Вдосконалення процесу вивчення фізики в закладі середньої освіти шляхом використання тестових та ігрових технологій. Науковий керівник: доктор педагогічних наук,завідувач кафедри фізики, доцент кафедри фізики ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Масич Віталій Васильович Р. Ю. Кримсалюк, вчитель фізики КЗ “Малинівський ліцей”, студент групи 5 МСамые счастливые люди не обязательно имеют самое лучше — но они берут только лучшее из того, что имеют. Эльчин Сафарли
Мета дослідження – вдосконалити процес вивчення фізики в закладах середньої освіти шляхом використання онлайн сервісів Socrative та Kahoot. Об'єкт дослідження - процес вивчення фізики в закладах середньої освіти. Предмет дослідження - процес удосконалення вивчення фізики в КЗ “Малинівський ліцей №1”
У Комунальному закладі “Малинівський ліцей №1“ створено новий кабінет, обладнаний за новими стандартами. Сучасний телевізор допомагає продемонструвати досліди та явища, які неможливо показати в лабораторних умовах. Кабінет має достатню технічну базу, що дозволяє проводити демонстрації та лабораторні роботи. Ноутбуки у класі та персональна техніка учнів допомагає миттєво виявити прогалини чи неточності у знаннях учнів. Все це в комплексі дозволяє ефективно тренувати і закріплювати навички індивідуальної та спільної роботи. Одним із інструментів освітніх технологій, які зараз так необхідні в арсеналі кожного викладача, чи то для особистого використання, або ж у якості навчальних посібників у педагогічному процесі, є програми Socrative та Kahoot.
Як використовувати мобільні опитування в навчанні?• Для проведення поточного оцінювання.• Для повторення матеріалу в ігровій формі перед підсумковим оцінюванням.• Щоб з'ясувати точку зору учнів на різні шкільні події та заходи. З’ясувати мікроклімат класу.• Попросити учнів придумати власні питання і тести, які можна використовувати в системах мобільних опитувань.
Урок з використанням симбіозу освітніх додатків під час викладання фізики.{3 B48135 B-CFBB-402 A-8 E01-90 AAFA597648}Контроль знань5 хв. Використання вікторини у Kahoot. Демонстрації6 хв1. Демонстрація на приладі «Теплоємність металів» виділення тілами рівної маси з різних речовин неоднакових кількостей теплоти під час їх охолодження.2. Нагрівання рівних мас води й масла. Вивчення нового матеріалу10 хв. Використання QR- посилань на відео.1. Від чого залежить кількість теплоти, необхідна для нагрівання тіла?2. Питома теплоємність речовини.3. Порівняння питомих теплоємностей різних речовин.4. Рівняння теплового балансу. Закріплення вивченого матеріалу24 хв1. Контрольні питання (тестування у Socrative).2. Навчаємося розв’язувати задачі. QR3. Поміркуй і відповідай. Exit Ticket (Квиток на вихід){3 B48135 B-CFBB-402 A-8 E01-90 AAFA597648}Контроль знань5 хв. Використання вікторини у Kahoot. План уроку{3 B48135 B-CFBB-402 A-8 E01-90 AAFA597648}Контроль знань5 хв. Використання вікторини у Kahoot
Порівняння навчальних досягнень учнів паралельних класів з різною методикою викладання. У 7-А класі була використана класична методика викладання під час вивчення теми “ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ” - урок-лекція з класичною перевіркою домашнього завдання, опитуванням, розв’язуванням задач біля дошки та індивідуально в зошиті. Підсумкове тестування проводилося на окремих аркушах паперу. Загалом якість знань у 7-А класі становить 58,3%. У 7-Б класі була використана сучасна методика викладання - вікторини у Kahoot, тестування у Socrative, використання відео та QR- посилання, домашнє завдання у вигляді QR- кодів. Загалом якість знань у 7-Б класі становить 46,7%. Під час вивчення теми “МЕХАНІЧНИЙ РУХ”, ситуація щодо методики викладання була дзеркальною.
Порівняння навчальних досягнень учнів паралельних класів з різною методикою викладання. Наприкінці теми “ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ” підведені підсумки за тематичною оцінкою. Виявилося, що якість знань у 7-Б класі становила 53%, а у 7-А класі 63,3%. Маємо різницю у якості знань у 7-Б класі +6,3%, у 7-А - +5%. Наприкінці теми “МЕХАНІЧНИЙ РУХ” підведені підсумки за тематичною оцінкою. Виявилося, що якість знань у 7-Б класі становила 48,6%, а у 7-А класі 71%. Маємо різницю у якості знань у 7-Б класі +2,1%, у 7-А - +12,7%.
ВИСНОВКИОдже, використання сучасних сервісів навчання надає можливість оптимізувати та вдосконалити процес навчання, зробити його цікавим та захоплюючим. Автоматизація дозволяє вивільнити час уроку та привести процес виставлення оцінок до рекомендованих умов оцінювання. Поурочні тести, різних рівнів дозволяють учням адаптуватися до головного іспиту - ЗНО. Якість знань при використанні сучасних засобів навчання може сягати 30%, а іноді і більшого приросту. Тому використання новітніх технологій являє невід’ємну частину успішної викладацької діяльності.