«В гості до Сніговика». Автоматизація звука «Л» в словах та словосполученнях.

Про матеріал
Конспект уроку для першого класу. Цілі : Корекційно - освітні: закріпити вміння правильно (ізольовано) вимовляти звук «Л»; автоматизувати звук «Л» в словах та фразах; збагачувати словниковий запас прикметниками; вчити відтворювати відносні прикметник. Корекційно - розвиваючі: розвивати увагу, пам'ять, дрібну моторику; розвивати вміння повністю відповідати на поставленні питання Корекційно - виховні: виховувати інтерес до уроку, бажання відповідати на поставленні питання; Обладнання: Малюнки Сніговика, зимового лісу, літака, диких звірів(білочка, лисичка, зайчик, олень),малюнки до вправи на розвиток фонематичного слуху.
Перегляд файлу

Тема заняття: «В гості до Сніговика». Автоматизація  звука «Л» в словах та словосполученнях.

Цілі :

Корекційно - освітні: закріпити вміння правильно (ізольовано) вимовляти звук «Л»; автоматизувати звук «Л» в словах та фразах; збагачувати словниковий запас прикметниками; вчити відтворювати відносні прикметник.

Корекційно - розвиваючі: розвивати увагу, пам'ять, дрібну моторику; розвивати вміння повністю відповідати на поставленні питання

      Корекційно - виховні: виховувати інтерес до уроку, бажання відповідати на поставленні питання;

      Обладнання: Малюнки Сніговика, зимового лісу, літака, диких звірів(білочка, лисичка, зайчик, олень),малюнки до вправи на розвиток фонематичного слуху.

Хід заняття:

I Організаційний момент

1.Логопед. Сьогодні сніговик запрошує нас завітати до нього в гості. А живе він у зимовому лісі.

2.Психогімнастика

Спробуй показати тварин, які живуть у лісі. (Дитина показує вовка, білку, зайця, лисичку)

        II Підготовча частина

1.Артикуляційна гімнастика

До лісу ми відправимось на літаку. Перед нами дзеркало, нам треба перевірити готовність нашого літака к польоту. Я буду показувати картинки, на яких зашифровані артикуляційні вправи, ти повинен розгадати їх та зробити.(Артикуляційні вправи: «Посмішка». «Трубочка», «Лопатка», «Гойдалка», «Смачне варення», «Індик»). Молодець ти виконав всі вправи і тепер наш літак готовий полетіти і ми можемо запустити двигун.

      IIIОсновна частина

1.Закріплення поставленого звука «Л»

Нагадати артикуляційний уклад постановки звука «Л»: посмішка, зуби наближені, кінчик язика вузький та упирається в верхні зуби. (Учень разом з логопедом промовляє звук: л-л-л). Ось ми і прилетіли до зимового лісу. Розглянь уважно малюнок. Яка зображена зима у лісі? (Учень роздивляється малюнок, розповідає про прикмети зими). А тут нас вже чекає Сніговик да не один, а з маленькою лисичкою.

  1. Дихальна вправа «Швидкі літаки»

Розглянь, яка вона? (учень розглядає малюнок лисички та робить її опис). Лисичка приготувала для тебе гру «Швидкі літаки». Спробуємо дізнатися в кого літак швидше. Будемо дути на них, але дути потрібно правильно. Вдихати повітря носом та видихати через рот, але так щоб не надувалися щічки. (Учень разом з логопедом роблять дихальну гімнастику, дуючи на прив’язані на нитці паперові літаки).

  1. Автоматизація звука «Л» в словах.

Молодець. В тебе все гарно вийшло. Підемо далі гуляти по зимовому лісу. І подивимось хто заховався в цьому дуплі? (Білочка). Так ,правильно це білочка. Яка вона?(Логопед допомагає описати білочку, учень промовляє слова зі звуком «Л»: маленька, слухняна, ловка, весела, ласкава, смілива, трудолюбива. Правильно, ось яка білочка. А подивись що заховано у неї у дуплі(Учень називає що зображено на малюнках. Автоматизація звука в словах: ложка, лижі, голка, палка, бокал, пенал… ). Все вірно.

Автоматизація звука «Л» в словосполученнях.

Запросив Сніговик на зустріч з нами ще й зайчика.  Йде зайчик до нас на зустріч і великий кошик несе, а в цьому кошику лежить цукерка з шоколаду. Яка цукерка?-шоколадна. Правильно. (Логопед викладає малюнки. Відтворення відносних прикметників: солом’яна шляпа, плюшева іграшка, пластмасовий  пенал, яблучне варення).

Все правильно. А зараз нм час трішки розім’ятися з нашими друзями.

Фізхвилинка.

Наш літак летить у небі,  - розставити руки в сторони імітувати політ

Наш літак гудить у небі.  – гудіти, промовляючи звук «Л»

Він гарненько так кружляє, - покружляти навколо себе

Крила вітру підставляє.   – нахилитися вправо, вліво.

А тепер вже час спускатись – повільно присісти

На посадку приземлятись. – опустити руки

Опустились ми легенько

І сідаємо гарненько.   – сісти на стільчик

  1. Гра «Назви слово». Розвиток фонематичного слуху.

А зараз нам час познайомитись ще з одним другом Сніговика- це олень. Подивись на нього, розкажи який він?

Олень теж приготував тобі дуже цікаву гру. Він буде казати тобі по два слова. А твоя задача повторити тільки те. В якому ти почуєш звук «Л». (Логопед називає слова, учень повторює слова зі звуком «Л»: білка- ведмідь, лисиця – вовк, ложка – ніж.).

       IV Заключна частина

Дуже гарно, ти все правильно назвав і зараз на згадку про нашу мандрівку Сніговик хоче сфотографуватися з тобою та лісовими мешканцями. Він вже зробив фотографію, але на ній кого нема? Сніговика. Так і  зараз ми з пластиліну зліпимо Сніговика і в нас вийде дуже гарне фото.

  1. Пальчикова гімнастика «Дружба»

Дружно всі живуть звірята: - пальчики рук складаємо в «замок»

Дружать милі зайченята, - доторкаємось мізинцями обох рук

Вовченята-малюки, - доторкаємось вказівними пальцями

І маленькі зайченята. – середніми пальцями

Дружать хитрі лисенята, - доторкаємось безіменними пальцями

І кумедні ведмежата. – доторкаємось великими пальцями

Ось як вони граються –  - розкрити «замок»

Лисом розбігаються. – потрясти пальцями

Учень разом з логопедом ліпить з пластиліну Сніговика.

Підсумок заняття.

Ну а тепер нам час повертатися. Тобі сподобалась наша мандрівка? Хто друзі у сніговика? Над яким звуком ми сьогодні працювали?

До зустрічі!

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
19 червня 2023
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку