми, мети, завдань уроку.

   На фоні фонограми (шум моря) вчитель читає уривок вірша Н. Забіли:

                           Слайд  2      На дні пісок м’який, мов вата.

                  Ось під водою навпростець

         Пливе медуза плескувата,

         Слизька, м’яка, як холодець.

         А там дельфіни в синіх плесах

         Пливуть в спокійній череді,

         Неначе чорнії колеса,

                                          Перевертаючись в воді.

         А ось в’юнкими табунцями

         Маленькі рибки мерехтять,

         І спинки їх над камінцями,

         Немов посріблені, блищать.

Вступне слово вчителя.

Географія - одна із найдавніших і найцікавіших наук про Землю. Вивчаючи географію, ви розкриваєте і пізнаєте найдивовижнішу книгу. Наш урок незвичайний. Це узагальнюючий урок-мандрівка. Безмежними просторами Світового океану та по суходолу вирушають у подорож екіпажі двох суден «Вікторія» та «Бригантина» з командами на борту.

    Море вимагає сміливості і кмітливості, в морі гартуються воля і характер, море перевіряє на витривалість. І сьогоднішня гра виявить ваші знання і кмітливість, рішучість і спостережливість.
ІІІ. Узагальнення та систематизація понять, структуризація знань про закони і теорії та їх застосування для пояснення нових фактів, аналізу фізичних явищ.

ІКонкурс «Привітання». Форма знайомства незвична і цікава, це велика гімназійна регата: плавання на кораблях по бурхливому морю НАВЧАННЯ.

Знайомство з учасниками… Ознайомлення з правилами та умовами гри.

                                         Слайд 3     Не все на світі просто, але є

якась закономірність саме в тому, що істина раптово постає                                     крізь море ускладнень в самому простому.

Конкурс «Морський бій»

Учням подаються аркуші паперу, на яких вони ставлять 15 точок і отримують по 15 запитань. У конкурсі беруть участь всі учні. На обдумування кожного запитання відводиться ЗО секунд. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

                                  Слайд 4  Кораблі! Шикуйтесь до походу!

          Мрійництво! Жага моя! Живи!

           В океані рідного народу,

           Відкривай нові острови.

Запитання:

  1. Що у стародавніх греків означало слово «океан»?
    а) вода; б) життя; в) ріка.
  2. Що таке цунамі?

а) вітер; б)хвилі; в) японські прикраси.

  1. Що називали Новою Голландією?

а) Нова Зеландія; б) Австралія; в) Гренландія.

  1. На які острови приплив 24 річний Миклухо-Маклай?

а) Нова Зеландія; б)Нова Земля; в) Нова Гвінея.

5. Скільки часу провів Миклухо-Маклай серед папуасів?
а) 15 місяців; б) 15 днів; в) 15 років.

6. Назва шоколадного дерева «Тео брома какао» означає:

а) страва богів; б)доступна багатим; в) та, що росте в теплі;

7.Як в Стародавній Греції називали Бога - повелителя морів?
а) Ясон; б) Посейдон; в) Ипполіт.

8.З якої води складається айсберг?
а)соленої; б) прісної; в) кип’яченої.

9.Коли винайшли шоколад?

а) 500р. тому; б) 1500р. тому; в) 3000р. тому.

10.Що названо на честь Миклухо - Маклая?
а) сузір’я; б) протока; в) берег.

11.Що хотів зробити Миклухо - Маклай у Новій Гвінеї?
а) утворити державу; б) ввести християнство;

в) навчити російської мови.

12.Чому море солене?

а) через солену рибу; б) сіль йде від сонця;

в) випаровується прісна вода.

13.Чому море синє?

а) розчинена сіль синього кольору; б) відбивається небо; в) плавають водорості синього кольору.

  1.                Що означає сигнал S0S ?

а) надайте нам допомогу; б) врятуйте наші душі; в) врятуйте наші ноги.

  1. З якого судна був вперше посланий сигнал «S0S»?
    а) крейсер « Варяг»; б) крейсер «Аврора»; в) Титанік.
  2. З чого роблять корицю?

а) з ягід; б) із кори; в) із горіхів.

  1. Запах якої рослини зберігається на папері більше 20 років?
    а) м'ята; б) меліса; в) ваніль.
  2.                         Який вислів використовували індіанці, щоб примиритися із іншими племенами?

Томогавк - національна бойова сокира
а) похоронити томогавк; б) підняти томогавк; в) утопити томогавк.

  1. Який птах бігає швидше від усіх?
    а) фламінго; б) пінгвін; в) страус.
  2. Які з птахів називаються довгожителями?
    а) орли; б) пелікани, в) папуги.
  3. Яким чином помер Джеймс Кук?

а) помер від цинги; б) був з’їджений аборигенами; в) отруєний папуасами.

  1. Хто в 1911р. досяг Південного полюса?
    а) Амундсен; б) Нансен; в) Дрейк.
  2. Яку рослину використовували як ліки від зубного болю?
    а) виноград; б) тютюн; в) лілія.
  3.                                  Жителі якого материка винайшли незвичайне знаряддя для полювання - бумеранг.

а) Австралія; б)Південна Америка; в) Антарктида.

  1. Які овочі називали «любовними яблуками»?
    а) картопля; б) редиска; в) помідори.
  2. Який фрукт жителі Бразилії називали «на - на»,а Колумб - «королем» всіх фруктів?

а) банан; б) апельсин; в) ананас.

  1. Що брали із собою моряки у подорож?

а) гітару; б) колоду карт; в) клітку з мишами.

  1. Яку країну іспанські завойовники називали «країною золота»?
    а) Перу; б) Мексику; в) Бразилію.
  1. В честь кого названо протоку між островами Нової Зеландії? а) Васко да Гама; б) Джеймс Кук; в) Абель Тасман.
  2. Де знаходиться Тасманове море?

а) між Австралією і Новою Зеландією;

б) між Австралією і Новою Гвінеєю;

в) в Індонезії.

ІV.Формування вмінь застосовувати знання в стандартних і нестандартних ситуаціях

Психорегулювальна вправа. Заплющіть очі, уявіть, що ви знаходитися на судні посеред океану.

  1. Прислухайтеся до плескоту хвиль і тихенького вітерцю, що розгулює навколо.
  2. Уявіть, що поблизу серед хвиль вистрибують дельфіни та виблискують на пекучому сонці.
  3. А тепер підніміть голову і погляньте на безкрає небо, синє-синє, на якому де-не-де пропливають хмаринки, наче човники по морю.
  4. Відкрийте очі. Подивіться один на одного, які ви задоволені від прогулянки по морю.
  5. Погляньте на свої руки, вони відпочили і готові до праці.

Конкурс «Морські історії»

Учні отримують випереджаючі завдання і боцмани з обох команд розповідають цікаві історії (додаток 1 ).

Конкурс « Пляшкова пошта»

Вчитель виносить дві пляшки, де містяться листи потерпілих мандрівників, у яких вони просять про допомогу. Але частина тексту пошкоджена водою. Гравцям слід за різними ознаками відтворити текст та знайти на карті місце аварії (додаток 2).

Конкурс «Наскельний живопис»

Кожній команді пропонують розгадати ребуси (додаток 3).

V. Підсумок уроку

Дякую екіпажам кораблів « Вікторія» і «Бригантина» за їх сміливість і спритність.

Під час подорожі особливо відзначились (учитель називає учнів, що брали активну участь у грі).

Дорогенька дітвора!

А хіба нам не пора
Все оце підсумувать,

Щоб уже нарешті взнать.

Хто ж сьогодні переміг
Й хто зробить цього не зміг.

(Підрахунок балів. Оголошення результатів)

VІ. Домашнє завдання:

Повторити матеріал розділу, звернувши особливу увагу на прогалини в знаннях, виявлених на уроці. Підготуватися до контрольної роботи


     Додаток 1

Першим перетнув Південну Америку в 1542р. із заходу на схід по річці Амазонці Франціско Орельяна. Для цього йому довелося побудувати два кораблі. Під час однієї із сутичок з місцевими племенами їм здалося, що з ними воювали жінки з довгим волоссям і в коротких спідницях. Вони вирішили, що це країна войовничих і легендарних амазонок. Тому річку назвали Ріо- де-Амазонас (річка амазонок), а пізніше просто Амазонка.

Ще інша історія. Мандруючи, друзі сказали, що місцеві жителі вночі сплять у повітрі. Франціско це зацікавило і, сівши в засідку вночі, він в цьому переконався. Тоді попросив відкрити йому таємницю. Ось так світові став відомий гамак.

Миколі Миколайовичу Миклухо-Маклаю не подобалися лекції в університеті по медицині, математиці, йому подобалися подорожі. Одного разу його мрія здійснилася. Місцеві жителі запросили його в гості, він довго думав чи брати револьвер, але передумав. Коли підійшов ближче до них, вони почали в нього кидати списами. Він роззувся, зняв пояс, ліг на землю і закрив очі. Вони посиділи біля вогнища до ранку і лише тоді переконалися, що він прийшов з добрими намірами. Так Миклухо-Маклай отримав признання аборигенів.

  Додаток 2

  Ми зазнали аварії біля південно - ... берегів материка .... Цей континент най ... і най .... Він знаходиться під дією вітрів пасатів, які формуються над Тихим океаном, але розташований на сході… …хребет перехоплює вологу цих вітрів, що сприяє утворенню пустель. Нас винесло на берег ... теплою течією і наш корабель було розбито на друзки. Ми на острові.... Наші координати: ... пд.ш, ... сх. д.



______________________________________________


     Цей материк за формую нагадує трикутник, більша частина якого лежить у південній півкулі-…. Наш корабель винесло на берег ураганом десь у теплих широтах на північно - ... узбережжя. Ми були вражені красою місцевих гір, високі пасма яких були вкриті вічними снігами, найвища вершина ... з висотою ... метрів. Просуваючись углиб материка, ми помітили численні конуси вулканів. Один із них місцеві жителі називали ... . Поряд із містами - гігантами можна потрапити у куточки незайманої природи у ... , де ще живуть племена, які ще не знайомі з цивілізацією.

Ми в країні, яку перетинає екватор, звідси і походить її назва-… .

Хто знайде це послання, шукайте нас за координатами: 0°ш., 78°зх.д.


 

 


 

 

 

 

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку