«В гості до зими» (Випуск газети про зимові новини) (Інтегроване заняття з розвитку мовлення, ознайомлення з довкіллям та рідною природою для дітей середнього дошкільного віку)

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття містить матеріал, який допоможе вихователям середніх груп навчати дітей складати невеличкі розповіді про предметні картинки за зразком вихователя, вживати прості та поширені речення з сполучниками та сполучними словами. Розширювати та уточнювати знання дітей про живу та неживу природу, сезонні явища. Закріпити знання дітей про зовнішній вигляд, поведінку та пристосування до життя диких тварин. Підводити до розуміння взаємозв’язків у природі.
Перегляд файлу

«В гості до зими»

(Випуск газети про зимові новини)

(Інтегроване заняття з розвитку мовлення, ознайомлення з довкіллям та рідною природою для дітей середнього дошкільного віку)

 

Вихователь ЗДО 12

Шемейко Т.В.

 

Програмовий зміст: Активізувати словник дітей за допомогою ігор, вправ, розгляду картин. Стимулювати до вживання епітетів, порівнянь, приказок та прислів’їв. Продовжувати розвивати зв’язне мовлення дітей, пам’ять, увагу, логічне мислення. Вчити складати невеличкі розповіді про предметні картинки за зразком вихователя, вживати прості та поширені речення з сполучниками та сполучними словами. Розширювати та уточнювати знання дітей про живу та неживу природу, сезонні явища. Підводити до розуміння взаємозв’язків у природі. Закріпити знання дітей про зовнішній вигляд, поведінку та пристосування до життя диких тварин. (зайця, лисиці, лося, вовка, дикого кабана). Учити прийомам порівняння. Виховувати здатність помічати та милуватися красою природи, спостережливість, турботу про природу.

Матеріал: заготовка газети; ілюстрації про зиму, назва газети, мікрофон, картинки для ігор.

 

Хід заняття

Вихователь: Діти, сьогодні я отримала незвичайного листа, який адресований дітям середньої групи дитячого садка №12 «Золота рибка», тобто вам, любі діти. Лист цей від Мавпочки із далекої Африки. Давайте прочитаємо:

«Любі діти!Цієї зими я познайомилася з птахами, які прилетіли в теплу Африку зимувати. Вони розповіли, що у вас зараз холодна зима. Але, що таке зима і якою вона буває, чому її так люблять і чекають діти, я так і не уявляю. Розкажіть, будь ласка, мені про зиму. Чекатиму з нетерпінням!» (показую картину на якій зображена Мавпочка на пальмі).

 Вихователь: Діти, що ми розкажемо Мавпочці про зиму?( можна сфотографувати.)

-Але ж без пояснень вона не зрозуміє. (можна написати листа).

-Але без малюнків, загадок, віршів ми не зможемо розповісти цікаво.

-Давайте малята виготовимо газету.

-Хто бачив газету?

-Для чого друкують газети?

-В газеті повідомляють про цікаві новини, пишуть про невідоме, знайомлять з погодою, народними прикметами, розміщують фотографії, кросворди, картини.

-Як ми назвемо газету? («Зима», «Зима - чарівниця», «Зимонька - зима», «Сніжна зима», « Зима - морозниця»).

-Що таке зима? Якою буває зима? ( пора року; холодною, сніжною, вітряною, білою, білосніжною, морозною, іскристою, сонячною, вітряною...)

 Вихователь: В Африці, де живе Мавпочка, буває тільки літо.

-Давайте ми з вами пограємо цікаву гру, я буду називати, що буває влітку, а ви що буває взимку.

Лексична гра « Передзвін»

-Влітку на землі трава, квіти - взимку.....( сніг, замети, кучугури)

-Влітку спека.....................( взимку мороз)

-Влітку дощ, вітерець, веселка........( взимку заметіль, метелиця,

снігопад, хуртовина)

-Влітку велосипед, самокат........( взимку ковзани, лижі, санки)

-Влітку шорти, майки, босоніжки....(взимку шуби, куртки,чобітки)

-Влітку ластівка, зозуля, соловейко.(взимку горобець, снігур, сорока)

-Влітку свято Івана Купала, Спас........(взимку Новий рік, Різдво,

Водохреще)

 Вихователь: Діти, ви тільки погляньте, яку галерею картин я вам приготувала. Ви виберіть картини тільки із зображенням зимових пейзажів.

(На першу сторінку наклеюю назву газети «Зимонька - зима» і картини про зиму).

-Поки ми будемо готувати першу сторінку давайте пригадаємо, де зима заховалася:

Гра «Де ти, зимо»

(Діти розповідають: зима в деревах - вони стоять голі, в снігу; зима в будинках - на них лежить сніг; зима у річках - вони сковані льодом; зима у вікнах будинків - вони розмальовані візерунками).

Вихователь: Діти, я приготувала для вас ще цікаві картинки, які ви виберете по одній за бажанням. На цих предметних картинках зображені ріні предмети (санки, лижі, ковзани, сніговик, шуба, рукавички, шапка, шарф, валянки, черевики, сонце, дерево, лід, ялинка, сніжинка).

-Давайте уявимо, що зображення на картинках можуть говорити…

(Діти в іграшковий мікрофон від імені свого персонажа розповідають про те, що для нього зима).

-Наприклад, у мене картинка на якій зображено лід:

«Я лід. Я люблю зиму, тому що тільки взимку вода замерзає і перетворюється в лід. І тоді на льоду річки чи озера ковзаються малюки, катаються на ковзанах».

(Діти складають розповіді, і розміщують свої картинки на другу сторінку газети так, щоб був зв'язок між ними).

-Сонце, дерево, ялинка, лід (природа)

-Санки, лижі, ковзани, сніговик (зимові розваги дітей)

-Шуба, шапка, валянки, шарф, рукавички (зимовий одяг)

- Друга сторінка нашої зимової газетиготова!

 Фізкультхвилинка.

 Вихователь: Зараз ми помандруємо до зимового лісу.

-Погляньте, хто це прилетів до нас?

-Вірно - це сорока.

-Полетіли за нею до лісу. (діти біжать змахуючи руками, ніби крилами).

-Ви тільки погляньте, чиї це сліди на снігу? (діти стрибають, як зайчики).

-А хто ж це накидав шишок та горішків? (діти біжать підтюпцем, як білочки).

-Куди діти нас стежинка привела? Мабуть до зимового лісу.

(діти підходять до картини - аплікації, на якій зображено зимовий ліс, із - за дерев, кущів виглядають дикі звірі: частини тіла - голова, хвіст, ніс…)

-Нам потрібно відгадати, які звірі заховалися у лісі за деревами і кущами. Ви обов’язково розкажіть, яку тварину ви віднайшли і опишіть її зовнішній вигляд, де вони живуть, що їдять, як зимують. (діти описують звірів і віднаходять відгадку для Мавпочки, яку приклеюємо знизу сторінки газети, а Мавпочка має олівчиком показати, де який звір заховався).

-Третя сторінка нашої зимової газети – готова!

-Четверта сторінка: «Лісовий телеграф». Він містить народну мудрість, прикмети, прислів’я, приказки про зиму. (Діти називають приказки,прислів’я та ілюструють їх).

«Багато снігу - багато хліба»

«Горобці купаються в снігу - на відлигу»

«Кіт згорнувся клубочком - на мороз»

«Кіт шкрябає підлогу - на вітер, завірюху»

«Рипить сніг під ногами - на мороз»

Вихователь: Газета готова!

-Діти, чи знаєте ви, що на останній сторінці газети завжди повідомляють, ким і де випущена газета? І щоб Мавпочка дізналася, що це ми зробили газету, що нам треба написати? (діти диктують, а вихователь записує)

 

«Газету «Зимонька - зима» для Мавпочки зробили діти середньої групи ЗДО № 12 «Золота рибка», м. Ковель, Україна.»

 

 

docx
Додав(-ла)
Шемейко Тетяна
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку