Конспект музичного заняття «Весняна подорож»
(Музична імпровізація з елементами опери на тему «Весняні квіти» для дітей старшого дошкільного віку)
Мета: Навчити дітей придумувати мелодії на задані текст, тон,
тональність. Навчати дітей одночасно з текстом придумувати музичні фрази. Розвивати у дітей вміння передавати характер квіток у музично-ритмічних рухах та вокальній імпровізації. Передавати це в соло - співі, в речитативній декламації.Викликати у дітей бадьорий настрій, радість. Виховувати любов до оперного мистецтва.
Хід заняття
Музичне вітання: Треба зранку привітатись:"Добрий день"
Дружно весело сказати:"Добрий день"
Вліво, вправо поверніться, "Добрий день"
Туди-сюди посміхніться, "Добрий день"
Муз. керівник:
-Діти, нещодавно ми слухали з вами дитячу оперу.
Пригадайте, як вона називається?
- Так, це опера "Пан Коцький", а написав її український
композитор Лисенко М.В. А що таке опера? Як ви
розумієте?
Слухання музики. Фрагмент із опери М.В.Лисенка «Пан Коцький»
Муз.керівник. Чим відрізняється звичайна театральна вистава від оперної?
-Так, в ній приймають участь співаки, солісти, хор, балет,оркестр.
Сьогодні темою нашої гри будуть квіти. Я буду режисером-
постановником, а ви - артистами балету. Увага! Питання: які
ви знаєте квіти? А які загадки можете нагадати?
Дитина І. Стоять красуні на воді,
Війки в них білі й золоті.
(Водяні лілії)
Дитина 2. Як намистинки на стеблинці Висять біленькі дзвоники.
(Конвалії)
Дитина 3. Маю колір фіолетово-блакитний,
З язичком, а звука не маю.
(Дзвіночок)
(По ходу відгадок квіти оживають, їм на голівки одягають шапочки).
Муз. керівник: Ну, а зараз послухайте, як це буде звучати в опері? Я буду
солісткою і водночас композитором. А ви дасте мені
музичну відповідь на загадку, тільки по черзі, кого буду
запитувати.
Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед лісу.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку.
(Пролісок) (Відповідь дітей по загаданному тону.)
Муз. керівник: А ось таке цікаве завдання: ми з вами вчили багато загадок про квіти, говорили про них багато красивих слів. Придумайте пісеньку на загадку про найкрасивішу квітку -троянду.
(Діти закрили очі)
Нема мені тут рівних –
Пахну солодко, духмяно.
Та поллються тоді сльози, Коли рвати мене стануть
(Звертає увагу на характер і образ троянди, згідно тексту – радісний,
сумний, тривожний; темп – швидкий, повільний. Відповіді дітей – в заданій тональності.)
Муз. керівник: А зараз переходимо ще до однієї гри "Відгадай квітку". Одна дитина буде квіточкою, а всі інші будуть запитувати у квіточки яка вона, щоб відгадати.
Питання: 1 .Як ти звешся?
2.Де ти живеш?
З.Коли ти цвітеш?
4.Яке ти платтячко носиш?
5.Розкажи про себе, квіточко!
Ромашка: Я живу на полі,
Я живу у лузі, край дороги.
Я цвіту улітку.
Я схожа на біленьку корзиночку. Маю білі вії й золотенькі очі.
(Ромашка).
Кульбаба (питання музичне):
Я росту весною,
Я росту і влітку аж до осені.
Навесні – жовтенька,
Влітку – біленька.
А якщо на мене дути, то стаю лисенька. Хто я така?
(Кульбабка).
Муз. керівник: А хто хоче побути квіточкою і про себе придумати пісеньку-загадку?
Мак: Я маю довгу ніжку,
Ще й червону шапочку, Росту я у полі Між житом і пшеницею. А коли я відцвітаю, То моя голівка схожа На смачну бульбочку. З мене печуть бублики, З мене печуть тортики, Пиріжки і хлібчик.
(Мак).
Муз. керівник: Добре потрудились і виконали завдання, молодці. А хочете ви побути хором квіточок, як в оперному театрі, і маленькими музиками-оркестрантами? Виберемо солістів і музик (по 4-5 чоловік).
Ну, і саме цікаве. Ми уявимо себе квіточками і будемо танцювати, як у балеті. Одягнемо всі шапочки, опустимось на коліна, або на одне коліно, а може хтось по-іншому буде танцювати.
Танець-імпровізація квітів "Вальс квітів" , муз.П.І.Чайковського
Муз. керівник: Наше заняття закінчується. Ви приймали активну участь, були і поетами, і композиторами, і музиками, і співаками, і навіть артистами балету. Сподобалось вам грати в оперу?
До побачення, діти!
Діти: До побачення!