Відкритий урок з читання 2 клас НУШ
Тема: В. Сухомлинський «Весняний вітер». Робота з прислів’ями у рубриці « У народі кажуть».
Мета: продовжувати знайомство з творами В.О. Сухомлинського. Поповнювати словниковий запас учнів, розвивати читацькі навички : свідомість, виразність. Розвивати мислення, усне мовлення; виховувати любов до рідної природи
Обладнання: презентація, картки із чистомовкою, скоромовкою, кубик Блума
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
До нас у гості завітав Буратіно. Він приніс нам завдання. Давайте йому допоможемо?
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Ли-ли-ли- пісню дружно почали,
Ло-ло-ло-діло в нас на лад пішло,
Ем-ем-ем- радість людям ми несем,
Ли-ли-ли- дуже раді всі були.
Поля поле поливає, поле й переполює.
3. Дихальні вправи:
- Як дме весняний вітерець?(Діти дують-розвивають легені).
- Як пахнуть перші весняні квіти?(Діти нюхають).
- Бджілки вилетіли з вуликів і до квітів (Дзу-дзу дзу).
- Джмелик прилетів до квітки – самоцвіти (Джу-джу-джу).
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
V. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
1. Відгадування загадок
Різним учням роздано малюнки-відгадки та тексти загадок, коли учень читає загадку, то дитина у якої є відгадка-малюнок її піднімає та показує, промовляючи вголос відповідь.
Наче звір страшний летить.
Сильний дощ на землю л’ється,
Звір у руки не дається.
Очі світяться яскраво –
Всі у дім тікайте жваво! (Грім і блискавка)
2.Вступна бесіда
- Діти, скажіть, які явища природи ви знаєте?
- Діти, скажіть, для чого існують на вашу думку явища природи?
Сьогодні на уроці ми поговоримо про таке явище природи, як вітер, але не простий, а теплий. А також про його роль у природі.
Фізкультхвилинка
3. Виступ вчителя(слайди)
- Усе своє життя Василь Сухомлинський присвятив педагогіці. Він навчав дітей мислити, відчувати, творчо сприймати навколишній світ.
Василь Олександрович вважав, що «джерелом дитячого розуму» є природа, тому створив Школу під Голубим Небом. Уроки для своїх вихованців він часто проводив біля річки, у полі, у лісі та в інших мальовничих місцях.
Він написав понад 1200 казок, новел і легенд, і ми їх читаємо залюбки. Він написав цікаву казку «Весняний вітер», де показує як дерево прокинулося від ніжного та теплого вітру.
4.Розповідь вчителя про міфологію дерева
Клен- це дерево, в яке, згідно з повір’ям древніх слов’ян, після смерті може бути перетворена кожна людина. З цієї причини, кленове дерево не використовують на дрова, під хліб і т.д. Вважалося також, що поки господар живий, клен перед його будинком високий. Помирає людина- а разом з ним і клен.
5.Робота з підручником с 115
Відкриваємо 115 сторінку вашого підручника , казку «Весняний вітер».
- читання вчителем
- словникова робота
хуртовина – сильний снігопад поєднаний зі стрімким вітром; (рос. мовою – метель)
прилинув – ніжно доторкнувся, присунувся під бік; (рос.мовою – прильнул)
зітхнув – видохнув повітря голосно, всіма грудьми; ( рос. мовою – вздохнул)
гойдав – рухав з боку в бік ; (рос. мовою – качал)
6. Читання «зупинка» (читає вчитель, на будь якому слові зупиняється, біля кого він зупинився, той продовжує читати).
7. Робота з кубиком Блума
8. Інсценізація казки
9. Робота з прислів’ями : « Березень у зими кожуха купив, а на третій день продав». « У березні зі стріх капне, а у квітні травицею пахне».
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Що ви запам’ятали про Василя Сухомлинського?
- Чим відомий поет, педагог?
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Який вид роботи вам більше до вподоби ?
- Чи сподобався вам твір?Чим?
- Який у вас настрій?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
*Підготувати повідомлення з малюнком про будь-яке явище природи.
* Гра «Мішечок запитання» Бесіда за прочитаним
Один учень витягую запитання , а другий(його сусід) відповідає, зачитуючи відповідь з тексту.
- Про яке дерево йдеться мова? (клен)
- Про яку пору року розповідається у тексті?(зима)
- Що клен робив взимку?(спав)
- Що йому наснилося? (крик ворона, холодний вітер гойдав його віти і нагинав їх, потім теплого ранку до нього доторкнулося щось тепле і клен прокинувся)
- Хто насправді доторкнувся до клену? (а то до нього прилинув теплий весняний вітер)
- Що сказав вітер клену? (прокидайся, весна наближається)
- Звідки прилетів теплий вітер? (я прилетів із далекого краю, від теплого моря)
- Як відреагував клен коли почув промову теплого вітру?( Клен зітхнув, розправив плечі, зазеленіли бруньки)