Василь Сухомлинський «Ледача подушка»

Про матеріал
Мета уроку: познайомити з педагогічною та творчою діяльністю Василя Сухомлинського; вчити дітей розуміти основну ідею твору, відповідати на запитання повними речення; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати швидкість читання, мовлення, творче мислення школярів; виховувати бажання наслідувати позитивні якості героїв прочитаного твору, організованість, самодисципліну.
Перегляд файлу

Кременчуцька спеціальна загальноосвітня школа – інтернат

Полтавської обласної ради

 

 

 

 

 

Відкритий урок з українського читання у 3 класі

Василь Сухомлинський «Ледача подушка»

F:\відкритий урок 3 клас\podushka.jpg

 

Вчитель Масовець А.Б.

 

 

Кременчук - 2019

Мета уроку: познайомити з педагогічною та творчою діяльністю Василя Сухомлинського; вчити дітей розуміти основну ідею твору, відповідати на запитання повними речення; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати швидкість читання, мовлення, творче мислення школярів; виховувати бажання наслідувати позитивні якості героїв прочитаного твору, організованість, самодисципліну.

Обладнання: портрет В. Сухомлинського, підручники, мультимедійна установка, куб, мікрофон, ромашка.

 

Хід уроку:

І. Організація класу.

Доброго дня, любі малята!

Хлопчики милі мої і дівчата.

Щирою усмішкою всіх вас вітаю,

Настрою гарного на весь день бажаю!

- Давайте привітаємося з нашими гостями, які завітали до нас на урок. Добрий день. Бажаю вам всім гарного настрою, плідної роботи, доброзичливого ставлення до товаришів. Запрошую вас на урок українського читання.

ІІ. Релаксація та вправи для розвитку мовно – слухової уваги.

- Дітки, наш урок українського читання ми розпочнемо з гри «Вгадай хто покликав». (Діти по черзі виходять до вчителя, стають спиною до класу. Дитина відгадує хто її покликав.)

- А тепер я хочу перевірити на скільки ви уважні. Гра «Впіймай звук». Вам потрібно буде плеснути в долоньки, коли ви почуєте:

* звук [с] серед  ш, з, с, ц, ж, ч, с, ц;

* склад [ча] серед ца, шо, ча, ща, ху, чи, ча;

* звук [м] в словах: парта, мак, рік, місяць, дерево, липень, морква, мураха, Марс;

* звук [з] в славах: зима, сіно, зозуля, сивина, школа, жолудь, заметіль, жито, звук.

Молодці, у вас все дуже добре вийшло. Продовжуємо.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

- Дітки, погляньте на дошку. Наступним завданням для вас буде «Розчитка».

1. Читання складів:

 

А

О

У

Е

И

І

М

МА

МО

МУ

МЕ

МИ

МІ

Н

НА

НО

НУ

НЕ

НИ

НІ

П

ПА

ПО

ПУ

ПЕ

ПИ

ПІ

Р

РА

РО

РУ

РЕ

РИ

РІ

Т

ТА

ТО

ТУ

ТЕ

ТИ

ТІ

Л

ЛА

ЛО

ЛУ

ЛЕ

ЛИ

ЛІ

К

КА

КО

КУ

КЕ

КИ

КІ

В

ВА

ВО

ВУ

ВЕ

ВИ

ВІ

2. Складаємо слова:

       ША            ТА

МИ            ВА

       ЛО            ЗА

       ВО            ЗА

ДИ      КО

       НЯ            СА

        ТА           ЛО

НО      ЖА

         ГА           БА

3. Читання чистомовки:

Ас – ас – ас – наш чудовий клас,

Зі – зі – зі – усі ми друзі.

Емо – емо – емо – нікого не підведемо!

Ім – ім – ім – нам весело усім!

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Для того щоб дізнатися про що ми будемо сьогодні читати, відгадайте загадку.

Спить на ліжку біла сплюшка,

В неї аж чотири вушка,

Всі цю сплюшку звуть … (подушка).

- Молодці! А для того, щоб дізнатися як називається оповідання, потрібно розгадати ребус:

3 5 1 4 2 6  5 2 7   1 4 6 3

Д Ч Л А Е А  Ш О А П У К Д

 - Молодці, діти, ви дуже вправно виконали і це завдання. Отже, сьогодні ми будемо з вами читати та обговорювати оповідання Василя Сухомлинського «Ледача подушка».

V. Робота над темою уроку.

1. Біографія В.О. Сухомлинського.

Василь Олександрович Сухомлинський народився 28.09.1918 року в с. Василівка, Онуфріївського району, Кіровоградської області, у родині селянина. Ріс і навчався він як звичайна дитина, з щирим і чутливим серцем.

Після закінчення школи Василь Олександрович вирішив присвятити своє життя навчанню і вихованню дітей. Тому і обрав освітянську ниву. Після закінчення інституту був направлений до Онуфріївської середньої школи.

І до останнього подиху (2.09.1970р.) Василь Олександрович був незмінним директором Павлиської середньої школи.

Дуже любили учні Василя Олександровича, та його уроки мислення серед природи. «Школа радості» - так називали учні свою середню школу.

2. Робота з картинкою.

Діти, давайте пригадаємо, які ми знаємо види читання. (Читання по картинках, читання словами, переказ прочитаного)

Так, правильно. Тож давайте розпочнемо. Але спочатку поділимося на команди. Погляньте, у мене є чарівна скринька. Ваше завдання не дивлячись в скриньку вибрати фішечку. (Подушка, ліжко)

Перед вами картинка. Вам потрібно в команді обговорити її та скласти невеличке оповідання за картинкою. (Діти описують картинку)

3. Словникова робота.

- Під час читання оповідання вам будуть траплятися незнайомі слова, тож давайте разом їх зараз прочитаємо та пояснимо їх значення:

  • Ледача – це людина, яка не любить щось робити, уникає праці.
  • Рано – пораненьку – це те саме, що рано вранці.
  • Провчити – це карати когось, щоб не допустити повторення його проступків, небажаних учинків, дій.
  • Лінощі – це відсутність активної поведінки, працелюбства.
  • Схопилася – це різко, стрімко вставати, підійматися або дуже швидко залишати яке-небудь місце.

4. Логопедична хвилинка.

- Дітки, щоб нам було легше та простіше читати, нам потрібно розігріти наші язички. Тож зараз ми зробимо вправи для язичка. Зараз вам потрібно вибрати один пазлик і знайти свою пару, тобто сьогодні ми з вами проведемо логопедичну хвилинку парами. (Діти вибирають пазли, знаходять свою пару, виходять до дошки та проводять вправи для язичка)

5. Читання оповідання вчителем.

Відкриваємо підручник на ст. 63. Зараз я вам прочитаю оповідання, а ви слідкуйте за мною та будьте уважними.

6. Читання ланцюжком.

Для того щоб продовжити роботу, нам потрібно змінити склад команд. (Міксування «Чарівна скринька» (замочок, ключик))

Зараз вашим завданням буде прочитати це оповідання ланцюжком, тобто перше речення читає учень з команди «Замочки», а наступне – з команди «Ключики». (Читання)

7. Самостійне читання учнями оповідання.

8. Бесіда за прочитаним.

Щоб ми продовжили наш урок, нам знову на допомогу прийшла «Чарівна скринька». (Міксування (ромашка, кубик))

Зараз кожна команда, по черзі, буде відповідати на запитання яке їм випаде. (методики «Кубування», «Ромашка Блума»)

VI. Підсумок уроку.

Ось і добіг наш урок до кінця. І на останок хочу у вас взяти інтерв’ю (Стратегія «Мікрофон»):

  • Яке оповідання опрацювали на уроці?
  • Хто написав це оповідання?
  • Чого вчить нас це оповідання?
  • Що дізналися на уроці?
  • Що найбільше сподобалося?
  • З яким настроєм закінчився урок?
docx
Додано
14 квітня 2021
Переглядів
1263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку