11 червня о 15:00Вебінар: Формування підприємницької компетентності учнів на уроках англійської мови

В. Сухомлинський «Весняний вітер».

Про матеріал
продовжувати знайомство з творами В.О. Сухомлинського. Поповнювати словниковий запас учнів, розвивати читацькі навички : свідомість, виразність. Розвивати мислення, усне мовлення; виховувати любов до рідної природи
Перегляд файлу

Відкритий урок з читання 2 клас НУШ

Тема:  В. Сухомлинський «Весняний вітер». Робота з прислів’ями у рубриці « У народі кажуть».

Мета: продовжувати знайомство з творами В.О. Сухомлинського. Поповнювати словниковий запас учнів, розвивати читацькі навички  : свідомість, виразність. Розвивати мислення, усне мовлення; виховувати любов до рідної природи

Обладнання: презентація, картки із чистомовкою, скоромовкою, кубик Блума

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

 Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

 

До нас у гості завітав Буратіно. Він приніс нам завдання. Давайте йому допоможемо?

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Робота над чистомовкою

Ли-ли-ли- пісню дружно почали,

Ло-ло-ло-діло в нас  на лад пішло,

Ем-ем-ем- радість людям ми несем,

Ли-ли-ли- дуже раді всі були.

  1. Промовляння скоромовки

Поля поле поливає, поле й переполює.

3. Дихальні вправи:

- Як дме весняний вітерець?(Діти дують-розвивають легені).

- Як пахнуть перші весняні квіти?(Діти нюхають).

- Бджілки вилетіли з вуликів і до квітів (Дзу-дзу дзу).

- Джмелик прилетів до квітки – самоцвіти (Джу-джу-джу).

 

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

V. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ  І ЗАВДАНЬ УРОКУ

1. Відгадування загадок

Різним учням роздано малюнки-відгадки та тексти загадок, коли учень читає загадку, то дитина у якої є відгадка-малюнок її піднімає та показує, промовляючи вголос відповідь.

  1. Вийшла звідкись гарна дівка,
    На ній стрічка семицвітка;
    А де з річки воду брала,
    Там коромисло зламала.
    (Веселка)
  2. Вранці намисто заблищало,
    Всю траву воно заткало.
    А пішли шукати їх вдень,
    І ніяк їх не знайдем.
    (Роса)
  3. Хмара сива увесь світ накрила.
    (Туман)
  4. Не звір, а виє.(Буря)
  5. Рукавом махнув – дерево зігнув.
    (Вітер)
  6. Лишає він страшні сліди, Усе він пожирає. А як даси йому води – Відразу помирає! (Вогонь)
  7. Хтось відкрив на небі душ,
    Повно на землі калюж.
    І на нас водиця л’ється.
    Як це явище зоветься?
    (Дощ)
  8. Пухната вата Пливе кудись. Чим вата нижче, Тим дощик ближче. (Хмара)
  9. Щось на небі гуркотить,

 Наче звір страшний летить.

 Сильний дощ на землю л’ється,

Звір у руки не дається.

 Очі світяться яскраво –

Всі у дім тікайте жваво! (Грім і блискавка)

 

2.Вступна бесіда

- Діти, скажіть, які явища природи ви знаєте?

- Діти, скажіть, для чого існують на вашу думку явища природи?

 

Сьогодні на уроці ми поговоримо про таке  явище природи, як вітер, але не простий, а  теплий. А також про його роль у природі.

Фізкультхвилинка

3. Виступ вчителя(слайди)

- Усе своє життя Василь Сухомлинський присвятив педагогіці. Він навчав дітей мислити, відчувати, творчо сприймати навколишній світ.

Василь Олександрович вважав, що «джерелом дитячого розуму» є природа, тому створив Школу під Голубим Небом. Уроки для своїх вихованців він часто проводив біля річки, у полі, у лісі та в інших мальовничих місцях.

Він написав понад 1200 казок, новел і легенд, і ми їх читаємо залюбки. Він написав цікаву казку «Весняний вітер», де показує як дерево прокинулося від ніжного та теплого вітру.

 

4.Розповідь вчителя про міфологію дерева

 Клен- це дерево, в яке, згідно з повір’ям  древніх слов’ян, після смерті може бути  перетворена кожна людина. З цієї причини, кленове дерево не використовують на дрова, під хліб і т.д. Вважалося також, що поки господар живий, клен перед його будинком високий. Помирає людина- а разом з ним і клен.

 

5.Робота з підручником с 115

Відкриваємо  115 сторінку вашого підручника , казку «Весняний вітер».

- читання вчителем

- словникова робота

 хуртовина – сильний снігопад поєднаний зі стрімким вітром; (рос. мовою – метель)

прилинув – ніжно доторкнувся, присунувся під бік; (рос.мовою – прильнул)

зітхнув – видохнув повітря голосно, всіма грудьми; ( рос. мовою – вздохнул)

гойдав – рухав з боку в бік ; (рос. мовою – качал)

 

 6. Читання «зупинка» (читає вчитель, на будь якому слові зупиняється, біля кого він зупинився, той продовжує читати).

7.  Робота з кубиком Блума

8. Інсценізація казки

 

 

9. Робота з прислів’ями : « Березень у зими кожуха купив, а на третій день продав». « У березні зі стріх капне, а у квітні травицею пахне».

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

- Що ви запам’ятали про Василя Сухомлинського?

- Чим відомий поет, педагог?

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Який вид роботи вам більше до вподоби ?

- Чи сподобався вам твір?Чим?

- Який у вас настрій?

 

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

*Підготувати повідомлення з  малюнком про будь-яке явище природи.

* Гра «Мішечок запитання» Бесіда за прочитаним

Один учень витягую запитання , а другий(його сусід) відповідає, зачитуючи відповідь з тексту.

- Про яке дерево йдеться мова? (клен)

- Про яку пору року розповідається у тексті?(зима)

- Що клен робив  взимку?(спав)

- Що йому наснилося? (крик ворона, холодний вітер гойдав його віти і нагинав їх, потім теплого ранку до нього доторкнулося щось тепле і клен прокинувся)

- Хто насправді доторкнувся до клену? (а то до нього прилинув теплий весняний вітер)

- Що сказав вітер клену? (прокидайся, весна наближається)

- Звідки прилетів теплий вітер? (я прилетів із далекого краю, від теплого моря)

- Як відреагував клен коли почув промову теплого вітру?( Клен зітхнув, розправив плечі, зазеленіли бруньки)

 

docx
Додано
2 березня
Переглядів
838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку