Узагальнюючий урок за темою «Числівник» для учнів 6 класу.

Про матеріал
Узагальнюючий урок за темою «Числівник» для учнів 6 класу. Використані методи й прийоми: квест, сходинка до успіху, кросворди, ребуси, загадки - сприяють узагальненню та закріпленню вивченого матеріалу з теми, розширюють кругозір учнів,розвивають критичне мислення, увагу, мовні, математичні та соціальні компетентності.
Перегляд файлу

                                   Анотація

Узагальнюючий урок за темою «Числівник» для учнів 6 класу.

Використані методи й прийоми: квест, сходинка до успіху, кросворди, ребуси, загадки - сприяють узагальненню та закріпленню вивченого матеріалу з теми, розширюють кругозір учнів,розвивають критичне  мислення, увагу, мовні, математичні та соціальні  компетентності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Урок-квест «Подорож до країни Числівників»

Тема: Урок-квест «Подорож до країни Числівників»

Мета: актуалізувати й поглибити знання про числівник як частину мови; удосконалювати вміння визначати розряди числівників, правильно їх відмінювати; розвивати в учнів уважність, логічне мислення, вміння знаходити числівники в тексті, навички колективної роботи;виховувати самостійність, свідоме ставлення до здобуття й застосування знань, культуру математичного мовлення.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Форма проведення: бінарний урок з української мови та математики. Урок-квест

Обладнання: картки,схеми, маршрутний лист

                                        Хід уроку

І.Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

-Добрий день,діти! Ось ми і закінчили вивчення теми «Числівник». Знаємо, яка це частина мови, які бувають числівники, на які розряди за будовою вони поділяються і як правильно відмінюються.  І сьогодні  перевіримо ваші знання.

Цей  урок ми проведемо у формі квесту. Пропоную вам здійснити мандрівку у країну «Числівників».  Щоб подолати усі перешкоди, дістатися до кінцевого пункту призначення і знайти скарб,  необхідно виконати завдання. Вас очікує боротьба, проходження випробувань і в кінці приємний бонус. Але для того, щоб його отримати необхідно проявити кмітливість, уважність, активність і, звичайно ж, показати свої знання.

За кожну правильну відповідь ви отримуватимете  бали, які будуть фіксуватися у маршрутному листі.

На уроці  ви ще раз пригадаєте вивчене з теми, яка у майбутньому стане вам у пригоді, бо   мало мати знання лише з однієї дисципліни, наприклад математики, а треба також  навчитися грамотно писати і правильно використовувати числівники у реченнях.

Тож, вирушаємо на пошуки скарбів. Побажаємо один одному удачі!

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

 Щоб розпочати подорож, необхідно відкрити дорогу, по якій ви будете просуватися до необхідних пунктів. А для цього треба з поданих слів виписати лише числівники. Якщо завдання буде виконане правильно, ви отримаєте ключ і зможете продовжити мандрівку.

Завдання 1.

Три,тисяча, трійка, втретє, півтора, четвертак, шостий, мільйонер, п’ятизначний, двоповерховий, потроїти, девятка,одинадцять кількасот,дев'ятий, десяток, сотня.

Молодці! Завдання виконано! Рушаємо далі.

ІІІ. Перебіг квесту.Основна частина

Завдання 2.  Ви опинилися на горі «Ребусній». Для подолання цієї перешкоди необхідно прочитати ребуси, визначити, які за значенням числівники в них використані. Утворити від них порядкові

Завдання 3

Продовжуємо мандрівку. Перед вами великий і могутній дуб, який ви не зможете обійти, не виконавши завдання. На ньому є напис «Фразеологізми». Цікаво, як фразеологізми пов’язані з числівниками? До речі, діти, згадаймо що ж таке фразеологізми. (відповіді дітей)

Щоб продовжити подорож і обійти дерево, треба знайти числівники і пояснити фразеологізми.

Друге дихання, сім смертних гріхів, один в один, сім п’ятниць на тиждень, убити двох зайців, на сьомому небі

Слово вчителя

-Молодці! І з цією перешкодою ви впоралися.

Завдання 4.

Далі потрапляємо у густий-густий ліс під назвою «Загадковий».   Щоб пройти його ви повинні відгадати загадки.

Завдання 5.

-Діти, ми пройшли майже  всі випробування, але що це?  Ми опинилися у болоті. Що ж робити? Як вибратися з нього? А-а-а!  Нам треба розгадати кросворд, відповівши на одинадцять запитань.

  • Дуже добре!Молодці!І це завдання виконали! Попереду передостання перешкода –  озеро. Вам необхідно перепливти його .

Завдання 6.

В запропонованому реченні визначити числівники, записати їх словами та провідміняти разом із іменниками.

З появою міст за давніх часів історики пов'язують розвиток людської цивілізації. Якщо на початку 20 ст. у світі налічувалося 360 великих міст (із населенням понад 100 тис.мешканців), у яких проживало тільки 5 % населення планети, то наприкінці 80-х років таких міст було вже 2,5 тисячі.

 

-Діти, які ви молодці! Ви майже у цілі! Залишилися останні «Сходинки до успіху».

Завдання 7.

Розглянути словосполучення, поставити іменник у потрібній формі.

сход.png

 

ІV Підбиття підсумків уроку. Підрахунок балів та нагородження переможців

-Діти, вітаю вас з успішним виконанням квесту! Сьогодні ви пройшли довгий шлях до перемоги, до відкриття скарбу. Позаду велика кількість запитань, які ви виконали, якісь здалися вам легкими, над якимись прийшлося добряче поміркувати . Скарб , до якого ви так довго йшли, - це ваші знання. Під час подорожі ви повторити правила з теми «Числівник» та стали грамотнішими.

- Які враження від подорожі ви отримали?

(Відповіді учнів. Метод мікрофон)

V Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи

 

 

 

Додатки

 

Безымянныймап.png

docx
Додано
30 жовтня 2021
Переглядів
1093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку