План-конспект уроку
з літературного читання в 2 класі
на тему: «Велика буква С. Читання слів і речень з вивченими літерами. Робота з дитячою книжкою»
Виконала:
Вчитель початкових класів
Волкова І.М.
План-конспект уроку з літературного читання
Тема: Велика буква С. Читання слів і речень з вивченими літерами. Робота з дитячою книжкою.
Тип уроку: Комбінований
Мета уроку:
1. Мовно-літературна компетентність:
• Навчити учнів розпізнавати велику букву С у текстах, читати слова і речення з цією буквою. Розвивати навички правильного, виразного читання.
2. Когнітивна компетентність:
• Формувати вміння аналізувати тексти, знаходити в них букву С та пов’язані слова. Розширювати словниковий запас, стимулювати мислення через обговорення прочитаного.
3. Соціальна компетентність:
• Розвивати навички співпраці в парах та групах під час виконання завдань, підтримувати товариське спілкування.
4. Інформаційно-комунікаційна компетентність:
• Формувати вміння працювати з друкованими текстами та дитячими книжками, орієнтуватися в їх структурі (заголовок, текст, ілюстрації).
5. Емоційна компетентність:
• Сприяти розвитку позитивного ставлення до читання через ознайомлення з цікавими текстами та ілюстраціями. Виховувати естетичний смак та допитливість.
Очікувані результати:
• Учні впізнають і читають велику букву С у текстах.
• Читають слова й речення з вивченими літерами, розуміють їх зміст.
• Збагачують словниковий запас.
Обладнання:
• Ілюстровані картки зі словами, які містять букву С.
• Дитяча книжка з текстами та ілюстраціями (наприклад, казка чи оповідання).
• Роздаткові матеріали (схеми слів, склади).
• Магнітна дошка, набір літер.
• Маркери, фліпчарт, набір для творчих завдань.
Хід уроку
І. Організаційний момент (3 хвилини)
1. Привітання:
• Учитель: “Доброго ранку, мої любі читачі! Сьогодні ми вирушаємо в нову подорож – в країну букв. Давайте перевіримо, чи всі готові?”
• Діти відповідають: “Так!”
2. Емоційний настрій:
• Учитель пропонує дітям обрати свій настрій за допомогою смайликів (радісний, нейтральний, сумний).
3. Налаштування на урок:
• Учитель: “Сьогодні ми відкриємо нову букву, навчимося її читати і дізнаємося, які слова вона любить!”
ІІ. Актуалізація опорних знань (7 хвилин)
1. Гра “Відгадай букву”:
• Учитель демонструє дітям схожі літери (О, С, Є) і запитує:
• “Що це за буква? На що вона схожа?”
2. Вправа “Мовний ланцюжок”:
• Діти називають слова з буквою С. Наприклад: сонце, сад, сир, слон.
• Учитель записує слова на дошці.
3. Повторення вивчених букв:
• Діти складають слова з літер, які вже знають. Наприклад: осінь, коса, сова.
ІІІ. Мотивація до навчання (3 хвилини)
• Учитель: “Уявіть, що буква С – це маленьке сонечко, яке допомагає нам читати й писати. Сьогодні ми дізнаємося, як це сонечко допомагає будувати слова й речення.”
IV. Вивчення нового матеріалу (20 хвилин)
1. Презентація великої букви С:
• Учитель показує друковану та рукописну велику букву С.
• Учитель: “Ця буква завжди велика, коли ми пишемо імена, прізвища, назви міст і країн. Наприклад: Світлана, Суми, Сонце.”
2. Практична вправа:
• Учні спільно читають слова на картках: Соня, Слон, Сад.
• Діти вигадують речення з цими словами, наприклад: “Соня гуляє в саду.”
3. Робота з текстом:
• Учитель обирає уривок із дитячої книжки, який містить велику букву С (наприклад, казка про Соню).
• Учитель читає текст уголос, а учні стежать за словами в книжці.
4. Обговорення:
• Учитель:
• “Які слова з буквою С ви запам’ятали?”
• “Чому ця буква велика?”
V. Закріплення знань (15 хвилин)
1. Читання слів і речень:
• Діти в парах читають картки зі словами та реченнями:
• “Соня любить сонце.”
• “Слон стоїть у саду.”
2. Гра “Знайди слово”:
• Учитель демонструє текст на дошці, і діти шукають у ньому слова з великою буквою С.
3. Творче завдання:
• Діти малюють героїв книжки або предмети, назви яких починаються на букву С.
• Наприклад: “Соня, сонце, слон.”
VI. Рефлексія (5 хвилин)
1. Обговорення:
• Учитель:
• “Що нового ви сьогодні дізналися?”
• “Які слова вам найбільше сподобалися?”
2. Метод “Світлофор”:
• Зелене – все зрозуміло, жовте – були труднощі, червоне – не зрозуміло.
VII. Домашнє завдання (2 хвилини)
1. Практичне завдання:
• Написати два речення зі словами, які містять букву С.
• Придумати і намалювати предмет, назва якого починається з букви С.
2. Рекомендація:
• Принести свою улюблену книжку, щоб знайти у ній слова з буквою С на наступному уроці.
Очікуваний результат уроку:
• Учні впізнають і правильно читають велику букву С.
• Мають базові навички читання слів і речень із цією буквою.
• Проявляють інтерес до дитячих книжок і творчих завдань.