«Зимовий сон Мишка» (Інтегроване заняття з ознайомлення з природним довкіллям, розвитку мовлення та малювання для дітей старшого дошкільного віку)

Про матеріал
Зима-білосніжка, красуня і чарівниця. Тільки вона може за одну ніч вкрити землю пухнастою холодно-теплою ковдрою з мільярдів сніжинок, намалювати на вікнах дивовижні візерунки, зробити воду твердою… Але є звірята, які взимку сплять, і не бачили зими. Під час інтегрованого заняття «Зимовий сон Мишка» допоможемо систематизувати уявлення дітей про зимові явища, зиму; порівнювати картини природи створені поетом, художником; продовжувати вчити дітей відтворювати опис природи в своїх малюнках; навчати дітей створювати зображення технікою “Акватипія”.
Перегляд файлу

«Зимовий сон Мишка»


 

(Інтегроване заняття з ознайомлення з природним довкіллям, розвитку мовлення та малювання для дітей старшого дошкільного віку)

 

Вихователь ЗДО 12

Шемейко Т.В.


 

Програмовий зміст: систематизувати уявлення дітей про зимові явища, зиму; вчити складати невеличкі розповіді про зиму, невимушено висловлюватись, вирішувати проблемні запитання, викладати свої думки в логічній послідовності, правильно будувати речення; порівнювати картини природи створені поетом, художником; продовжувати вчити дітей відтворювати опис природи в своїх малюнках; навчати дітей створювати зображення технікою “Акватипія”. Вчити передавати задум малюнка в певній кольоровій гамі: розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати вміння бачити красу природи, берегти її і любити.

Обладнання: декорація лісової галявини, дерева, хатинка; ведмедик Мишко, Сова, картинки про зиму; магнітофон. Аркуш цупкого паперу: дощечка для ліплення, приготовлений розчин із води та господарчого мила, гуашеві фарби, пензлики, серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь: Діти, ми сьогодні з вами потрапили до лісової галявини. Подивіться, як тут гарно, тут справжня зима. Тепер я вам розкажу цікаву історію.

-А зараз діти, всі зручненько сядьте. Уважно слухайте не розмовляйте.

-У лісі я підслухала розмову ведмедика Мишка із тітонькою Совою. Ведмідь сварився із Совою: “Ти щось наплутала Сова! Зими в природі не буває!”

Вихователь: Діти, Мишко правду каже? Зими справді не буває?

-А давайте пограємо таку гру:

Гра «Додай слово»

-Я буду про зиму говорити, а ви будете добавляти слова, коли я буду зупинятись:

- «Зима - зима! Усякий знає, вона... (холодною) буває. От випав сніг. Яка обнова! Зима, тоді така...( чудова)! Мороз у лід озера кута-зима, тоді всі кажуть...(люта)! Вона буває і серйозна, суха і вітряна, й…(морозна)! А як насуне хмара сива, зима по-своєму...(красива)! Гілок під інеєм не видно, тоді вона звичайно...(срібна). Синичка змерзла і голодна, бо видалась зима...(холодна).

  • Діти, чому ведмедик Мишко вважає, що зими не існує? (Бо він взимку спить).

-А які ще звірі лягають на зиму в сплячку? (Борсук, їжак).

-Ось, діти, вирішив наш Мишко не лягати в зимову сплячку, дочекатись і побачити, яка ж то вона зима. Та не витримав. Заснув під дубом у барлозі міцним сном. І сниться йому дивний сон...

-Уважно слухайте і скажіть чи буває так?

Гра «Буває так чи ні?»

1. Випав білий сніг, і зацвіли тюльпани?  

2. Хлопчик на лижах поїхав збирати гриби?

3. Пригріло сонечко, потекли струмки, зеленіє трава, діти катаються на санчатах?

4. У зимову сплячку заєць залягає ще восени? (відповіді дітей).

-Чому так не буває?

  • А зараз ми про зиму сніжну будем розмовляти.
  • Нам треба гарно працювати.
  • Вірші, прислів’я, пригадати.
  • Щоб їжакові, ведмедеві, борсукові, про чарівну красуню розказати.
  • Розкажіть, хто знає прислів’я чи приказки про зиму? (Діти розповідають).
  • Діти, а ще ж є багато віршів написаних про зиму. (Діти розповідають вірші про зиму).
  • Як письменник розказує про зиму, якими словами?
  • А ще про зиму не тільки говорять, а й малюють.
  • За допомогою чого можна намалювати зиму?
  • Хто малює картини? (Художник).
  • Давайте подивимось на ці картини.
  • Що тут зображено?

-Які кольори зустрічаємо зимою?

  • Якими фарбами намальовано картини?
  • Якого кольору небо в зимовий похмурий або в сонячний, морозний день?
  • Придивіться до снігу, він завжди білий?
  • Якого він кольору на сонці?
  • Діти, подивіться дерева стоять непорушно. Зима все вкрила теплим пуховим покривалом. Всі ялинки стоять в білих зимових шубах. Зима зачарувала весь світ, приспала його до весни.
  • Давайте з вами заплющимо очі і уявимо, що ж може наснитись ведмедикові Мишку? Що можна почути і побачити в зимовому лісі?

(Звучить музика).

  • Діти, розкажіть, хто побачив зиму?
  • А яка у вас картина виникла? (Діти розказують).
  • А тепер давайте зиму намалюємо і свої малюнки покажемо звірятам, які ніколи не бачили зими.
  • А малюватимемо ми у новій техніці. Вона називається «Акватипія».
  • Для цього у нас є цупкий папір: дощечка для ліплення; фарби, пензлики, мильний густий розчин.
  • А ще пам’ятайте, що працювати треба швидко та акуратно, щоб мильний розчин не висихав. Тож сідаймо і малюємо на дощечках.

-А потім як намалюємо дощечку прикладаємо до паперу і наш малюнок гарно переб’ється на листку. (Самостійна робота виконується під музику).

-А по закінченню ми розкладемо свої роботи на столику і помилуємося своїми картинами.

  • Діти, коли ми з вами малювали, наш ведмедик Мишко проснувся і послухайте що сказав:

«Дивний сон наснився мені:

Крига льодяна і сніг,

Мерехтять сніжинки крижані.

Дивним тут здається все мені.

Оце так сон!

Це справжнє диво!

Як у лісі скрізь красиво!»

  • Ведмедик розглядає дитячі малюнки, милується зимовими пейзажами, дякує дітям.

 

docx
Додав(-ла)
Шемейко Тетяна
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
1811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку