Велика буква М. Читання слів і речень з вивченими літерами

Про матеріал
Велика буква М. Читання слів і речень з вивченими літерами Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою М, вчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; формувати навичку читання; удосконалювати вміння розпізнавати велику й малу букви «ем» у тексті; вчити сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати вміння розповідати за малюнком і про події з власного життя; формувати вміння розгадувати ребуси; виховувати уважність, інтерес до навчання. За підручником К.Пономарьової
Перегляд файлу

Велика буква М. Читання слів і речень з вивченими літерами

Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою М, вчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; формувати навичку читання; удосконалювати вміння розпізнавати велику й малу букви «ем» у тексті; вчити сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати вміння розповідати за малюнком і про події з власного життя; формувати вміння розгадувати ребуси; виховувати уважність, інтерес до навчання.

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  2. Актуалізація опорних знань
  1. Бесіда за малюнком
  • Відкрийте букварики на с.60
  • Подивіться на малюнок вгорі сторінки. Хто зображений на малюнку?
  • Ким мріє стати хлопчик?
  • Ким мріє стати дівчина?
  • Ким мрієте стати ви?

- У кожного з нас є мрія. Одні хочуть стати гарними майстрами, інші – інженерами, лікарями, космонавтами, артистами. Розгляньте малюнки. Ким мріють стати ваші однокласники? Звідки це видно?

- Чия мрія вам сподобалася найбільше? Яка мрія викликала здивування?

- Погляньте на виставку ще раз. Якого кольору ваші дитячі мрії?

              2. Словникова робота

- Як ви розумієте слово мрія?

- Як можна сказати інакше?

Учитель пояснює, що словом мрія можна називати різні, хоч і схожі  поняття. У першу чергу цим словом називають те, що створене уявою, фантазією, тобто сам витвір уяви. Крім того, мрія – це думка про щось бажане, приємне. Рідше це слово використовують, щоб сказати про щось нереальне, нездійсненне, недосяжне, тобто про фантазію.

  • Придумайте імена для дітей, які розпочинаються на букву М.
  • Пригадайте, як пишемо імена людей?

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми познайомимось з великою друкованою буквою М, будемо вчитись читати склади, слова та речення з вивченими буквами.

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Аналіз зразка друкованої букви
  • Подивіться на друковану велику і маленьку букви. Чи схожі вони?
  • Чим відрізняється велика та мала букви?
  • Розгляньте зразок написання великої букви М.

Після цього за стрілочками наводять велику друковану літеру М спочатку в повітрі, а потім друкують у клітинках

  1. Читання складів та слів з вивченими буквами
  • Попрацюємо разом з Читалочкою.

Читають подані на плашці слова за напрямом стрілочок — спочатку зліва направо у верхньому і нижньому рядках, потім зверху вниз у колонках. Можна запропонувати також прочитати тільки імена (вони надруковані з великої букви), після цього — слова, які мають два склади, потім слова, що складаються з чотирьох букв.

  1. Складання речень за поданим початком
  • Прочитайте початок речення та доповніть його, назвавши слово, що зображено на малюнку.
  1. Робота над текстом

Первинне слухання тексту

  • Прослухайте текст та скажіть, про кого в ньому йдеться?

         Самостійне читання тектсту

  • Прочитайте самостійно текст

Перед читанням учитель звертає увагу учнів на букву в клітинці, запитує, чи знають її учні, адже в класі її ще не вивчали. Для тих дітей, які цієї букви не знають, варто сказати, що вона позначає звук [н]. Потім потрібно прочитати слова з цією буквою (лимон, малину). Після цього можна приступати до читання тексту. Якщо учні класу ще тільки вчаться читати, то слова в кожному реченні можна читати ланцюжком (перший учень читає перше слово, другий — друге і т.д.). Якщо учні вже добре вміють читати, то ланцюжком читають речення (кожне речення читає окремий учень). Варто прочитати текст кілька разів, щоб учні краще зрозуміли його зміст.

            Аналіз змісту

  • Що мила Міла?
  • Що мили Лола і Алла?
  • Що мила мама?
  • Хто мив лимон, хто мив малину, у кого було мило, хто мив руки?
  1. Читання речень з вивченими буквами
  • Діти, чи любите ви кататися з гірки?
  • В букварі також є гірка, але вона незвичайна. Щоб з неї спуститися, треба прочитати речення з верхнього до нижнього.

Далі учні розглядають гірку на с. 61 і читають речення біля неї. Після читання варто запропонувати дітям піднятися на гірку — прочитати речення, починаючи з нижнього до верхнього.

  • Коли кататися веселіше, як спускаєшся сам, чи з друзями.

Веселіше гуртом, тому й запропонуйте прочитати речення ланцюжком і хором спочатку, спускаючись з гірки, а потім — піднімаючись.

  1. Робота над текстом

Наступне завдання можна зробити диференційованим, запропонувавши читаючим першокласникам самостійно пошепки прочитати текст, а тим, хто ще не знає всіх букв, знайти й обвести букву «ем» (велику й малу). Після цього вчитель або добре читаючий учень читає цей текст вголос, решта учнів класу слухає. Потім проводиться бесіда за змістом тексту, пропонується придумати йому заголовок. Варто також запитати, яке морозиво полюбляють споживати учні класу.

  1. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота у зошиті

  • Складіть речення за малюнком і схемою.
  • Визначте, як звати кожну дівчинку. Надрукуй їхні імена.

2. Розгадування ребуса

Учні, які ще не знають усіх букв, знаходять і обводять тільки вивчені букви, а читаючі першокласники складають із розкиданих букв слово мухомор і друкують його в клітинках під малюнком.

Виконуючи останнє завдання, формуємо в учнів уміння розгадувати ребуси. Спочатку запитуємо, чи знають діти, що таке ребус, кому доводилося розгадувати ребуси. (Ребус — це загадка, в якій треба скласти слово з букв і малюнків.) Потім учні під керівництвом учителя розгадують ребус: читають і друкують у клітинках під малюнком склад МОЛ, називають малюнок (ОКО) і друкують це слово в клітинках, що залишилися. Далі читають слово, яке утворилося (МОЛОКО).

  1. Підсумок уроку
  • Яку букву вивчали на уроці?
  • Для чого потрібно вміти друкувати велику букву (щоб записувати імена, прізвища, назви країн, перше слово в реченні).
  • Доберіть слова, які пишуться з великої букви М.
  1. Рефлексія

 

 

 

 

docx
Додано
8 листопада 2021
Переглядів
2465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку