Педагогічне кредо Навчити та виховувати так,щоб у кожному дитячому серці запалити вогник пізнання, мислення, добра. Життєве кредо Отож збулась моя дитяча мрія: Заходжу в клас сьогодні наяву І бачу очі, сповнені надії, І світлом цим окрилена живу. Хай не міліє знань ясна криниця, Хай засівають ниву сіячі Розумним, добрим, вічним, променистим! В руках у нас - майбутнього ключі!
Актуальність теми Одним із видів інноваційних технологій є ігрові технології. Їх використання на уроках в початковій школі відповідає природним потребам. Адже за своєю природою гра – це найважливіша форма життєдіяльності дітей. Вона сприяє формуванню емоційної,моральної, інтелектуальної сфери дитини, розвитку її уяви, фізичному вдосконаленню, вихованню волі та допомагає створити позитивну мотивацію учіння. Гра – є одним із найефективніших шляхів удосконалення уроку.
Працюючи над проблемою , я намагаюся орієнтуватися в роботі на гру, як спосіб навчання і форму організації позитивної мотивації діяльності учнів. Вона допомагає зробити працю приємною, стосунки з учнями приязними та довірливими , а навчання – цікавим і захоплюючим. Результат: Творчий, успішний, думаючий учень – успіх учителя.
Гра-це один із найважливіших методів у навчанні та вихованні. Тому використовую дидактичні і методичні принципи ігрової діяльності: - Доступність - Новизна - Поступове зростання складності Урахування індивідуальних і вікових особливостей учнів Зв’язок ігрової діяльності з іншими формами роботи на уроці
Девіз моїх уроків: “ Щоб без знань не залишитись – будем гратись і учитись .” Напрямки моєї роботи : - розвиваю творчі здібності; - створюю умови для всебічного розвитку учня; - сприяю самореалізації творчого потенціалу учнів; - здійснюю диференціацію навчання; - впроваджую інноваційні методи навчання і виховання.
Основні функції ефективності гри: Конструкція програми ігрової діяльності учнів. Організація і забезпечення ігрової діяльності відповідними засобами. Контроль процесу гри, внесення корективів у діяльність вчителя і учнів. Недопустиме приниження гідності дитини. Доступність змісту,правил і її форм проведення.
Гра відкриває широкі можливості для вивчення предмету: - допомагає створити умови для формування позитивної мотивації учіння школярів; дає можливість здійснювати диференціацію навчання; сприяє вироблення вміння співпрацювати з іншими учнями; забезпечує високу активність всіх учнів; реалізує їх природне прагнення до спілкування,взаємодопомоги і співпраці; підвищує результативність навчання та всебічний розвиток школяра(шкільні та районні конкурси).
Результати діяльності конкурс знавців рідної мови ім. П. Яцика ( 1 місце на районному етапі, Тодосієва Маргарита); конкурс “ Паперовий світ ” ( 1 місце на районному етапі “ Гілочка сакури ”, “ Бичок іде гойдається…”); - активна щорічна участь учнів в інтерактивних конкурсах: ” Кенгуру ”, “ Соняшник ”; - конкурс новорічної іграшки ” Зимовий сон ” ( 1 місце на районному етапі); конкурс народної іграшки “ Лялька – мотанка ” ( 2 місце на районному етапі); грамота відділу освіти Житомирського облуон; участь в творчій групі над випуском книги ” Мій рідний край – Бердичівська земля ”.
Висновок Звичайно,кожен урок не може бути нестандартним, але на уроці доцільно використовувати його елементи: гру, казковість, змагання,хвилинки фантазії, міні – екскурсії. Я прагну, щоб початкова школа стала школою мислення, фундаментом творчих розумових сил через гру, щоб дитина передусім думала, шукала істину, мандрувала у світ пізнання.