«Єдиний шлях, який веде до майстерності — це діяльність»
Мета. Розширити знання педагогів щодо професійної майстерності сучасного вчителя. Створювати сприятливі умови для обміну досвідом роботи та реалізації творчого потенціалу кожного вчителя.
ДІЛОВА ГРА
«Колективний досвід роботи школи з теми «Створення умов для розвитку й самореалізації особистості в умовах використання нових педагогічних технологій»
Мета: сприяти активізації у педагогів теоретичних знань, практичних умінь та навиків з теми методичної проблеми школи. Розкрити творчий потенціал особистості кожного вчителя.
І. Вступна частина. Мотиваційний та привітальний моменти
- Найтепліші, найщиріші вітання педагогам нашої школи - людям із палким серцем, ласкавою усмішкою, мудрістю, щирістю та креативністю!
- Кожна людина неповторна. Це істина. Тому педагогіка є найбільш складною і суперечливою формою людської діяльності. Неможливо педагога навчити педагогіки. Педагогіки необхідно вчитися все життя. Недарма говорять: «Учитель живе доти, доки він учиться; перестає бути вчителем той, хто перестає бути учнем».
- Отож, сьогодні, шановні колеги, продовжуючи навчатися педагогіки, пропоную Вам поділитися один з одним своїми напрацюваннями- «родзинками».
- Реалізовуючи методичну проблему школи, над якою ми працювали 5 років, сьогодні покажемо чого ж ми досягли… І, зважаючи на те, що сучасній школі потрібен учитель, який має риси молодості, помножені на досвід і мудрість, привітаємо наші ШМО.
ШМО вчителів початкових класів у складі розумних, вишуканих, творчих і просто чарівних учителів. Привітаємо їх оплесками.
ШМО вчителів природничо-математичного циклу, яке представляють мудрі, досвідчені й креативні педагоги. Привітаємо їх оплесками.
ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу у складі інтелігентних, комунікабельних й чарівних педагогів. Привітаємо їх оплесками.
(Кожна група отримує ватман із терміном «Інновація», презентує кожна група окремо).
ІІ. Основна частина:
2.1. Бліц – опитування
(перевірка торетичних знань з питань сучасних педагогічних технологій)
1. Сучасний урок – це ….
2. Модель сучасного випускника школи - …
2. Інноваційні технології навчання – це …
3. Інтерактивні технології навчання – це …
4. ІКТ - … це
5. Сучасні засоби навчання - …
6.Рефлексія – це …
7. Проблемне навчання - …
8. Технологія розвитку критичного мислення – це …
9. Найбільш вдалі методи навчання - …
10. Сучасний учитель - …
2.2. «Педагогічні інновації в практиці роботи ШМО»
Кожне ШМО демонструє найбільш вдалі сучасні педагогічні технологій навчання, які реалізують в освітньому процесі.
2.3. Вправа «Дерево рішень»
- Перед Вами ряд скрутних педагогічних ситуацій. Ознайомившись зі змістом кожної з них, необхідно вибрати з числа запропонованих варіантів реагування на дану ситуацію таку, яка з педагогічної точки зору найбільш правильна. Прокоментуйте свій вибір.
1.Увійшовши до класу на урок, учитель побачив на дошці карикатуру на себе. Діти розраховували, що почнеться пошук винуватця й урок буде зірвано. Що робити?
2.Учні збиралися втікти з уроку, причому вчителеві потрапила до рук записка, у якій вони домовляються піти з уроку й не дуже добре відгукуються про нього. Що робити?
3.На прохання заступника директора з навчально-виховної роботи Ви замінюєте хворого вчителя в чужому класі. Почався урок. Клас важко піддається управлінню. Ви вітаєтеся - жодної уваги. Як бути?
4. Ви розпочинаєте урок у класі, але помічаєте, що учні не можуть зосередитися і постійно поглядають на одну з учениць. Ця учениця має дуже стурбований вигляд. Ваші намагання привернути увагу до матеріалів уроку нічого не змінюють. У класі чути перешіптування та смішки.
— Якою буде ваша реакція?
— Як ви вчините, що скажете?
5. Під час уроку в класі Ви спостерігаєте таку картину: учень малює олівцем на портреті Шевченка в підручнику і, сміючись, показує сусіду по парті.
— Що слід сказати хлопцю, на вашу думку?
— Чи варто привертати увагу всього класу до вчинку цього учня?
6. Батько однієї з учениць прийшов до школи в нетверезому стані й почав сваритися з вами (класним керівником) з приводу незадовільних оцінок його доньки. Учениця, згоряючи з сорому через батька, збирається піти з уроків, щоб не потрапляти нікому на очі, тоді як більшість її однокласників реагує на подію сміхом та зневажливими коментарями.
— Які ваші дії?
ІІІ. Заключна частина
1. Вправа «Клубок»
_ Шановні колеги, станьте будь ласка у коло і, передаючи клубок один одному, висловіть побажання.
(Кожен тримає нитку в руці. У результаті утворюється «павутина»). А тепер підніміть руки вгору і продемонструйте, що утворилося.
- Кожна людина - неповторна, наділена Богом розумом і талантом, і, незважаючи на те, що кожен із нас - індивідуальність, всі ми зв'язані між собою. У нас є спільне і відмінне, з чимось ми погоджуємось, а з чимось - ні, це природно. Але у нас є спільна мета.
1 це об'єднує всіх нас.
Мета у всіх одна-єдина
І кредо тут у всіх одне:
Хоча нелегко це тепер, -
В дитині виховай Людину.
1