«Зимовий сон Мишка»
(Інтегроване заняття з ознайомлення з природним довкіллям, розвитку мовлення та малювання для дітей старшого дошкільного віку)
Вихователь ЗДО 12
Шемейко Т.В.
Програмовий зміст: систематизувати уявлення дітей про зимові явища, зиму; вчити складати невеличкі розповіді про зиму, невимушено висловлюватись, вирішувати проблемні запитання, викладати свої думки в логічній послідовності, правильно будувати речення; порівнювати картини природи створені поетом, художником; продовжувати вчити дітей відтворювати опис природи в своїх малюнках; навчати дітей створювати зображення технікою “Акватипія”. Вчити передавати задум малюнка в певній кольоровій гамі: розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати вміння бачити красу природи, берегти її і любити.
Обладнання: декорація лісової галявини, дерева, хатинка; ведмедик Мишко, Сова, картинки про зиму; магнітофон. Аркуш цупкого паперу: дощечка для ліплення, приготовлений розчин із води та господарчого мила, гуашеві фарби, пензлики, серветки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь: Діти, ми сьогодні з вами потрапили до лісової галявини. Подивіться, як тут гарно, тут справжня зима. Тепер я вам розкажу цікаву історію.
-А зараз діти, всі зручненько сядьте. Уважно слухайте не розмовляйте.
-У лісі я підслухала розмову ведмедика Мишка із тітонькою Совою. Ведмідь сварився із Совою: “Ти щось наплутала Сова! Зими в природі не буває!”
Вихователь: Діти, Мишко правду каже? Зими справді не буває?
-А давайте пограємо таку гру:
Гра «Додай слово»
-Я буду про зиму говорити, а ви будете добавляти слова, коли я буду зупинятись:
- «Зима - зима! Усякий знає, вона... (холодною) буває. От випав сніг. Яка обнова! Зима, тоді така...( чудова)! Мороз у лід озера кута-зима, тоді всі кажуть...(люта)! Вона буває і серйозна, суха і вітряна, й…(морозна)! А як насуне хмара сива, зима по-своєму...(красива)! Гілок під інеєм не видно, тоді вона звичайно...(срібна). Синичка змерзла і голодна, бо видалась зима...(холодна).
-А які ще звірі лягають на зиму в сплячку? (Борсук, їжак).
-Ось, діти, вирішив наш Мишко не лягати в зимову сплячку, дочекатись і побачити, яка ж то вона зима. Та не витримав. Заснув під дубом у барлозі міцним сном. І сниться йому дивний сон...
-Уважно слухайте і скажіть чи буває так?
Гра «Буває так чи ні?»
1. Випав білий сніг, і зацвіли тюльпани?
2. Хлопчик на лижах поїхав збирати гриби?
3. Пригріло сонечко, потекли струмки, зеленіє трава, діти катаються на санчатах?
4. У зимову сплячку заєць залягає ще восени? (відповіді дітей).
-Чому так не буває?
-Які кольори зустрічаємо зимою?
(Звучить музика).
-А потім як намалюємо дощечку прикладаємо до паперу і наш малюнок гарно переб’ється на листку. (Самостійна робота виконується під музику).
-А по закінченню ми розкладемо свої роботи на столику і помилуємося своїми картинами.
«Дивний сон наснився мені:
Крига льодяна і сніг,
Мерехтять сніжинки крижані.
Дивним тут здається все мені.
Оце так сон!
Це справжнє диво!
Як у лісі скрізь красиво!»