Тема заняття: «В гості до Сніговика». Автоматизація звука «Л» в словах та словосполученнях.
Цілі :
Корекційно - освітні: закріпити вміння правильно (ізольовано) вимовляти звук «Л»; автоматизувати звук «Л» в словах та фразах; збагачувати словниковий запас прикметниками; вчити відтворювати відносні прикметник.
Корекційно - розвиваючі: розвивати увагу, пам'ять, дрібну моторику; розвивати вміння повністю відповідати на поставленні питання
Корекційно - виховні: виховувати інтерес до уроку, бажання відповідати на поставленні питання;
Обладнання: Малюнки Сніговика, зимового лісу, літака, диких звірів(білочка, лисичка, зайчик, олень),малюнки до вправи на розвиток фонематичного слуху.
Хід заняття:
I Організаційний момент
1.Логопед. Сьогодні сніговик запрошує нас завітати до нього в гості. А живе він у зимовому лісі.
2.Психогімнастика
Спробуй показати тварин, які живуть у лісі. (Дитина показує вовка, білку, зайця, лисичку)
II Підготовча частина
1.Артикуляційна гімнастика
До лісу ми відправимось на літаку. Перед нами дзеркало, нам треба перевірити готовність нашого літака к польоту. Я буду показувати картинки, на яких зашифровані артикуляційні вправи, ти повинен розгадати їх та зробити.(Артикуляційні вправи: «Посмішка». «Трубочка», «Лопатка», «Гойдалка», «Смачне варення», «Індик»). Молодець ти виконав всі вправи і тепер наш літак готовий полетіти і ми можемо запустити двигун.
IIIОсновна частина
1.Закріплення поставленого звука «Л»
Нагадати артикуляційний уклад постановки звука «Л»: посмішка, зуби наближені, кінчик язика вузький та упирається в верхні зуби. (Учень разом з логопедом промовляє звук: л-л-л). Ось ми і прилетіли до зимового лісу. Розглянь уважно малюнок. Яка зображена зима у лісі? (Учень роздивляється малюнок, розповідає про прикмети зими). А тут нас вже чекає Сніговик да не один, а з маленькою лисичкою.
Розглянь, яка вона? (учень розглядає малюнок лисички та робить її опис). Лисичка приготувала для тебе гру «Швидкі літаки». Спробуємо дізнатися в кого літак швидше. Будемо дути на них, але дути потрібно правильно. Вдихати повітря носом та видихати через рот, але так щоб не надувалися щічки. (Учень разом з логопедом роблять дихальну гімнастику, дуючи на прив’язані на нитці паперові літаки).
Молодець. В тебе все гарно вийшло. Підемо далі гуляти по зимовому лісу. І подивимось хто заховався в цьому дуплі? (Білочка). Так ,правильно це білочка. Яка вона?(Логопед допомагає описати білочку, учень промовляє слова зі звуком «Л»: маленька, слухняна, ловка, весела, ласкава, смілива, трудолюбива. Правильно, ось яка білочка. А подивись що заховано у неї у дуплі(Учень називає що зображено на малюнках. Автоматизація звука в словах: ложка, лижі, голка, палка, бокал, пенал… ). Все вірно.
Автоматизація звука «Л» в словосполученнях.
Запросив Сніговик на зустріч з нами ще й зайчика. Йде зайчик до нас на зустріч і великий кошик несе, а в цьому кошику лежить цукерка з шоколаду. Яка цукерка?-шоколадна. Правильно. (Логопед викладає малюнки. Відтворення відносних прикметників: солом’яна шляпа, плюшева іграшка, пластмасовий пенал, яблучне варення).
Все правильно. А зараз нм час трішки розім’ятися з нашими друзями.
Фізхвилинка.
Наш літак летить у небі, - розставити руки в сторони імітувати політ
Наш літак гудить у небі. – гудіти, промовляючи звук «Л»
Він гарненько так кружляє, - покружляти навколо себе
Крила вітру підставляє. – нахилитися вправо, вліво.
А тепер вже час спускатись – повільно присісти
На посадку приземлятись. – опустити руки
Опустились ми легенько
І сідаємо гарненько. – сісти на стільчик
А зараз нам час познайомитись ще з одним другом Сніговика- це олень. Подивись на нього, розкажи який він?
Олень теж приготував тобі дуже цікаву гру. Він буде казати тобі по два слова. А твоя задача повторити тільки те. В якому ти почуєш звук «Л». (Логопед називає слова, учень повторює слова зі звуком «Л»: білка- ведмідь, лисиця – вовк, ложка – ніж.).
IV Заключна частина
Дуже гарно, ти все правильно назвав і зараз на згадку про нашу мандрівку Сніговик хоче сфотографуватися з тобою та лісовими мешканцями. Він вже зробив фотографію, але на ній кого нема? Сніговика. Так і зараз ми з пластиліну зліпимо Сніговика і в нас вийде дуже гарне фото.
Дружно всі живуть звірята: - пальчики рук складаємо в «замок»
Дружать милі зайченята, - доторкаємось мізинцями обох рук
Вовченята-малюки, - доторкаємось вказівними пальцями
І маленькі зайченята. – середніми пальцями
Дружать хитрі лисенята, - доторкаємось безіменними пальцями
І кумедні ведмежата. – доторкаємось великими пальцями
Ось як вони граються – - розкрити «замок»
Лисом розбігаються. – потрясти пальцями
Учень разом з логопедом ліпить з пластиліну Сніговика.
Підсумок заняття.
Ну а тепер нам час повертатися. Тобі сподобалась наша мандрівка? Хто друзі у сніговика? Над яким звуком ми сьогодні працювали?
До зустрічі!