Виховний захід:
«У гостях у світлофора Моргайка»
Ведучий. Діти, ви стали школярами. Щодня ви поспішаєте до школи, долаючи на своєму шляху такі перешкоди, як дорога, по якій рухаються автомобілі. Вони наші друзі і помічники, адже допомагають перевозити вантажі, доставляють продукти, меблі, будматеріали. Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми, пішоходи, будемо поважати і дотримуватися грамоти доріг - правил дорожнього руху. Сьогодні ми з вами побудемо у гостях у Світлофора Моргайка.
(заходить учень)
1. Правила руху в нашій країні
Для пішоходів усюди єдині,
Знати їх добре повинні дівчатка і хлоп'ятка,
Рухливі зайці і малі тигренятка,
А також дорослі люди,
От тоді порядок буде.
(вибігає Незнайко)
Велике місто – просто горе…
Я розгубився: «Ой!» і «Ай!».
Не знаю знаків світлофора,
Ледь не потрапив під трамвай.
Авто, автобуси, трамваї
Туди-сюди вправно снують.
Я впав у розпач і не знаю:
То де ж дорогу перетнуть?
2. Щоб не трапилось біди
Добре знаки вивчи ти.
Шлях до школи небезпечний,
То ж обачним бути доречно.
3. Незнайко, наші дітки вже трішки знайомі з правилам дорожнього руху, вони тобі допоможуть. А ось і наш помічник.
(заходить Міліціонер)
1. Мужня людина, яка несе свою службу і в спеку, і в дощ, і вдень, і вночі – це інспектор ДАІ. Він перевіряє справність автомашин, слідкує за виконанням водіями правил дорожнього руху, першим приходить на допомогу потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах.
Міліціонер. Тільки свисну я зненацька у свисток –
Мимоволі пішохід притишить крок.
Тільки паличку угору піднесу –
Зачаровано спиняється усе.
Перехожий чи водій,
Ну-бо стій,
Поки зніме дію чарів чародій.
(заходить Світлофор)
- Дозвольте відрекомендуватись. Я - світлофор Моргайко, який допомагає машинам і пішоходам виконувати правила дорожнього руху. Ця паличка називається жезлом. Жезл - символ великої влади. Колись жезлом володіли тільки королі та полководці. Тому паличку, яка керує дорожнім рухом і назвали жезлом. Вона володарка наших доріг.
Як переходиш вулицю,
На розі зупинись, і перш за все,
Уважно на мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорове око я маю недарма.
Дивлюся червоним оком -
Велю спинитись я,
Одне мені потрібно,
Це витримка твоя.
А блимне жовте око -
Іти не поспішай!
Бо жовтий - не зелений,
Потрапиш під трамвай.
Увага! І зелений примітно замигтів,
Він колір найдобріший.
Щасливої путі!
1. Горить червоний – стань і стій,
Машин, поглянь, несеться рій.
Закритий шлях до переходу,
Не метушись, бо зробиш шкоду.
2. Жовтий нас застерігає:
Готуйсь, зберись, часу немає,
Чекай сигналу перейти,
Будь уважними дуже ти.
3. Зелений каже: - Не барись,
З духом швидше ти зберись,
Переходь, часу не гай,
Бо чека тебе трамвай,
І машин чекає рій
Переходь мерщій, не стій.
Незнайко. Я все зрозумів. Я вже сам зможу перейти вулицю.
Світлофор. Ми це зараз перевіримо.
Червоне світло загориться –
Незнайко. Я зразу мушу ( зупиниться)
Світлофор. А жовте – значить…
Незнайко. Приготуйся
Зелене – швидше я іду.
Міліціонер. Незнайко, а ти не будеш поводити себе на вулиці так, як цей пішохід?
Пішохід.
Неуважний пішохід не помітив перехід.
Він мерщий через дорогу –
І пошкодив собі ногу.
Швидко їхало авто,
Зачепило за пальто,
Потягло його щосили,
Пішохід враз втратив сили.
Впав невдаха під колеса,
Вмить змінилася адреса.
Не потрапив він до школи.
А відвезли на уколи.
Хто ж у тому, діти, винен,
Що він ледве не загинув?
Незнайко. Ні, я не буду себе так поводити на дорозі. Я буду дуже уважним.
Міліціонер. Діти, а зараз ми пограємо у гру, яка називається «Види транспорту»
1. Дім по вулиці повзе,
На роботу всіх везе.
Не на курячих ногах,
У гумових чобітках ( автобус)
2. Під землею, подивіться,
Незвичайна залізниця,
Сновигають поїзди:
Цей – туди, а той – сюди.
Ми до станції «Дніпро»
Йдемо з татом на … (метро)
3. Чудо-двірник перед нами
Величезними руками
За одну хвилинку згріб
На дорозі білий сніг. (снігозбиральна машина)
Світлофор. А зараз відгадайте мої загадки.
У мене око загорілось
І враз усі машини зупинились,
Бо колір цей весь рух заборонив.
Ви здогадалися який горів?
Діти (червоний)
Нарешті, засвітилось, друге око,
«Увага!» - колір цей сказав,
І бути обережним наказав.
(Жовтий).
Та ось і третє око засвітилось
І зразу все заворушилось
Відкритий шлях для тебе, і для мене,
Бо око засвітилось зелене.
Світлофор . Дуже добре, друзі ви справились із завданням. Але крім цього, я зараз перевірю, чи надійно ви засвоїли сигнали світлофора. Моя гра називається «Світлофор». Коли мої помічники покажуть вам зелений колір, ви тихенько починаєте тупати ногами, жовтий колір – плескаємо в долоні, червоний – тиша. Будьте уважними.
Міліціонер. Діти, мій самий головний помічник – це світлофор, але у мене є і інші помічники, які допомагають людям правильно поводити себе на вулиці. Отже, хто це?
( заходить Зебра)
1. Що за дивний перехід,
На тварину схожий,
Береже людей від бід.
Йде ним перехожий. (показати малюнок)
2. Хто стоїть на мостовій
І лиш руку занесе –
Всі навколо знають: «Стій!» -
Підкоряє собі він все.
(малюнок регулювальника)
Діти, поки ви знаходитесь у класі, ви є учнями, а коли йдете по дорозі, то в цьому випадку називаєтеся (всі:) пішоходами.
Ведучий : Ті люди, які їдуть у транспорті називаються … «пасажирами».
1. Юні пасажири
Слухайте пораду,
Не обходьте транспорт
Спереду чи ззаду.
2. І щоб не потрапить у лиху пригоду,
Перейдіть по тротуару
Аж до переходу.
3. Вийшла тітонька з під'їзду,
У руках важкі валізи,
І мерщій через дорогу,
Під акації розлогі.
Хто так робить?
Що за жарти?
Треба тітоньці за парту.
Незалежно від погоди
Йти не можна пішоходам
Далі он, хіба не видно,
Є “Доріжка пішохідна”.
4. І проспекти і бульвари
Всі шумливі, в наші дні
Ти іди по тротуару
Лиш по правій стороні.
1. Як заходиш у автобус
Краще уперед пройти
Не крутись, це заважає,
Стій спокійно, чи сиди.
2. Їхать зайцем,
Знайте всі, - заборонено
А бабусі дати місце
Це дозволено.
3. Поради наші ви завчіть,
А їх не так багато.
Вони для вас не мов ключі
На наше мудре свято .
4. В дорогу взяти не забудь
Ключів чарівних в'язку
У навчанні старанним будь
Знайдеш цікаву казку.
1. Ця книга дасть тобі знання ( показати книгу)
Про правила дорожні
Тож пам'ятай про них щодня
Їх має знати кожний.
5. Ось ми і ввели навіки
В школі правила безпеки.
Згадуючи інструктаж,
Застосовуй досвід наш.
Разом ми бажаєм щастя й долі,
Успіхів у рідній школі!