"Valse melancolique" (аналіз)

Про матеріал
О́льга Юліа́нівна Кобиля́нська (27 листопада 1863, Гурагумора, Сучавський повіт, Герцогство Буковина, Австро-Угорська імперія — 21 березня, 1942, Чернівці, Губернаторство Буковина, Румунське королівство) — українська письменниця-модерністка, рання буковинська феміністка, близька подруга та соратниця Лесі Українки. Авторка повістей та оповідань про проблеми українського жіноцтва та буковинського села на межі століть, щоденника та листів. Одна з найважливіших постатей раннього модернізму в українській літературі[3]. Маючи лише 4 класи офіційної освіти, Кобилянська гостро відчувала нерівноправне становище жінки, «рабство родинне і рабство суспільне». У 1894 році стояла біля витоків «Товариства руських жінок на Буковині». У 1902 року в Чернівцях співорганізувала та очолила «Кружок українських дівчат»[4]. Послідовниця феміністичних ідей Наталії Кобринської, близька подруга художниці Августи Кохановської, лікарки Софії Окуневської, Ольги Устиянович, під впливом яких німецько- та румунськомовна Кобилянська почала писати українською, самостійно обрала українську ідентичність та почала відстоювати права українського жіноцтва та селянства.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ольга Кобилянська — Valse melancolique (аналіз)Брунько ярослав

Номер слайду 2

Літературний рід: епос. Жанр: "музична новела". Напрям (течія): неоромантизм. ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ ПОНЯТТЯ ЦИХ СЛІВ?

Номер слайду 3

Новела (італ. novella, від лат. novellus — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією. Неоромантизм (від грец. νέος — молодий, новий і фр. romantisme) — умовна назва естетичних тенденцій, що виникли в світовій культурі, зокрема в літературі, живописі та музиці, який традиційно пов'язують з модерністськими реакціями на позитивізм і натуралізм наприкінці XIX – на початку XX ст. Течія раннього модернізму. Епос (дав.-гр. ἔπος — «слово», «оповідання») — літературний рід (нарівні з лірикою і драмою), що розповідає про події, які нібито відбувалися у минулому (немов здійснювалися насправді і згадуються оповідачем).

Номер слайду 4

Тема: розповідь про життя трьох жінок, які своїми думками та світовідчуттям не вписувалися у тогочасний формат пересічних жіночих душ.Ідея: утвердження думки про вільний вибір жінкою свого життєвого шляху та необхідність створення умов для її самореалізації.

Номер слайду 5

Головні герої та їх образи: музика — центральний образ твору. Софія — творчо обдарована особистість, лірична й емоційна. Марта — втілення любові, стримана, терпляча, жіночна, "ладна обійняти весь світ". Ганна — емоційна, нестримна, непостійна, талановита і живе своїм ремеслом. Проблематика:кохання;людини і мистецтва;емансипації жінки й жіночої самореалізації;духовного аристократизму;філософської суперечності між прагненням людини до краси й досконалості та обставинами реального життя.

Номер слайду 6

ЦІКАВІ ЗАПИТАННЯА чи ви знаєте, що таке «вальс»?Чому у цій новелі саме така тема?Чи знала Ольга Кобилянська ще якісь мови, крім української та латини?Чи можна висунути якісь ще ідеї щодо новели?Назвіть головну проблему, стосовно жінок, яка панувала (у деяких країнах і до сьогодення панує) у ХХ столітті в Україні?

pptx
Додано
14 лютого
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку