Ваша дитина майбутній першокласник КЗ “Василівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1” Психолог Гарбарець Е.В.
Номер слайду 2
«Готовність дитини до навчання» розглядається, як комплексне, багатогранне, яке охоплює всі сфери життя та діяльності майбутнього першокласника. педагогічна психологічна готовності до школи.
Номер слайду 3
Під педагогічною готовністю, як правило, мається на увазі уміння читати, рахувати та писати. Психологічна готовність до навчання у школі включає такі компоненти: • фізіологічна готовність; • інтелектуальна (пізнавальна) готовність; • емоційно-вольова готовність; • соціальна готовність; • мотиваційна готовність
Номер слайду 4
Фізіологічна готовність означає достатній рівень дозрівання організму дитини, стан її здоров' . Здорові діти краще пристосуються до змін, пов’язаних з початком навчання.
Номер слайду 5
Інтелектуальна (пізнавальна) готовність пов'язана із відповідним рівнем розвитку пізнавальної сфери дитини, тобто тих процесів, завдяки яким дитина пізнає навколишній світ: мислення увага пам'ять сприймання уява
Номер слайду 6
Мислення На момент початку навчання в школі дитина повинна володіти певним запасом знань про навколишній світ, про себе, про природу, про інших людей, про відносини між людьми. Увага Чим вище рівень уваги, тим вища ефективність навчання. Навчання ставить перед дитиною нові завдання, несхожі на ті, які виконувалися під час гри. Шкільні завдання, на відміну від ігрових, містять більше нової інформації і вимагають більшого зосередження. Пам’ять Безумовно, легше буде вчитися тій дитині, у якої добре розвинена пам’ять. Достатній словниковий запас Для успішного навчання є вміння дитини відповідати на питання, вміти висловлювати свої думки. Передумовою цих вмінь є достатній словниковий запас дитини. Розвинена дрібна моторика рук Достатній розвиток м’язів рук, вміння виконувати пальчиками дрібні дії (наприклад, розвиток дрібної моторики рук) буде запорукою того, що дитина легко навчиться писати. Розвивати мислення, увагу, пам’ять, дрібну моторику, розширювати словниковий запас можна і під час спеціальних ігрових занять з малюком (саме гра перетворює нудне навчання на цікаву і захоплюючу гру), і під час щоденного побутового спілкування.
Номер слайду 7
Емоційно-вольова готовність дитини до навчання Ця складова включає достатній розвиток волі, послаблення імпульсивних реакцій, вміння керувати своїми емоціями (наприклад, слухати, не перебиваючи). Емоційно-вольова готовність вважається сформованою, якщо дитина вміє ставити мету, докладати зусиль для реалізації мети, долати перешкоди, виконувати не цікаву, але корисну роботу.
Номер слайду 8
Соціальна готовність Вона містить у собі сформованість у дитині якостей, завдяки яким вона може спілкуватися з іншими дітьми, з вчителькою. Це і бажання спілкуватися, і вміння встановлювати взаємовідносини з однолітками і дорослими; уміння поступатись, підкорятись інтересам дитячої групи, класу; повага до бажань інших людей
Номер слайду 9
Мотиваційна готовність сформована, якщо у дитини є бажання ходити до школи, є прагнення здобувати знання, дізнаватись нове, цікаве, виконувати нову соціальну роль – роль школяра.
Номер слайду 10
Бажаємо Вам, щоб початок навчання малюка в школі став приємною подією в житті всієї родини .