Василь Ковтун «Годівничка для горобчика».

Про матеріал
Конспект уроку літературного читання для дітей з порушенням слуху на тему: В. Ковтун "Годівничка для горобчика". Робота над змістом.
Перегляд файлу

Тема: Василь Ковтун «Годівничка для горобчика». Робота над змістом.

Мета: продовжувати вчити дітей читати у нормальному темпі, плавно, розбірливо; дотримуватися пауз, обумовлених розділовими знаками у тексті; формувати уміння конструювати відповідь із запитання; розвивати мислення, увагу, пам'ять, сприяти розвитку слухового сприймання, зв’язного мовлення, коригувати вимову; виховувати бажання допомагати птахам.

Словник: кучугури, зацвірінькав, годівничка, озвався татко.

Обладнання: таблички, малюнки.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

-         Сідайте, дівчатка. з ⁄е

-    Сідайте, хлопчики. з⁄е

Сядьте, діти, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

І приємно посміхніться!

1.Фонетична зарядка.

- Як ви мене чуєте? з⁄ е

- Який сьогодні черговий звук? з⁄ е

                [с]

Сті – сті – ластівка

Сні – сні – снігур

Стра – стра – страус

У зоопарку діти бачили страуса.

-Прочитай склади. з⁄ е

-Прочитай слова. з⁄ е

-Прочитай речення. з⁄ е

- Що  зробила (в)? з⁄ е

2.Слухова зарядка.  з⁄е

- Яка зараз пора року?

- Який сьогодні день?

- Який зараз урок?

II. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

Сьогодні ми з вами  вирушимо у подорож.

-      Подивіться на малюнок і скажіть хто це? (Це птахи)

-      Сьогодні ми відвідаємо Країну птахів.

Зупинка домашнє завдання

-      Відгадайте назву птаха. Хто це?

бець –ро–го (горобець)

-         Горобчик пропонує вам перевірити домашнє завдання.

-         Яке було домашнє завдання? з⁄ е

Перевірка словника. 

Кучугури – гори снігу.

Озвався татко – сказав татко.

Зацвірінькав– заспівав.

Годівничка – їдальня для птахів.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми будемо читати оповідання «Годівничка для горобчика» та відповідати на запитання, грати в ігри. Автор оповідання Василь Ковтун.

- Що ми будемо робити на уроці? з⁄ е

- Як називається оповідання? з⁄е (Оповідання називається «Годівничка для горобчика»)

- Хто автор? з⁄ е   (Автор оповідання Василь Ковтун)

- Ви будете читати оповідання, і до кінця уроку ви подумаєте і дасте відповідь на запитання:

Як треба допомагати птахам взимку?

VI. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

Наступна зупинка «Читайлики». 

Подивіться на малюнок і відгадайте хто нас запрошує на зупинку «Читайлики». Хто це?

гур- сні (снігур)

  1. Самостійне читання оповідання дітьми.

Зараз ви прочитаєте оповідання самостійно вголос і потім дасте відповіді на запитання.

- Відкрийте підручники на с. 85. з⁄ е

- Що ти зробила (в)?

Робота на голе вухо.

-         Зніми апарат. з⁄е

-         Як ти мене чуєш? з⁄е

-         Повтори слова: оповідання, годівничка, горобець.

-         Надінь апарат. з ⁄е

- Прочитайте  запитання. з⁄ е

- Хто постукав у шибку?

- Що  Миколка попросив у мами?

2. Фізкультхвилинка 

Наступна зупинка «Спортивна».

-      На зупинку «Спортивна» нас запрошує птах. Хто це?

ни-си- ця (синиця)

Встаньте, діти. з ⁄е

Заховалася синичка –

Нахились мерщій.

Вітер вже лоскоче личко –

Ти його закрий.

В небо пташечка злетіла –

Спробуй полети.

Десь за лісом сонце сіло –

Тож сідай і ти.

Сідайте. з ⁄е

Зупинка «Розумники та розумниці».

-      На зупинку «Розумники та розумниці» нас запрошує птах. Хто це?

на-ро-во (ворона)

  1. Читання учнями «ланцюжком».

-         Що ми робили? з ⁄е

  1. Відповіді на запитання. Вибіркове читання.

-         Прочитайте  запитання. з⁄ е

-         Що робив горобчик?

-         Що повісили татко і Миколка?

-         Хто першим прилетів до годівнички?

-         Які ще  пташки  прилетіли до годівнички?

-         Чому радів Миколка? Прочитай.

-         Що ми робили? з ⁄е

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

Наступна зупинка «Ігрова». 

-      На зупинку «Ігрова» нас запрошує птах.

-      Хто це? луб-го (голуб)

  1. Гра з лего  «Так чи ні»

Так – зелена цеглинка, ні - червона.

У шибку постукав снігур.

Миколка попросив у мами пшона.

Миколка з татком повісили годівничку.

До годівнички прилетіли шпаки, ворони.

  1. Гра «Продовж речення»

Учитель читає початок речення, учні знаходять у тексті і закінчують читати.

Рано – вранці … ( хтось постукав у шибку)

І їсти йому …  (нічого, бач, які кучугури намело-озвався татко)

Горобчик зраділо… (клював, а коли наївся, весело зацвірінькав)

А за ним інші… (горобці, а потім і синички прилетіли, і снігурі)

Ми закінчуємо нашу подорож країною птахів.

-         Це зимуючі чи перелітні птахи?

Повернення до обговорення проблемного питання:

На початку уроку вам було завдання подумати і дати відповідь на запитання:

Як треба допомагати птахам взимку?

Птахам взимку мало їжі. Діти, Ви можете допомогти птахам: зробити вдома з татом або дідусем годівнички і нагодувати пташок

У годівничку можна ще покласти зерно, насіння, крихти білого хліба, повісити сало.

VIII. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

- Що ми робили? з⁄ е

- Як називається оповідання? з ⁄е

- Хто автор оповідання? з⁄ е

Домашнє завдання: с. 85 чит., відпов. на запитання. 

Встаньте, діти. з ⁄е . Урок закінчено. Відпочивайте.

1

 

docx
Додано
8 лютого
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку