( узагальнюючий урок)
учителя математики
Першотравенського ліцею
Місяйло Наталії Василівни
Конспект уроку ( 6 клас)
Тема: Розв’язування вправ на множення і ділення звичайних дробів.
Тему діти стараються сформулювати по кроссенсу:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мета : На основі набутих знань про звичайні дроби з математики, знань з природознавства та основ здоров’я формувати математичну компетентність та компетентність здорового способу життя школярів ;
Виховати культуру математичного мовлення, запису та інтересу до математики, популяризувати здоровий спосіб життя ;
Розвивати уміння обґрунтовувати і використовувати отримані знання по темі « Звичайні дроби» , застосовувати знання про денну норму розподілу їжі, вірно складати свій режим дня та визначати чинники, які впливають на здоров’я людини та розвинути якості, які приведуть до успіху.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Форма проведення: нестандартний урок - урок успіху.
Хід уроку.
Епіграф уроку:
Римський оратор і
письменник Цицерон
І. Організація класу.
Доброго усім дня!!! Сьогодні ми з вами проведемо нестандартний урок – урок успіху. Давайте проведемо його плідно, з хорошим настроєм, активно і щоб в кінці уроку отримали гарні результати і оцінки. Спочатку я хочу вам роздати усім робочі зошити на цей урок зі «смайликами» хорошого настрою і надіюсь, що до кінця уроку настрій у вас або залишиться веселим, або в кого зараз невеселий, то покращиться і надіюся поганого настрою у нас до кінця уроку не буде .
ІІ. Мотиваційний момент.
Ви уже знаєте, що дроби у нашому житті відіграють важливу роль. Сьогодні у нас урок і вашого успіху з математики і ще я хочу вам пропагувати здоровий спосіб життя, що є актуальним як ніколи зараз. Давайте розглянемо діаграми:
А зараз я хочу, щоб під час уроку ми з вами склали вірний ваш режим дня учня, який рекомендують також лікарі, щоб ви все встигали виконувати і були бадьорими на наступний день.
Ви бачите тільки діаграму, а що відповідає якому кольору ви не знаєте. Хочете дізнатися?
На протязі всього уроку будемо виконувати вправу «асоціативний кущ».
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
І будемо на протязі уроку виконувати різні вправи за сходинками успіху:
Також давайте створимо правила за якими ми будемо працювати під час уроку:
Отож , розпочинаємо! Як ви думаєте, що потрібно поставити на першу сходинку до успіху? ( учні висловлюють свої думки)
Звичайно мету. Отож давайте подумаємо, яку ж мету ми поставимо перед собою сьогодні на уроці? ( учні висловлюють свої думки)
Мета перед нами є, а тепер давайте дізнаємося, скільки часу нам потрібно на сон?
Давайте переведемо це в години ( 8 год)
Наступною сходинкою для успіху є:
Зараз ми повторимо теоретичний матеріал по даній темі. Спочатку зробимо це у вигляді інтерактивної гри « Мікрофон».
Учні відповідають на такі запитання:
Наступний теоретичний матеріал ми повторимо у вигляді такої інтерактивної вправи як « Замок і ключик». Ви знаєте, що ми багато з вами вивчили алгоритмів про виконання дій над звичайними дробами та переведення десяткового дробу у звичайний і звичайного дробу в десятковий. Тому вам потрібно підібрати вірно ключика до замка, де на замку написане завдання, а на ключику сформулюваний алгоритм. Отож бажаю успіху!!!
Алгоритм
додавання дробів
з різними
знаменниками:
Алгоритм віднімання дробів з різними знаменниками:
Алгоритм
множення
звичайних дробів:
Алгоритм
ділення
звичайних дробів:
Алгоритм
переведення
десяткового
дробу у
звичайний:
Алгоритм
переведення
звичайного
дробу у
десятковий:
Наступний теоретичний матеріал ми повторюємо за допомогою кубиків « Блума», де повторюємо знаходження невідомих компонентів для розв’язування рівнянь.
Отож, ми піднялися на наступну сходинку до нашого «Успіху» і зараз ми побачимо скільки часу на добу ми витрачаємо на навчання в школі.
Давайте переведемо в години! ( 6 годин)
Як ви вважаєте, що повинно бути наступною сходинкою до успіху?
Наступне завдання проходить у вигляді гри « Математичне лото» ( робота в четвірках), де кожна дитина виконує лише два завдання.
Якщо у вас всі вірні відповіді, то перевернувши завдання ви можете, щось прочитати – слово МОЛОДЦІ!!!
Отже, дійсно ви сьогодні у мене великі молодці!!! Давайте дізнаємося, тож скільки часу ви повинні витрачати на виконання домашнього завдання.
Так дійсно, саме менше ви повинні затратити 2 год для виконання домашнього завдання.
А зараз давайте проведемо « Фізкультхвилинку».
Для цього запрошую двох зазделегідь підготовлених учнів для її проведення.
( звучить ритмічна музика)
5 на 9 - сорок п’ять
Стали рівно біля парт!
5 на 5 – двадцять п’ять
Починаємо наш старт!
4 на 9 – тридцять шість
Руки вгору, руки вниз!
6 на 7 – сорок два
Подивились пильно скрізь!
6 на 4 – двадцять чотири
Головою покрутили!
8 на 8 – шістдесят чотири
Потім разом всі присіли!
3 на 9 – двадцять сім
Піднялись, понагинались!
6 на 6 – тридцять шість
І здоровими зостались!
Молодці, продовжуємо дальше. Отже наступною сходинкою до « Успіху» буде….
А зараз ви всі виконуєте диференційоване завдання, де потрібно розв’язати рівняння:
Добре, давайте дізнаємося скільки часу ми повинні витрачати на споживання їжі?
, тобто 3 год.
Продовжуємо, наступною сходинкою є:
Знову молодці!!! Дізнаємося, скільки часу ви повинні проводити, дивлячись ТВ чи користуватися телефоном?
, тобто лише 2 год на добу! А тепер кожен для себе дайте відповідь чи ви так виконуєте?
І у нас, як ви бачите залишилася остання сходинка, тобто:
Так дійсно, вершиною нашого успіху буде вдало скласти ЗНО з математики в одинадятому класі, тому останнім завдання і буде завдання із ЗНО, яке було по даній темі у 2015 році.
Молодці!!! Разом визначимо скільки часу ви повинні витрачати на прогулянки?
, тобто 3 год.
Ви мені здасте всі свої зошити і я кожному за урок виставлю оцінки.
Наш урок добігає кінця і хочу я його закінчити словами Лева Толстого.
ІV. Рефлексія уроку.
V. Домашнє завдання.
Виконати тестові завдання на сторінці 282
Я всім вам дякую за урок, за вашу активність на ньому і надіюся, що у ваших зошитах будуть гарні результати! До зустрічі !