Методика організації виховання різноманітності вокального співу майбутніх акторів музично-драматичних та лялькових театрів

Перегляд файлу

ОКВНЗ «Дніпропетровський театрально-художній коледж»

Предметно-циклова комісія загальноосвітньої підготовки

 

 

 

 

 

В. О. Андрєєв

 

 

 

 

 

 

Варіанти ККР

з дисципліни: «Географія»

для студентів 1-го курсу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Дніпро, 2020 р.

Передмова

 

ККР складається з 30 варіантів рівнозначної складності. Варіанти ККР складені для студентів І курсу усіх спеціальностей.

Основна мета завдань – перевірити знання і вміння студентів з базових питань, які спрямовані на усвідомлення і засвоєння загальних наукових категорій і понять.

При відповіді на запитання студент повинен продемонструвати не репродуктивну, а творчу розумову діяльність.

При виконанні завдань студент повинен бути здатним:

– диференціювати, інтегрувати та уніфікувати знання;

– застосовувати правила, методи, принципи, закони у конкретних ситуаціях;

– аналізувати й оцінювати факти, події та прогнозувати очікувані результати від прийнятих рішень;

– викладати матеріал логічно і послідовно.

При розробці завдань ККР враховувалися індивідуальні і інтелектуальні особливості студентів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант № 1

 

1. Визначте, що для розвязання екологічних проблем потрібне міжнародне співробітництво?

2. Обґрунтувати, що перелічені нижче народи належать до індоєвропейської мовної сім’ї: китайці, хіндустанці, росіяни, японці, бразильці, американці США, англійці, українці, єгиптяни?

3. Дати оцінку особливостям населення Франції?

 

Варіант № 2

 

1. Обґрунтувати проблеми ресурсозабезпеченості й екології, що особливо гостро постали перед людством у другій половині ХХ ст.?

2. Визначити основні ознаки й показники першого й другого типів відтворення населення?

3. Дати оцінку географічному положенню Великобританії.

 

Варіант № 3

 

1. Доведіть, що взаємодію суспільства й природи слід розглядати не як біологічну, а насамперед як суспільну, соціальну проблему?

2. Визначити причини, які впливають на розміщення населення світу?

3. Обґрунтувати особливості природно-ресурсного потенціалу Італії?

 

Варіант № 4

 

1. Прокоментуйте висловлювання відомого діяча про те, що природа «мстить» людині і що кожна перемога над нею має «насамперед ті наслідки, на які ми розраховували, але в другу і третю чергу зовсім інші, непередбачені наслідки, які дуже часто знищують значення перших»?

2. Доведіть, що велике місто можна назвати візитною карткою країни або її значної частини?

3. Визначити особливості розвитку сільського господарства Італії?

 

Варіант № 5

 

1. Доведіть наскільки актуальні тепер слова відомого політика: «Бережіть, охороняйте, як зіницю ока, землю…»?

2. Обґрунтуйте, чи мають рацію ті демографи, які вважають, що ХХІ ст. буде періодом старіння населення Землі?

3. Дати оцінку природно-ресурсним можливостям Польщі.

 

Варіант № 6

 

1. Доведіть, що можна «заощаджувати» територію?

2. Визначте, чи лишилося актуальним у наші дні положення відомого політика про те, що міста є «головними двигунами прогресу»?

3. Дати оцінку  вигідності географічного положення країн Балтії у Європі?

 

Варіант № 7

 

1. Визначте яку роль може відіграти географічна наука в розв’язанні проблем природокористування й екології?

2. Доведіть, яка з наведених нижче «формул» відтворення населення стосується країн другого типу відтворення: 28-11=17, 16-10=6, 33-12=21?

3. Дати оцінку природним ресурсам Росії.

 

Варіант № 8

 

1. Визначте, які з перелічених нижче держав належать до країн з найбільшою й найменшою забезпеченістю водними ресурсами: Канада, Бразилія, Заїр, Саудівська Аравія, Єгипет?

2. Прокоментуйте поняття «відплив умів»?

3. Проаналізувати особливості населення на території Росії.

 

Варіант № 9

 

1. Визначте, які з перелічених нижче держав належать до територій з найбільшою й найменшою забезпеченістю лісовими ресурсами: країни СНД, Канада, ФРН, Китай, Швеція?

2. Прокоментуйте вираз: «Ми не успадкували Землю від наших предків.                         Ми позичаємо її у наших нащадків»?

3. Дати оцінку промисловості країн Закавказзя.

 

Варіант № 10

 

1. Дати визначення поняттям та навести приклади: «географічне середовище», «ресурсозабезпеченість», «природокористування»?

2. Обґрунтуйте, що розв’язання  глобальних проблем залежить не тільки від держав і урядів, але й від дій усіх мешканців Землі і кожної окремої людини?

3. Визначте на які частини поділяють Казахстан за спеціалізацією?

 

Варіант № 11

 

1. Дати визначення поняттям та навести приклади: «країна», «держава», «територія»?

2. Визначити ознаки виділення великих історико-географічних регіонів світу.

3. Проаналізуйте спільні риси (природа, населення, господарство) між: Північно-Західною Індією й Пакистаном.  

 

Варіант № 12

 

1. Дати визначення поняттям та навести приклади: «унітарна держава», «федерація», «конфедерація», «унія»?

2. Розкрити поняття «вичерпні та невичерпні природні ресурси»?

3. Визначте спільні риси (природа, населення, господарство) між: Північно-Східною Індією й Бангладеш.  

 

Варіант № 13

 

1. Дати визначення поняттю «природні ресурси» і назвати основні типи                  природних ресурсів.

2. Дати оцінку роботі, яку виконують спеціалізовані установи Організації Об’єднаних Націй?

3. Визначити спільні риси (природа, населення, господарство) між: Південною Індією й Шрі-Ланкою.  

 

Варіант № 14

 

1. Обґрунтуйте, що таке не відновлювані та відновлювані природні ресурси?

2. Пояснити причини нерівномірного розміщення населення та причини його      високої концентрації в окремих регіонах. Навести приклади.

3. Проаналізуйте стан забезпечення Японії ресурсами та шляхи подолання нестачі природних ресурсів?

 

Варіант № 15

 

1. Пояснити призначення Організації Об’єднаних Націй?

2. Обґрунтуйте, що визначає рівень урбанізації території?

3. Розкрити тезу: «Приозер’я – індустріальне серце США».

 

Варіант № 16

 

1. Дати визначення поняттям та навести приклади: «агломерація», «мегаполіс»?

2. Поясніть тезу: «Енергетика – основа розвитку господарства».

3. Доведіть, що природні, соціально-економічні і політичні чинники сприяли перетворенню США в найрозвинутішу й наймогутнішу державу світу?

 

Варіант № 17

 

1. Обґрунтуйте сутність глобальних проблем?

2. Охарактеризуйте новий та новітній етапи політичної карти світу.

3. Дати оцінку природно-ресурсному потенціалу країн Латинської Америки.

Варіант № 18

 

1. Як ви вважаєте, чому проблема збереження миру й відвернення ядерної війни є найважливішою у світі?

2. Розкрити зміст понять і термінів та навести приклади: «абсолютна монархія», «конституційна монархія».

3. Обґрунтуйте специфіку й унікальність географічного положення Африки?

 

Варіант № 19

 

  1. Визначити шляхи подолання екологічної кризи?

2. Обґрунтувати ознаки за якими виділяють типи країн світу?

3. Дати оцінку особливостям сучасного господарства країн Африки?

 

Варіант № 20

 

1. Поясніть, чому навантаження на географічне середовище різко зросло саме в другій половині ХХ ст.?

2. Показати різницю між раціональним і нераціональним природокористуванням та навести приклади.

3. Визначити на які великі регіони можна поділити територію Африки?

 

Варіант № 21

 

1. Визначити можливості розвитку енергетики майбутнього?

2. Пояснити, що розуміють під поняттям «географічне середовище»?

3. Обґрунтуйте, що найбільшими центрами нафтопереробної промисловості Західної Європи стали західне узбережжя Великобританії, Роттердам, о. Сіцілія?

 

Варіант № 22

 

1. Пояснити взаємозв’язок між розвитком туризму та станом оточуючого                середовища?

2. Розкрити поняття «трудові ресурси» та навести приклади.

3. Прокоментувати вираз, що раніше Амазонія була «зеленим пеклом», а тепер стала «червоною пустелею»?

 

Варіант № 23

 

1. Дати визначення поняттю «економічно активне населення»?

2. Обґрунтувати, які причини впливають на розміщення населення?

3. Порівняти економіко-географічного положення Німеччини і Великобританії.            

 

Варіант № 24

 

1.  Порівняти економіко-географічне положення України і Польщі.

2. Розкрити зміст понять та навести приклади «демографічний вибух», «демографічна криза».

3. Дати оцінку промисловості Італії.

 

Варіант № 25

 

1. Визначити найпоширеніші народи та райони їх проживання.

2. Розкрити, що вивчає економічна та соціальна географія світу?

3. Дати оцінку  сільському господарству Франції.

 

Варіант № 26

 

1. Розкрити причини, що викликають міграції у наш час?

2. Розкрити поняття “міжнародний географічний поділ праці”.

3. Обґрунтувати демографічну політику керівництва Китаю.

 

Варіант № 27

 

1. Визначити, які види та форми міграцій бувають?

2. Дати оцінку паливно-енергетичному комплексу світу?

3. Схарактеризуйте чорну металургію й машинобудування Куби.

 

Варіант № 28

 

1. Визначити на які групи можна поділити глобальні проблеми?

2. Проаналізувати структуру експорту та імпорту Канади.

3. Порівняти промисловість західної й східної частин Китаю.

 

Варіант № 29

 

1. Доведіть, твердження, що глобальні проблеми людства взаємопов’язані?

2. Порівняти структуру промисловості Франції та Італії.

3. Дати оцінку особливостям економіко-географічного положення Японії.

 

Варіант № 30

 

1. Розкрити, які шляхи розв’язання глобальних проблем є найефективнішими?

2. Проаналізувати рекреаційні ресурси світу.

3. Дати оцінку сільському господарству ФРН.

 

 

 

Приклад відповіді

 

Варіант № 10

 

1. Дати визначення поняттям та навести приклади: «географічне середовище», «ресурсозабезпеченість», «природокористування».

 

Поняття «природа» і «географічне середовище» принципово схожі.            Але перше з них – ширше. Географічне середовище утворилося в результаті тривалої еволюції географічної оболонки під дією антропогенного впливу, створення так званої «вторинної природи», наприклад, міст, заводів, каналів, транспортних магістралей тощо.

Географічним середовищем називають ту частину земної природи, з якою людське суспільство безпосередньо взаємодіє у своєму житті і виробничій діяльності

Географічне середовище – необхідна умова життя і діяльності суспільства.

Середовищеце і простір для проживання, і  важливе джерело ресурсів; воно справляє великий вплив на духовний світ людей, на їхнє здоров’я і їхній настрій. Чим різноманітніше географічне середовище, тим, як правило, кращі умови суспільного розвитку.

Земна географічна оболонка має величезні і різноманітні природні ресурси. Проте запаси різних видів їх далеко не однакові, та й розподілені вони нерівномірно. Тому окремі райони, країни, навіть материки, мають різну ресурсозабезпеченість.

Ресурсозабезпеченістьце співвідношення між величиною природних ресурсів і розмірами їх використання. Її виражають або кількістю років, на які повинно вистачити якогось ресурсу, або його запасами з розрахунку на душу населення. 

Природокористуванням називають сукупність заходів, які вживає суспільство з метою вивчення, охорони, освоєння і перетворення навколишнього середовища.

Природокористування може бути раціональне й нераціональне.

Раціональне природокористування передбачає гармонійну взаємодію суспільства і природи, людини і навколишнього середовища. Воно виходить з того, що суспільство може і повинно керувати своїми взаємозв’язками з природою, тобто не тільки усувати, але й попереджувати небажані наслідки втручання людини в її процесі.

Нераціональне природокористування означає одностороннє, утриманське, «споживацьке» ставлення до природи, намагання «витиснути» з неї якомога більше матеріальних благ, не турбуючись про її збереження і тим більш поліпшення.

 

2. Обґрунтуйте, що розв’язання глобальних проблем залежить не тільки від держав і урядів, але й від дій усіх мешканців Землі і кожної окремої людини.

 

Протягом останніх десятиліть перед народами світу постало багато  гострих і складних проблем, які дістали назву глобальних.

Глобальними називають проблеми, які охоплюють увесь світ, усе людство, створюють загрозу для його сьогодення і майбутнього і вимагають для свого розв’язання об’єднаних зусиль, спільних дій усіх держав і народів.

Поняття «глобальний» (від лат. globus –  куля) використовується протягом останніх двох десятиріч для фіксації найважливіших загально-планетарних проблем сучасної епохи.

Що охоплюється поняттям «глобальні проблеми»? Які характерні ознаки дають змогу говорити про них як про явище особливе, що стосується всього людства? Звернемось до характеристики глобальних проблем сучасності.

До них слід віднести ті, які:

1)мають справді планетарний, загальносвітовий характер, зачіпають життєві інтереси всіх народів і держав;

2)загрожують усьому людству в разі, якщо не будуть вчасно вирішені;

3)вимагають для свого розв’язання спільних і невідкладних зусиль усіх держав і народів;

4)характерною рисою глобальних проблем є також їхній динамізм, це

— можливість збільшення кількості проблем, які відносяться до глобальних;

— вірогідність зменшення чи збільшення гостроти будь-якої з цих проблем.

Глобальні проблеми мають подвійний соціоприродний характер. Вони водночас і природні, і соціальні. При цьому останній елемент відіграє вирішальну роль. Адже соціальні умови розвитку визначають, по-перше, серйозність і глибину глобальних проблем, небезпечність їхнього розвитку для людства, по-друге, зміст підходів, методи і засоби вирішення цих проблем.

Класифікація глобальних проблем:

1)обумовлені політичними реаліями проблеми, які зумовлюють передусім протиріччя між різними державами світу ( це перш за все, проблема війни і миру, а також проблема ліквідації екологічної і науково-технічні відсталості держав, що розвиваються);

2)ті що формуються у сфері взаємодії суспільства і природи і є підсумком несвоєчасної відмови держав від попередніх, не у всьому обґрунтованих методів використання природних ресурсів (мінерально-сировинна й енергетична, освоєння Космосу і ресурсів Світового океану, охорона навколишнього середовища);

3) ті що складаються у духовній сфері особистості, у взаємовідносинах її з суспільством і відбиваються у специфічній формі процес адаптації людини до різних проявів науково-технічного прогресу, в тому числі і до його негативних наслідків (певною мірою демографічна проблема, голод і хвороби, проблеми здоров’я, етнічні аспекти глобальних проблем сучасності). 

Останнім часом вчені звертають увагу на глобальні проблеми, які зачіпають інтереси всіх націй, держав, усього людства. До їх числа належать такі проблеми: встановлення міцного миру на Землі, знищення осередків міжнародної напруженості, охорона навколишнього середовища, енергетична, сировинна, продовольча та демографічна проблеми, запобігання найбільш небезпечним захворюванням, раціональне використання природних ресурсів, мирне освоєння космосу і багатств Світового океану, забезпечення потреб в екологічно чистих продуктах харчування, подолання відставання країн, що розвиваються.

Вчені І.Т. Фролов і В. В. Загладін вважали, що глобальні проблеми охоплюють відносини:

  1. між двома суспільними системами;

2) між людиною і суспільством;

3) між суспільством і природою. Інакше кажучи усі глобальні проблеми людства у своїй взаємодії утворюють своєрідний трикутник: населення ► соціальний і економічний розвиток ► навколишнє середовище.

 

3.Визначте на які частини поділяють Казахстан за спеціалізацією?

 

Територіальні відмінності Казахстану

 

Назва і склад території

Галузі спеціалізації

Північний Казахстан (Північно-Казахстан- ська, Кустанайська, Кокчетавська, Тургай-ська, Акмолинська області)

Гірничодобувна, машинобудування (сільсько- господарське, тракторне, транспортне), харчо- ва (мясна, молочна, маслоробна).

Сільське господарство зернового напряму

Центральний Казахстан (Карагандинська, Джезкаганська області)

Вугільна, мідна, хімічна, чорна металургія.

Тваринництво

Східний Казахстан (Семипалатинська, Схід- ноказахстанська області)

Кольорова металургія, хімічна, харчова (мясна, борошномельно-крупяна), легка (швейна, взуттєва)

Південний Казахстан (Алматинська, Джам- бульська, Кзил-Ординська, Талди-Курган- ська, Чимкентська області)

Сільське господарство рослинницько-тварин- ницького напряму. Харчова (цукрова, плодо- воовочева, тютюново-ферментаційна), легка (бавовняна)

Західний Казахстан (Актюбінська, Актаусь- ка, Уральська, Мангишлацька області)

Нафтова, газова, нафтохімічна, кольорова ме-талургія (хроміти), хімічна, харчова (рибна, макаронна, кондитерська), легка (хутряна, трикотажна)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рекомендована література 

 

1. Безуглий В. В., Козинець С. В. Регіональна економіка та соціальна географія світу : Посібник. Київ : Академія, 2003. 688 с.

2. Бейдик О. О., Падун М. М. Географія. Київ : Либідь, 1995. 304 с.

3. Довгань Г. Д. Економічна і соціальна географія світу. 10 клас : Наочний довідник. Київ : Харків : Веста, 2007. 144 с.

4. Економіка зарубіжних країн : Підручник / За ред. А. С. Філіпченка. Київ : Либідь, 1996. 416 с.

5. Заставний Ф. Д. Географія України: У 2-х книгах. Львів : Світ, 1994.                   472 с. 

6. Копернік С. Г., Коваленко Р. Р. Географія: Підручн. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. Харків : Оберіг, 2010. 304 с.

7. Кредитно-модульний курс географії культури / Автор-упорядник                                    С. Л. Капіруліна. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2010. 316 с.

8. Макарова Н. С., Гармідер Л. Д., Михальчук Л. В. Економіка природокористування : Навч. посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2007.       322 с.

9. Пестушко В. Ю., Уваров Г. Ш. Географія: Підручн. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: Рівень стандарту, академічний рівень. К : Генеза, 2010. 304 с.

10. Пістун М. Д. Основи теорії суспільної географії: Навч. посібник. К : Вища шк., 1994. 156 с.

11. Ростов Є. Ф. Економіка країн світу. Довідник. К : Картографія, 1998.   383 с.    

12. Соціально-экономическая география Украины / Под ред. О. Шаблия.  Львов: Свит, 1995. 640 с.

13. Старостіна А. О., Длігач А. О., Богомаз Н. В. Економіка зарубіжних країн: навч. посіб. Київ : Знання, 2009. 454 с.

14. Щишенко П. Г., Олійник Я. Б., Степаненко А. В., Масляк                                  П. О. Географія: Навч. посіб. для старшокласників та абітурієнтів. Відповіді на всі запитання нової програми. Київ : Т-во «Знання», КОО, 2001. 434 с. 

 

doc
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
11 березня 2020
Переглядів
457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку