В.О. Сухомлинський «Відломлена гілка»

Про матеріал

Вдосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання. Збагачувати уявлення учнів про весняні зміни в природі.Розвивати усне мовлення, вміння переказувати та аналізувати текст за змістом. Коригувати мову, мислення, пам'ять. Виховувати любов до природи, бажання бути їй другом.

Перегляд файлу

Конспект уроку літературного читання

Клас: 4

Тема: В.О. Сухомлинський «Відломлена гілка»

Мета: Вдосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання. Збагачувати уявлення учнів про весняні зміни в природі. Розвивати усне мовлення, вміння переказувати та аналізувати текст за змістом. Коригувати мову, мислення, пам’ять. Виховувати любов до природи, бажання бути їй другом.

Обладнання: Малюнки серії «Прийшла весна»; малюнки дерева (липки), сороки; словники; картки із загадками, прислів’ями; портрет В.О.Сухомлинського; ноутбук.

                                          Хід уроку.

  1. Організація учнів до уроку.

Уже дзвінок нам дав сигнал,

Що працювати час настав.

Тож, і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

Та на уроці треба

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

 

  1. Нервово-психологічна підготовка.

Діти, пропоную вам послухати вірш.

(Звучить мелодія, вчитель читає вірша).

Все у зелені довкола:

Пасовище, ліс і поле.

Мчать струмочки до ріки,

Ліплять гнізда ластівки.

І в сороки новина. (малюнок сороки)

Облітає всіх вона,

Сповіщаючи:  -- Весна!

  • Про яку пору року сповіщає сорока?
  • А сорока літає в теплі краї?
  • Тому то вона й рада приходу весни.
  • Які птахи залишаються зимувати у нас?

От ми і налаштувалися на роботу. Підручники в усіх є?

Відкривайте їх, де лежать закладинки.

 

  1. Актуалізація набутих знань.

            Перевірка домашнього завдання.

          - Діти , яку тему ми вивчаємо?

      Діти читають з дошки: «Кучерява, запашна, в гості йде до нас весна»

  •   Які твори про весну ми вивчили на минулих уроках?
  •   Яке завдання ви готували на урок?
  •  Вивчити напам’ять вірш «Зелена аптека».
  •  Щоб  правильно і виразно розказати вірш треба потренувати свій язичок, а почнемо ми з мовної розминки.
  • Артикуляційні вправи:
  • «Смачне варення», «Годинник», «Біг коника»,

                  «Повітряна кулька».

  • Робота над чистомовкою.

 Робота над скоромовкою.

Сумно солов’ю у лісі,

Він сидить у нас на стрісі.

Так він солодко співає —

Весну й сонце прославляє!

  • А тепер перевіримо, як ви підготувалися до уроку.

 (Діти розповідають вірш напам’ять «Зелена аптека»).Оцінювання.

C:\Users\Администратор\Desktop\Без названия (3).jpg

 

Картинки по запросу зелена аптека вірш

  1. Основна частина.
  1. Вступна бесіда.
  • Діти, давайте пригадаємо перші ознаки весни:

 крапельки  води з бурульок – перші провісники весни;

 день довшає, більше і тепліше світить сонце;

 прилітають птахи;

 на полях зеленіє озимина;

 з’являються перші квіти.

  • Діти, давайте пригадаємо, що роблять люди на полях, городах, в садках з приходом весни?

Весна – це початок весняно-польових робіт, це пора садіння дерев, кущів, квітів, городніх культур.

  • А скажіть, що нам дають дерева?

Дерева – це краса, це чисте повітря, тінь в жару, це деревина, топливо.

  • Хто пам’ятає, як називається шкільна майстерня, де працюють з деревиною?

Це столярна майстерня, в якій виготовляють вироби з дерева.

  • Вірно, діти,  значить дерева нам необхідні для життя. І ви всі можете приймати участь в озелененні нашого селища, бути друзями природи.

 

  1. Ознайомлення з темою уроку.
  • Сьогодні на уроці ми познайомимось з оповіданням нашого земляка, відомого вчителя, письменника В. О. Сухомлинського « Відломлена гілка».

C:\Users\Администратор\Desktop\img2.jpg

C:\Users\Администратор\Desktop\90_Vidlomlena_gilka_Vasyl_Suhomlynskyj_.jpg

  • Пригадайте, які його твори ми вивчили?

« Ледача подушка», « Як хлопчик хотів приголубити сніжинку», « Хліб – то праця людська», « Прогаяний день».

  • Чому навчає письменник у своїх творах?

  Бути добрими, чесними, вихованими, любити природу, рідних та оточуючих людей, любити свою Батьківщину.

 

  1. Читання оповідання вчителем.
  • Про кого це оповідання?
  • Чому не можна ламати дерев?
  • Що ви знаєте про липку?
  • Які лікувальні властивості має її цвіт?

 

  1. Словникова робота: відчахнув – відламав.
  2. Фізкульхвилинка.
  3. Закріплення матеріалу.

а) самостійне читання оповідання учнями;

б) читання ланцюжком вголос;

в) опрацювання матеріалу за запитаннями:

- Якої пори року в оповіданні трапилася подія? Доведи свою думку рядками з оповідання.

- Що скоїв хлопчик?

- Прочитайте, чого стало менше від зламаної гілки?

- Які почуття охопили дідуся?

- Яка головна думка оповідання?

            7. Робота з картками. Загадки, прислів’я.

Загадки.
1. У лісах струмки пустила,
    Землю травами встелила.
    Перші квіти принесла.
    Чарівна моя…(весна)
C:\Users\Администратор\Desktop\Без названия (4).jpg 

C:\Users\Администратор\Desktop\lkpoo.jpg
2. Тільки сонечко пригріло –
    І розтанув килим білий.
    Клен радіє: певно, зна –
    В гості йде до нас …(весна)

C:\Users\Администратор\Desktop\images (7).jpg

C:\Users\Администратор\Desktop\images (10).jpg

             3. Навесні веселить, літом холодить,

               Восени годує, взимку гріє. (дерево)

C:\Users\Администратор\Desktop\images (8).jpg

             4. Наче сонечко на вітах,

                 зацвіли пахучі квіти.

                 Втішилась сім’я бджолина,

                 — буде з медом вся родина. (Липа)

Прислів’я.

  1. Весна любить працьовитих.
  2. Весна – пора садіння дерев.
  3. Дерева очищають повітря.
  4. Де багато дерев, там легко дихається.
  5. Дерева прикрашають наші міста і села.
  6. На дерево дивись, як родить,

А на людину – як робить.

 

  8. Повторне звернення до предмету вивчення.  Тестування.

1. Хлопчик біг уздовж паркової алеї? ( Так).

2. Уздовж алеї росли маленькі липки? (Так).

3. Хлопчикові стало жалко липки? (Так).

4. Хлопчик став дідусем? (Так).

5. Дідусь упізнав поламану липку? (Так).

6. Дідусь шкодує, що зламав гілку? (Так).

  1. Заключна частина.
  1. Узагальнення вивченого. Рефлексія.
  • Яке оповідання ми читали?
  • Чому воно так називається?
  • Хлопчикові було весело, коли він біг по алеї? Чому?
  • Який поганий вчинок зробив хлопчик?
  • А чи ви б так вчинили?
  • Навіщо треба берегти природу?
  • Що ви зробили для того, щоб зберегти природу?

VІ. Домашнє завдання.

Навчитися виразно читати і переказувати оповідання «Відломлена гілка».

VІІ. Оцінка роботи класу.

 

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
3012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку