Конспект логопедичного заняття для старшої групи. Постановка звука «С» Тема заняття: « Подарунок мрії».

Про матеріал
Цілі : Корекційно-освітні: навчити виконувати артикуляційні вправи в повному обсягу; навчити правильно (ізольовано) вимовляти звук «С» Корекційно - розвиваючі: навчити виділяти звук «С» на слух з потоку інших звуків та місце звука в словах (на початку та в кінці); виокремлювати звук зі слів на слух; формувати спрямований повітряний струм; розвивати увагу, пам'ять, мислення, дрібну моторику. Корекційно-виховні: виховувати вміння слухати вихователя; виховувати пізнавальний інтерес до навчання. Закріпити правила дорожнього руху.
Перегляд файлу

Конспект логопедичного заняття для старшої групи.

Тема заняття: « Подарунок мрії». Постановка звука «С»

 

Цілі :

Корекційно-освітні: навчити виконувати артикуляційні вправи в повному обсягу; навчити правильно (ізольовано) вимовляти звук «С»

Корекційно - розвиваючі: навчити виділяти звук «С» на слух з потоку інших звуків та місце звука в словах (на початку та в кінці); виокремлювати звук зі слів на слух; формувати спрямований повітряний струм; розвивати увагу, пам'ять, мислення, дрібну моторику.

       Корекційно-виховні: виховувати вміння слухати вихователя; виховувати пізнавальний інтерес до навчання. Закріпити правила дорожнього руху.

           Обладнання: малюнки хлопчика та велосипеда, проколотої шини та насоса; зображення логопедичної картинки «будинок звуків». Іграшковий візок. Програмові картинки, розрізна картинка світлофора. Пластилін та малюнок світлофору.

 

      Хід заняття:

I Організаційний момент

Логопед. Добрий день. Який в тебе настрій? Чому?(відповідь дитини).

Сьогодні до нас у гості завітав хлопчик Саша і в нього дуже чудовий настрій, тому що йому подарували велосипед. Це була його мрія.

II Підготовча частина

1.Артикуляційна гімнастика

Логопед. Саша дуже зрадів подарунку і тому він посміхається, ось так ( Вправа «Посмішка»). Він збирається покататися на велосипеді, але виходячи з дому він побачив собаку та злякався і сховався за паркан (Вправа «Паркан»). Посидів трошки, потім подивився на ліво, подивився на право ( Вправа «Годинник»), підняв голову в гору, опустив в низ(Вправа «Гойдалка») собаки нема, але прийшла кішка і вигнула спинку (Вправа «Киця сердиться»)побавився він з кицею( Вправи «Чистим зубки», «Неслухняний язичок», «Млинець») і поїхав ( Вправа «Смачне варення»).

Катався Сашко, аж раптом спустило шину. Взяв він насос і почав качати шину ось так «с-с-с», ось так. Але важко одному , давай ми йому допоможемо (Дихальна вправа «Насос» губи знаходяться в положенні посмішка, зуби зімкнуті, широкий язик упирається в нижні зуби, по середині язика проходить сильний струм повітря. Яку можно відчути якщо піднести долонькою до губ).
      IIIОсновна частина

  1. Постановки звука «С»

     Логопед.  Катався Сашко і побачив що будується великий двоповерховий магазин.( Тут логопед знайомить дитину з тим, що на «першому поверсі» - за нижніми зубами знаходяться свистячи звуки (перечислити) це їх відділ, а на верхньому відділ де шиплячи та сонори (перечислити)).

І зараз ми зайдемо в відділ свистячих звуків. ( постановка свистячого звука «С». Дитина слухає звучання звуку, дивиться на постанову артикуляційного апарату при цьому та за зразком дивлячись в дзеркало пробує відтворити правильне звучання та поставу. Якщо не виходить можно за допомогою шпателя притиснути язик до низу).

  1. Пальчикова гімнастика

 «Велосипед»

Дві педалі крутять ноги

Мчуть колеса по дорозі.

Я рулю куди хочу-

Вліво, вправо руль верчу,

То вперед, а то назад

Велосипеду я дуже рад.

3.Розвиток фонематичного слуху.

Гра «Піймай звук». - Виділяти звук на слух з потоку інших звуків

Логопед.  Зараз ми с тобою і Сашком зайдемо до відділу звуків, нам треба зібрати звуки. Але не всі. А тільки звук «С». Слухай уважно звуки, а коли почуєш звук «С» плесни в долоні, та поклади до візку.    

 Гра «Третій зайвий». – виокремлення звуку зі слова на слух

   Логопед. А тепер зайдемо з тобою в відділ м’яких іграшок і допоможемо хлопчику взяти тільки ті, в назвах яких є звук «С». ( Логопед промовляє слова- слон, змія, цвіркун, собака, свиня, коза. Дитина каже в яких словах є звук «С» , логопед кладе відповідну картинку ).

 Гра «Де сховався звук». -знаходження місце звука в слові

Логопед: У відділі малюнків Сашко купив де кілько з них та не може розібратися де стоїть звук - напочатку слова чи вкінці. Давай допоможемо. (Логопед розкладає малюнки та промовляє їх -сова, автобус, самокат, ніс- дитина визначає місце звука в слові).

4.Фізхвилинка.

На двох коліснім велосипеді

Ми їдемо, їдемо

По лугах, полях ми їдемо.

Ми їдемо швидко ,ну дуже швидко

Нас наздогнати ніхто не може-

Ми їдемо швидко на двох коліснім велосипеді.

5.Гра «Збери картинку»

Логопед.  У Сашка залишився один малюнок і він розірвався. Складемо разом. (Логопед дає розрізну картинку світлофора). Це світлофор. Чи є в назві слова звук «С»?, Для чого нам потрібен світлофор? (Закріплюємо з дитиною правила дорожнього руху). Наш світлофор без кольорів і для того щоб Сашко зміг поїхати додому з покупками треба з пластиліну викласти в кружечки кольори світлофора. На який не можно їхати? (викладаємо), на який ми поїдемо? А на який треба приготуватися?

       IV Заключна частина

Підсумок заняття.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 червня 2023
Переглядів
2012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку