Мета. Повторити та узагальнити з учнями вивчені правила поведінки; навчити уникати небезпечних ситуацій.
Розвивати навички правильної поведінки.
Виховувати впевненість та силу волі.
Форма проведення. Урок – подорож
3 клас, основи здоров’я
Тема. Узагальнюючий урок з теми «Безпечне довкілля»
Мета. Повторити та узагальнити з учнями вивчені правила поведінки; навчити уникати небезпечних ситуацій.
Розвивати навички правильної поведінки.
Виховувати впевненість та силу волі.
Форма проведення. Урок – подорож
Обладнання. Аркуші паперу, кольорові олівці, малюнки дітей, кнопки, тема уроку записана на дошці, назви зупинок
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
- Діти, що таке довкілля? (це все, що нас оточує: природа, люди, тварини, будинки, транспорт тощо)
- Ми з вами протягом останніх уроків вивчали тему «Безпечне довкілля». Сьогоднішній урок ми проведемо в ігровій формі – у вигляді подорожі. А на якому виді транспорту будемо подорожувати, ми дізнаємося із загадки:
Не авто, а колеса маю,
Не кінь, а під сідлом.
Мчу по вулиці, з вітром змагаюсь,
А ось машину не перемогти. (Велосипед)
ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
1. Зупинка перша «Транспорт»
1)Бесіда
- Чому, на вашу думку, ми будемо подорожувати саме на велосипеді? Яка його перевага? Чим він кращий від інших видів транспорту? (Він відноситься до чистих видів транспорту – бо не забруднює повітря; це корисний транспорт для здоров’я – бо навіть є видом спорту)
- Які ви знаєте види велосипедів? (чоловічий, жіночий, дитячий; спортивний, гірський; триколісний, двомісний)
- А чи всі мають право їздити на велосипеді?
- З якого віку можна їздити на велосипеді?
- Де можуть їздити діти?
- Які дорожні знаки для велосипедистів ви знаєте?
- Назвіть предмети екіпіровки велосипедиста?
- Які деталі велосипеда треба обов’язково перевірити перед поїздкою?
2) Створення малюнка.
- Намалюйте велосипед, на якому ми вирушимо у подорож.
3) Загадки про транспорт
1. Ну і кінь! Як біжить –
Так довкіл земля дрижить.
Дим у ніздрі вилітає,
Очі святять з далини.
Ціле селище тягає,
А попробуй – дожени! (Паровоз)
2. Не птах, а летить, не грім, а гримить,
Долає вершини, моря і долини.
Захочеш – підніме тебе аж до неба
І враз перекине туди, куди треба. (Літак)
4) Повторення правил поведінки на дорогах.
- Які правила дорожнього руху ви знаєте?
- Для чого слід виконувати правила дорожнього руху?
- Чи користуєтеся ви громадським транспортом? Яким? Де ви його чекаєте?
- Де потрібно переходити дорогу?
- Що може перешкодити дороги?
2. Зупинка друга «Наш двір»
1) Вступне слово вчителя
- Найзручніше місце для гри – ще ваш двір, де часто є дитячі чи спортивні майданчики. Там ви гуляєте не одні, там гуляє багато дітей, часто дорослі. Там можуть бути гойдалки, турники, гірки, пісочниці, лавочки тощо. Недалеко може проходити дорога. Часто можуть бути там чужі люди. Тому щоб не трапилося біда треба дотримуватися правил:
2) Гра «Хто більше назве ігор, в які можна гратися у дворі?»
Діти об’єднуються в дві команди і по черзі називають і записують на дошці ігри.
3) Вправа «Так чи ні?»
Ігри у піжмурки можна проводити
3. Зупинка «У лісі»
1) Вступне слово вчителя
- Ви всі добре знаєте, що діти самі взагалі не можуть ходити до лісу. Треба ходити лише з дорослими – мамою, татом, бабусею, дідусем, старшими братами чи сестрами. Але і в таких ситуаціях можуть статися якісь надзвичайні ситуації – ви можете загубитися, потрапити в грозу, зустріти диких тварин, може вкусити якась тварина чи комаха.
2) Дати відповіді на запитання
- Яке слово ми вигукуємо, коли відстали від дорослих або заблудимося? (Ау!)
- По яких природних прикметах ми орієнтуємося в лісі?
- За чим ми можемо заблукавши зрозуміти, в якій стороні дорога чи населений пункт? (звук автомобілів, запах диму, лінія електропередач)
- Що не можна робити, коли заблукав? (панікувати)
- Що робити, коли зустріли хижу тварину?
- Якщо розпочався дощ з грозою?
3) Гра «Так чи ні?»
4. Четверта зупинка «Надзвичайні ситуації. Пожежа»
1) Бесіда
- В які надзвичайні ситуації ви знаєте? (пожежа, гроза, буря, землетрус, повінь, аварія, буря, ураган)
- В які надзвичайні ситуації ви можете потрапити у нашій місцевості? (пожежа, гроза)
- Про грозу ми вже згадували, зараз звернемося до найбільшого лиха – пожежі.
2) Загадки
- Відгадайте загадки, що стосуються пожежі.
☼ Без крил, без рук, без ніг,
А вгору піднімається. (Дим)
☼ З язиком, а не лає,
Без зубів, а кусає. (Вогонь)
☼ Дерев’яні хлопці
Лежать у коробці.
Коли з ними граються,
То вогнем займаються. (Сірники)
3) Інформаційна хвилинка
- Чи знаєте ви скільки років сірнику?
Сірники винайшли нещодавно, у ХІХ столітті. У 2013 році виповнилося 180 років першій фабриці, що виготовляє сірники. У Києві 2009 року було встановлено пам’ятник сірнику.
4) Правила пожежної безпеки:
ІУ. ПІДСУМОК УРОКУ
Вправа «Так чи ні?»