Конспект уроку з математики для 5 класу на тему "Віднімання дробу від натурального числа"

Про матеріал
Мета уроку: • навчальна: сформувати вміння виконувати віднімання дробу від натурального числа, виконувати вправи, як передбачають віднімання дробу від натурального числа; • розвивальна: сприяти розвитку уваги учнів; формувати вміння бачити закономірності; • виховна: виховувати працелюбність, наполегливість у досягненні мети; Тип уроку: засвоєння нових знань і умінь. Обладнання і наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали. Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування нових знань.
Перегляд файлу

Математика

Тема уроку: Віднімання дробу від натурального числа

Мета уроку:

  • навчальна: сформувати вміння виконувати віднімання дробу від натурального числа, виконувати вправи, як передбачають віднімання дробу від натурального числа;
  • розвивальна: сприяти розвитку уваги учнів; формувати вміння бачити закономірності;
  • виховна: виховувати працелюбність, наполегливість у досягненні мети;

Тип уроку: засвоєння нових знань і умінь.

Обладнання і наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали.

Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування нових знань.

Дата проведення: 5-Б – 12.02.2015                                 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  1. Привітання вчителя і учнів.
  2. Організація готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  1. Перевірка завдання, заданого за підручником

№ 1077. Якщо від 1 відняти , то дістанемо дріб, у якого:

  1. знаменник дорівнює: а) 2; б) 8; в) 6; г) 1;
  2. чисельник дорівнює: а) 8; б) 2; в) 6; г) 1.

Розвязання:

.

Відповідь: 1) в) 6; 2) а) 8.

№ 1079. Обчисліть:

  1. ;                           2) ;                           3) .

Розвязання:

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. .

№ 1084. Обчисліть:

  1. ;                       3) ;                             5) ;

 

  1. ;                       4) ;                             6) .

Розвязання:

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. .
  1. Відповісти на питання, що виникли у учнів під час виконання домашніх вправ.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Віднімання дробу від натурального числа».
  •  Метою сьогоднішнього уроку є: якомога найкраще засвоїти правило віднімання звичайного дробу від натурального числа та розглянути способи розвязування; навчимося віднімати дріб від натурального числа за допомогою розвязування вправ.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

  1. Правило віднімання звичайного дробу від натурального числа.
  2. Способи віднімання звичайного дробу від натурального числа.
  3. Приклади віднімання звичайного дробу від натурального числа.

Пояснення вчителя

Чи можна відняти звичайний дріб від цілого числа? Розглянемо задачу.

Задача 1. Знайдіть різницю числа 4 і дробу .

Розвязання: У даного дробу знаменник 2, тому подамо число 4 у вигляді неправильного дробу з таким самим знаменником: . Знайдемо різницю дробів з однаковими знаменниками: . Отримана різниця – неправильний дріб, тому виділимо в ньому цілу частину: . Отже,

. Наприклад:

.

Правило віднімання дробу від натурального числа

Щоб відняти дріб від натурального числа, треба:

  1. записати натуральне число у вигляді неправильного дробу зі знаменником, як у даного дробу;
  2. виконати віднімання дробів з однаковими знаменниками;
  3. якщо в різниці отримали неправильний дріб, то виділити в ньому цілу частину.

Особливим є випадок, коли відємник – неправильний дріб. Тоді можна діяти і по-іншому.

Задача 2. Вінні-Пух в гостях у Кролика знайшов бочечку меду і зїв кг цього меду. Скільки меду залишилось у Кролика, якщо у бочечці його було 3 кг?

Розвязання:

Було – 3 кг

Зїв – кг

Залишилось – ?

Тоді (кг).

Відповідь: у Кролика залишилось кг меду.

Зверніть увагу: різницею натурального числа, більшого за 1, і правильного дробу є мішане число, ціла частина якого на 1 менша від даного числа, а дробова частина є доповненням даного дробу до 1.

VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ

  1. Робота з підручником (§ 27)

Усно: № 1081, 1082.

№ 1081. Чи правильно, що різниця дорівнює:

  1. ;                 2) ;               3) ?

Розвязання:

.

Відповідь: 1) ні; 2) так; 3) ні.

№ 1082. Чи правильно, що різниця дорівнює:

  1. ;                 2) ;                 3) ?

Розвязання:

  1. .

Відповідь: 1) ні; 2) ні; 3) так.

Письмово: № 1083, 1087, 1089, 1091, 1094.

№ 1083. Обчисліть:

  1. ;                          2) ;                        3) ;

 

  1. ;                         5) ;                       6) .

Розвязання:

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. .

№ 1087. Обчисліть:

  1. ;                          3) ;                             5) ;

 

  1. ;                            4) ;                         6) .

Розвязання:

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. ;
  2. ;

 

  1. .

№ 1089. Знайдіть різницю чисел: (самостійно)

  1. ;                     2) ;                     3) .

Розвязання:

  1. ;

 

  1. ;

 

  1. .

№ 1091. Порівняйте:

  1. ;                                       3) ;

 

  1. ;                                     4) .

Розвязання:

  1. ;      ;

 

 

   ;

 

  1. ;    ;

 

  1. ;

 

.

 

№ 1094. Зменшуване 2, різниця . Знайдіть відємник.

Розвязання:

.

VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

1. Підсумкова бесіда

Отже, давайте повторимо основне правило:

Щоб відняти дріб від натурального числа, треба:

  1. записати натуральне число у вигляді неправильного дробу зі знаменником, як у даного дробу;
  2. виконати віднімання дробів з однаковими знаменниками;
  3. якщо в різниці отримали неправильний дріб, то виділити в ньому цілу частину.

2. Оцінювання учнів

 

VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Завдання за підручником:  Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова,

О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. Розділ VІ, § 27, № 1095, 1092, 1090.

  1. Інструктаж:
  1. № 1095 подібний до № 1094, що ми сьогодні виконували на уроці.
  2. № 1092 подібний до № 1091.
  3. Щоб розв’язати № 1090, вам потрібно знати правило віднімання дробу від натурального числа. Знаючи це правило, домашнє завдання ви виконаєте без проблем.
  4. І обов’язково почитайте § 27 і вивчіть основні правила.

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
24 лютого
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку