8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

В скарбничку музичного керівника. Конспект музичного заняття «Весняна подорож» (Музична імпровізація з елементами опери на тему «Весняні квіти» для дітей старшого дошкільного віку)

Про матеріал
Навчити дітей придумувати мелодії на задані текст, тон, тональність. Навчати дітей одночасно з текстом придумувати музичні фрази. Розвивати у дітей вміння передавати характер квіток у музично-ритмічних рухах та вокальній імпровізації. Передавати це в соло - співі, в речитативній декламації.Викликати у дітей бадьорий настрій, радість. Виховувати любов до оперного мистецтва.
Перегляд файлу

Конспект музичного заняття «Весняна подорож»

(Музична імпровізація з елементами опери на тему «Весняні квіти» для дітей старшого дошкільного віку)

 

Мета: Навчити дітей придумувати мелодії на задані текст, тон,

тональність. Навчати дітей одночасно з текстом придумувати музичні фрази. Розвивати у дітей вміння передавати характер квіток у музично-ритмічних рухах та вокальній імпровізації. Передавати це в соло - співі, в речитативній декламації.Викликати у дітей бадьорий настрій, радість. Виховувати любов до оперного мистецтва.

                                                          

                                                     Хід заняття

 

Музичне вітання: Треба зранку привітатись:"Добрий день"

Дружно весело сказати:"Добрий день"

Вліво, вправо поверніться, "Добрий день"

Туди-сюди посміхніться, "Добрий день"

 

Муз. керівник:

           -Діти,   нещодавно   ми   слухали   з   вами   дитячу   оперу.

              Пригадайте, як вона називається?

               - Так, це опера "Пан Коцький", а написав її український

       композитор   Лисенко   М.В.  А   що   таке   опера?   Як   ви

               розумієте?

 

Слухання музики. Фрагмент із опери М.В.Лисенка «Пан Коцький»

 

 Муз.керівник. Чим відрізняється звичайна театральна вистава від оперної?

                    -Так, в ній приймають участь співаки, солісти, хор, балет,оркестр.

Сьогодні темою нашої гри будуть квіти. Я буду режисером-

постановником, а ви - артистами балету. Увага! Питання: які

                    ви знаєте квіти? А які загадки можете нагадати?

 

Дитина І.   Стоять красуні на воді,

Війки в них білі й золоті.

(Водяні лілії)

Дитина 2.   Як намистинки на стеблинці Висять біленькі дзвоники.

(Конвалії)

Дитина 3.   Маю колір фіолетово-блакитний, 

                     З язичком, а звука не маю.

(Дзвіночок)

(По ходу відгадок квіти оживають, їм на голівки одягають шапочки).

 

Муз. керівник: Ну, а зараз послухайте, як це буде звучати в опері? Я буду

                          солісткою   і   водночас   композитором.   А   ви   дасте   мені

            музичну відповідь на загадку, тільки по черзі, кого буду

запитувати.

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед лісу.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку.

(Пролісок)  (Відповідь дітей по загаданному тону.)

Муз. керівник: А ось таке цікаве завдання: ми з вами вчили багато загадок про квіти, говорили про них багато красивих слів. Придумайте пісеньку на загадку про найкрасивішу квітку -троянду.

(Діти закрили очі)

 

Нема мені тут рівних –

Пахну солодко, духмяно.

Та поллються тоді сльози, Коли рвати мене стануть

(Звертає увагу на характер і образ троянди, згідно тексту –  радісний,

сумний, тривожний; темп    швидкий, повільний. Відповіді дітей – в заданій тональності.)

Муз. керівник: А зараз переходимо ще до однієї гри "Відгадай квітку". Одна дитина буде квіточкою, а всі інші будуть запитувати у квіточки яка вона, щоб відгадати.

Питання:    1 .Як ти звешся?                       

                     2.Де ти живеш?                     

                     З.Коли ти цвітеш?                

                     4.Яке ти платтячко носиш?

                     5.Розкажи про себе, квіточко!

Ромашка:   Я живу на полі,

Я живу у лузі, край дороги.            

Я цвіту улітку.

Я схожа на біленьку корзиночку. Маю білі вії й золотенькі очі.

(Ромашка).

Кульбаба (питання музичне):

Я росту весною,

Я росту і влітку аж до осені.

Навесні – жовтенька,

Влітку –  біленька.

                            А якщо на мене дути, то стаю лисенька. Хто я така?

 (Кульбабка).

Муз. керівник:  А хто хоче побути квіточкою і про себе придумати пісеньку-загадку?

Мак: Я маю довгу ніжку,

Ще й червону шапочку, Росту я у полі            Між житом і пшеницею. А коли я відцвітаю,     То моя голівка схожа На смачну бульбочку.   З мене печуть бублики, З мене печуть тортики, Пиріжки і хлібчик.

(Мак).

Муз. керівник: Добре потрудились і виконали завдання, молодці. А хочете ви побути хором квіточок, як в оперному театрі, і маленькими музиками-оркестрантами? Виберемо солістів і музик (по 4-5 чоловік).

Ну, і саме цікаве. Ми уявимо себе квіточками і будемо танцювати, як у балеті. Одягнемо всі шапочки, опустимось на коліна, або на одне коліно, а може хтось по-іншому буде танцювати.

 

          Танець-імпровізація квітів "Вальс квітів" , муз.П.І.Чайковського

 

Муз. керівник: Наше заняття закінчується. Ви приймали активну участь, були і поетами, і композиторами, і музиками, і співаками, і навіть артистами балету. Сподобалось вам грати в оперу?

До побачення, діти!

Діти: До побачення!

 

doc
Додано
14 квітня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку