Я на своїх уроках, як різновид інтерактивного навчання, інколи застосовую освітню технологію «web-квест». Це одна з найбільш ефективних моделей використання Інтернету. Технологія web-квест – цілеспрямований пошук; ситуація з чіткими ролями всіх учасників; пошукова діяльність, спрямована по одному або декількох маршрутах, ведуча до певних цілей; проблемне завдання, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
До вашої уваги розробка уроку у 8 класі «Географічна характеристика Чорного моря».
Розробка ВЕБ-квесту по географії
Я чую море, навіть відчуваю,
Воно співає, мовби чарівне.
Що сталось, скажете... А я не знаю,
Та море кличе і запрошує мене.
Надія Красоткіна
Шановні учні! До України прибуває група іноземців. Вони прагнуть вивчити особливості природи України. Час перебування їх в країні обмежений, але вони хотіли б отримати про неї повну характеристику. До вас звернулася адміністрація Дніпропетровської області з проханням скласти звіт про Чорне море, відвідавши яке, гості самі впевняться в його унікальності.
Чорне море – це справжня загадка. Про його походження ходять фантастичні легенди. А як же було насправді?
План дій
Історики
Географи
- Використовуйте різноманітну інформацію з указаних сайтів.
- Підберіть із сайтів фото та карти.
- Результат своєї роботи представте у вигляді презентації.
Ботаніки
Зоологи
Екологи
Економісти
Мистецтвознавці
Ресурси для Істориків
http://adonis-crimea.com.ua/crimea/chernoe-more.html
http://novynynauky.com/news/chomu_chorne_more_nazivaetsja_chornim/2012-08-03-553
Дивовижні факти про Чорне море
http://adonis-crimea.com.ua/crimea/chernoe-more.html
Ресурси для Географів
Ресурси для Біологів
https://www.youtube.com/watch?v=qyoeq02CL4U
Ресурси для Зоологів
Дивовижні факти про Чорне море
Фауна Черного моря. Травяной краб (Carcinus aestuarii) - 04 // Black Sea fauna
Пескарка бурая. Рыбы Черного моря. Callionymus pusillus Dragonet
Ресурси для Екологів
Сероводород Черного Моря, компания ВИМИС, Москва, mp4
У ЧЕРНОГО МОРЯ НЕТ ТВЕРДОГО ДНА!
Опасный СЕРОВОДОРОД ЧЕРНОГО МОРЯ!! Ядовитый газ
Как Горело Черное Море в 1927 году
Ресурси для Економістів
Учені: запасів газу на шельфі Чорного моря вистачить Україні на 1,5 тис. років
Чорноморські курорти України
Як використовуються водорості.
Ресурси для Мистецтвознавців
Музей "Пираты Черного моря"
«РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ ОБРАЗУ МОРЯ У ТВОРАХ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ
Айвазовский
Иван Айвазовский. Девятый вал
Иван Айвазовский, Черное море
Сказки картинной галереи - Иван Айвазовский (2 серия) (Уроки тетушки Совы)
Oil Painting Ivan Aivazovsky
Фильмы, снятые на побережье Черного моря
|
КРИТЕРІЇ |
ПОЯСНЕННЯ КРИТЕРІЇВ |
ОЦІНКА |
Зміст |
Розуміння завдання |
|
10
5
0 |
Повнота розкриття теми |
|
10 5 0 |
|
Логічне розкриття теми |
|
10 5 0 |
|
Самостійна робота групи |
Складена робота в групі |
|
10 5 0 |
Розподілення роботи в групі |
|
10
5
0 |
|
Авторська оригінальність |
|
10 5
0 |
|
Ступінь самостійності роботи групи |
|
10
5 0 |
Оформлення роботи |
Граматика, відсутність помилок написання
|
|
10
5
0 |
Захист роботи |
Якість доповіді |
|
10
5
0 |
Об’єм та глибина знань по темі |
|
10
5
0 |
|
Культура мовлення, манера триматися перед аудиторією
|
|
10
5
0 |
|
Відповіді на запитання |
|
10
5
0 |
Бали |
Оцінка |
10-0 |
1 |
20-10 |
2 |
30-20 |
3 |
40-30 |
4 |
50-40 |
5 |
60-50 |
6 |
70-60 |
7 |
80-70 |
8 |
90-80 |
9 |
100-90 |
10 |
110-100 |
11 |
120-110 |
12 |
ВЕБ-квест по географії «Географічна характеристика Чорного моря»
Тема. Фізико – географічна характеристика природного комплексу Чорного моря.
Проблеми використання і охорони його вод.
Мета:
- сформувати в учнів знання про фізико – географічні особливості Чорного моря, стан
природних ресурсів, проблеми їх використання і охорони, визначити наявні
екологічні проблеми, їхні причини та наслідки;
Обладнання: проектор, презентації вчителя та учнів
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування умінь і навичок
Форма уроку: прес–конференція
Вид уроку: рольова гра.
О, моє чудове море!
Де ж мені красок узяти,
Щоб весь чар твій, всю принаду
На папері змалювати.
(Б.Лепкий)
І. Організаційний момент.
Ось дзвінок пролунав,
Дзвінко пісню заспівав.
Чули, діти?
Сьогодні урок відкритий для всіх,
Багато гостей! Тож вітаємо їх!
ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
Вчитель
Олександр Грін згадував в «Автобіографічній повісті», що навчився читати, дивлячись на географічну карту, і перше прочитане ним слово було «море».
«Море пахло кавуном», - читаємо в розповіді великого майстра епітетів та порівнянь Івана Буніна. А ось Антону Чехову найбільше сподобалось просте дитяче визначення: «Море було велике».
Насправді, чи можна точніше сказати про це творіння природи? Як щасливий момент у житті згадуємо ми день, коли вперше побачили Чорне море, ось і тягне нас до нього посеред зими, і рахуємо ми дні до відпустки та канікул. Але якщо не нам, тоді нашим дітям і онукам потрібно знати про море дещо інше, крім того що воно «велике»!
Кожен куточок нашої країни унікальний. Але сьогодні ми будемо говорити про Чорне море. Воно не схоже на інші моря, воно особливе, єдине і неповторне.
Отже, Чорне море стане предметом дослідження сьогоднішнього уроку, а епіграфом до нашого уроку будуть слова Богдана Лепкого.
Тож запишіть тему уроку:«Фізико – географічна характеристика Чорного моря».
Природні комплекси морів характеризують за певним планом. Який лежить у кожного із вас на партах. Протягом двох уроків за цим планом ми будемо характеризувати особливості Чорного і Азовського морів - стан їх природних ресурсів, визначимо екологічні проблеми, їхні причини та наслідки.
«Кожен може творити історію, проте лише визначна людина може її написати. Я ніколи не подорожую без свого записника». Так казав один дослідник - Оскар Уайльд. А у вас на партах лежить щоденник дослідника у який ви будете записувати під час уроку свої дослідження. Підпишіть, будь ласка свої щоденники і не забувайте заповнювати їх під час уроку.
Щоденник дослідника_____________ |
|
План характеристики моря |
|
Розміри |
тис. км |
Глибина, м максимальна середня |
|
Довжина берегової лінії (у межах України), м |
|
Затоки |
|
Протоки |
|
Півострови |
|
Острови |
|
Лимани |
|
Середня солоність |
|
Кліматичні особливості |
|
Поверхневі течії |
|
Органічний світ |
|
Природні ресурси |
|
Екологічні проблеми |
|
– А зараз ми переносимось в студію, де буде проходити прес-конференція.
ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу
Вчитель
Доброго дня, шановні учасники прес–конференції. Мене звати Наталія Миколаївна і я рада вітати Вас в студії каналу «Планета». Ми зібрались для обговорення дуже важливої теми сьогодення «Фізико – географічна характеристика, проблеми і охорона вод Чорного моря». В нашій студії присутні спеціалісти різних галузей та засобів масової інформації.
Я гадаю, що ця тема не залишить осторонь всіх учасників конференції. Тож, будь-ласка, ставте свої запитання.
1 – й журналіст. Я журналіст журналу «Золотий глобус» П.І.__________
У мене запитання до Історика. Розкажіть про геологічне минуле Чорного моря. Дайте нарешті пояснення: «Чому Чорне море називається Чорним?»
Виступ Історика
1 – й журналіст.
У мене запитання ще до Географа.
Якими є географічне положення, геологічна будова та клімат Чорного моря?
Виступ Географа
Вчитель
Отже, ми з вами дізнались про геологічне минуле, географічне положення, геологічну будову та клімат Чорного моря. На мою думку спеціалісти дали повні відповіді на Ваше запитання. За свою роботу вони отримають … балів. (Вчитель по ходу оцінює учнів)
2 – й журналіст. Я представник видавництва «Пізнай світ». П.І. __________
Моє запитання адресовано Біологу. З виступу попередніх спеціалістів я зрозуміла, що Чорне море є унікальним. Розкажіть, які ж рослини в ньому ростуть?
Виступ Біолога
Вчитель
Дякуємо за виступ. Задавайте наступні запитання.
3 – й журналіст. Я ведучій телеканалу «Animal’s planet» П.І. ________
Хочу звернутися до Зоолога. Розкажіть про тваринний світ Чорного моря.
Виступ Зоолога
Вчитель
Дякуємо за виступ.
4 – й журналіст. Мене звати П.І. _________.
Я представляю організацію «Екологічна варта». Хочу поставити запитання до Еколога. Як змінилося море під впливом активної діяльності людини?
Виступ Еколога
5 – й журналіст. Мене звати П.І. _________.
Я представник каналу «Планета». Хочу поставити питання Економісту.
Ефективне використання природних ресурсів одна із найважливіших умов сталого економічного розвитку держави. В останні роки світові держави активно використовують ресурси морів та океанів, особливо шельфові зони. Що ви можете розповісти про ресурси Чорного моря?
Виступ економіста
Вчитель
Чорне море стало джерелом натхнення для художників та поетів. Комфортність клімату зробило Чорне море справжнім раєм для кінематографістів.
Чорне море настільки багате знахідками, що для них можна створити великий музей.
Довести це взялися Мистецтвознавці.
Виступ Мистецтвознавця
ІV. Узагальнення і систематизація знань
Вчитель
Гра «Так чи ні»
Слово вчителя. Ви добре справилися з цим завданням. Якщо у вас виникли ще запитання, ви можете знайти відповіді на них самостійно. Де можна знайти відповіді на ці питання? (в бібліотеці, музеї, переглянувши відеофільми). Якщо не зовсім чітко заповнили щоденник дослідника, тоді вдома попрацюйте з підручником, а на наступному уроці я їх перевірю.
V. Підсумок уроку
Результат вашої плідної роботи я включу в методичний збірник на сайті Galamеo, на Диск в моєму блозі , відео буде закачано в YouTube.
- Що вас найбільше здивувало і запам’яталось під час дослідження?
VІ. Повідомлення домашнього завдання
Вчитель
Презентація Чорного моря підійшла до завершення. І наш урок мені хочеться завершити такими словами О. С. Пушкіна:
Прощай же, море, не забуду
Твою красу, твої дари.
І довго-довго чути буду
Твій шум в далекі вечори.
ЯК ЗРОБИТИ WEBквест?
WEBквест – це варіант організації навчань з використанням комп’ютерних технологій, які дозволяють учням працювати в групах самостійно. Учні використовують Інтернет для пошуку інформації на певну тему, задану WEBквестом. WEBквест заставляє учнів задіяти навички думати і вирішувати ту проблему, яку перед ними ставить вчитель.
ЗРОБІТЬ ТИТУЛЬНУ СТОРІНКУ
Ви можете вибрати любий формат (вебсайт, презентацію, текстовий файл, розпечатки). Титульна сторінка задає тон усьому завданню. Вона має містити назву квесту та ваше ім’я. Вигадайте цікаву назву!!! |
ЗРОБІТЬ СТОРІНКУ-ВВЕДЕННЯ
Напишіть історію вашого вебквесту. Опишіть поняття з якими учні зіштовхнуться під час виконання завдання. Дайте короткий опис того, що учням доведеться засвоїти та виконати.
|
ЗРОБІТЬ СТОРІНКУ З ЗАВДАННЯМ На сторінці з завданням має бути чітко прописано, що учні повинні засвоїти до кінця роботи з завданням. Пам’ятайте: мета цього завдання, цієї навчальної мандрівки – це ті знання, які учні отримають в кінці. Завдання мають бути цікавими. Добавте загадковості, щоб учні відчували, що рухаються до якоїсь важливої цілі. |
ЗРОБІТЬ СТОРІНКУ З ПОКРОКОВИМИ ІНСТРУКЦІЯМИ
На цій сторінці має бути детально описано, які завдання і в якій послідовності учням виконувати. Опишіть все детально і зрозуміло. |
ЗРОБІТЬ СТОРІНКУ ЗІ СПИСКОМ ДЖЕРЕЛ На цій сторінці знаходяться адреси усіх сайтів, інформацію з яких буде використано. Це означає, що вам потрібно буде обмежити коло джерел інформації, яку учні мають засвоїти. Познайомте учнів з якісними сайтами і навчіть їх оцінювати інформацію в мережі Інтернет. Шукайте матеріал, який підходить вашим учням за віком, і беріть його із авторитетних джерел, підбирайте підходящі цитати та сучасну інформацію. Добавляйте роздатковий матеріал, книги, журнали та інші джерела. |
ОБ`ЄДНАЙТЕ УЧНІВ У ГРУПИ
Таким чином ви навчите учнів працювати разом над однією задачею. А учні також можуть заставити один одного думати, обговорювати достовірність інформації, яку вони знаходять в Інтернеті. |
ЗРОБІТЬ СТОРІНКУ ОЦІНЮВАННЯ
Ця сторінка повинна мати поділи на рубрики, щоб учні чітко уявляли, що ви від них хочете і що їм потрібно зробити, щоб отримати гарні оцінки.
|
ЗРОБІТЬ ЗАКЛЮЧНУ СТОРІНКУ
Ця сторінка завершає вебквест, повторює основні моменти, які ваші учні мали засвоїти в ході завдання. Зробіть завершення цікавим. Можливо ви вкажете додаткові джерела, щоб ті учні, які зацікавилися даною темою, змогли продовжити її вивчення. Ви можете пожвавити заключення додатковим відео з YouTube, яке цікаво подає вашу тему. |
Веб-квест- проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовують ресурси Інтернету