Конспект логопедичного заняття для старшої групи.
Тема заняття: « Подарунок мрії». Постановка звука «С»
Цілі :
Корекційно-освітні: навчити виконувати артикуляційні вправи в повному обсягу; навчити правильно (ізольовано) вимовляти звук «С»
Корекційно - розвиваючі: навчити виділяти звук «С» на слух з потоку інших звуків та місце звука в словах (на початку та в кінці); виокремлювати звук зі слів на слух; формувати спрямований повітряний струм; розвивати увагу, пам'ять, мислення, дрібну моторику.
Корекційно-виховні: виховувати вміння слухати вихователя; виховувати пізнавальний інтерес до навчання. Закріпити правила дорожнього руху.
Обладнання: малюнки хлопчика та велосипеда, проколотої шини та насоса; зображення логопедичної картинки «будинок звуків». Іграшковий візок. Програмові картинки, розрізна картинка світлофора. Пластилін та малюнок світлофору.
Хід заняття:
I Організаційний момент
Логопед. Добрий день. Який в тебе настрій? Чому?(відповідь дитини).
Сьогодні до нас у гості завітав хлопчик Саша і в нього дуже чудовий настрій, тому що йому подарували велосипед. Це була його мрія.
II Підготовча частина
1.Артикуляційна гімнастика
Логопед. Саша дуже зрадів подарунку і тому він посміхається, ось так ( Вправа «Посмішка»). Він збирається покататися на велосипеді, але виходячи з дому він побачив собаку та злякався і сховався за паркан (Вправа «Паркан»). Посидів трошки, потім подивився на ліво, подивився на право ( Вправа «Годинник»), підняв голову в гору, опустив в низ(Вправа «Гойдалка») собаки нема, але прийшла кішка і вигнула спинку (Вправа «Киця сердиться»)побавився він з кицею( Вправи «Чистим зубки», «Неслухняний язичок», «Млинець») і поїхав ( Вправа «Смачне варення»).
Катався Сашко, аж раптом спустило шину. Взяв він насос і почав качати шину ось так «с-с-с», ось так. Але важко одному , давай ми йому допоможемо (Дихальна вправа «Насос» губи знаходяться в положенні посмішка, зуби зімкнуті, широкий язик упирається в нижні зуби, по середині язика проходить сильний струм повітря. Яку можно відчути якщо піднести долонькою до губ).
IIIОсновна частина
Логопед. Катався Сашко і побачив що будується великий двоповерховий магазин.( Тут логопед знайомить дитину з тим, що на «першому поверсі» - за нижніми зубами знаходяться свистячи звуки (перечислити) це їх відділ, а на верхньому відділ де шиплячи та сонори (перечислити)).
І зараз ми зайдемо в відділ свистячих звуків. ( постановка свистячого звука «С». Дитина слухає звучання звуку, дивиться на постанову артикуляційного апарату при цьому та за зразком дивлячись в дзеркало пробує відтворити правильне звучання та поставу. Якщо не виходить можно за допомогою шпателя притиснути язик до низу).
«Велосипед»
Дві педалі крутять ноги
Мчуть колеса по дорозі.
Я рулю куди хочу-
Вліво, вправо руль верчу,
То вперед, а то назад
Велосипеду я дуже рад.
3.Розвиток фонематичного слуху.
Гра «Піймай звук». - Виділяти звук на слух з потоку інших звуків
Логопед. Зараз ми с тобою і Сашком зайдемо до відділу звуків, нам треба зібрати звуки. Але не всі. А тільки звук «С». Слухай уважно звуки, а коли почуєш звук «С» плесни в долоні, та поклади до візку.
Гра «Третій зайвий». – виокремлення звуку зі слова на слух
Логопед. А тепер зайдемо з тобою в відділ м’яких іграшок і допоможемо хлопчику взяти тільки ті, в назвах яких є звук «С». ( Логопед промовляє слова- слон, змія, цвіркун, собака, свиня, коза. Дитина каже в яких словах є звук «С» , логопед кладе відповідну картинку ).
Гра «Де сховався звук». -знаходження місце звука в слові
Логопед: У відділі малюнків Сашко купив де кілько з них та не може розібратися де стоїть звук - напочатку слова чи вкінці. Давай допоможемо. (Логопед розкладає малюнки та промовляє їх -сова, автобус, самокат, ніс- дитина визначає місце звука в слові).
4.Фізхвилинка.
На двох коліснім велосипеді
Ми їдемо, їдемо
По лугах, полях ми їдемо.
Ми їдемо швидко ,ну дуже швидко
Нас наздогнати ніхто не може-
Ми їдемо швидко на двох коліснім велосипеді.
5.Гра «Збери картинку»
Логопед. У Сашка залишився один малюнок і він розірвався. Складемо разом. (Логопед дає розрізну картинку світлофора). Це світлофор. Чи є в назві слова звук «С»?, Для чого нам потрібен світлофор? (Закріплюємо з дитиною правила дорожнього руху). Наш світлофор без кольорів і для того щоб Сашко зміг поїхати додому з покупками треба з пластиліну викласти в кружечки кольори світлофора. На який не можно їхати? (викладаємо), на який ми поїдемо? А на який треба приготуватися?
IV Заключна частина
Підсумок заняття.