: Велика буква у кличках тварин. «Де поділись бутерброди?» (Григорій Фалькович)

Про матеріал
формувати в учнів уміння розрізняти назву тварини та її кличку, писати клички тварин з великої букви; розвивати правильне, виразне та свідоме читання, вміння працювати з текстом (відповідати на запитання, пояснювати значення слів, складати продовження тексту), пояснювати зв’язок тексту та ілюстрації; виховувати любов до тварин.
Перегляд файлу

Урок української мови,

( за підручником «Українська мова»

Інна Большакова, Марина Пристінська)

 

     Тема: Велика буква у кличках тварин. «Де поділись бутерброди?» (Григорій Фалькович)

    Мета:  формувати в учнів уміння розрізняти назву тварини та її кличку, писати   клички тварин з великої букви; розвивати правильне, виразне та свідоме читання, вміння працювати з текстом (відповідати на запитання, пояснювати значення слів, складати продовження тексту), пояснювати зв’язок тексту та ілюстрації; виховувати любов до тварин.

    Очікувані результати: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає тему та головну думку твору, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, розповідає про улюблених персонажів, висловлює емоції; записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, а також слів, що пишуться так, як вимовляються, ділиться своїми враженнями і думками, обґрунтовує свою точку зору.

    Обладнання: малюнки домашніх тварин, цеглинки конструктора.

 

Хід уроку

  І. Організація класу до уроку.  Емоційне налаштування.

Усміхніться всім навколо

Небу, сонцю, квітам, друзям,-

І тоді обов’язково

День для вас цікавим буде.

  ІІ. Оголошення теми уроку.

-  На уроці мови ми продовжуємо вивчати іменник. Особливу увагу звертаємо на правопис кличок тварин. Почитаємо цікаву історію , яку нам розкаже Анатолій Фалькович.

   ІІІ. Актуалізація опорних знань.

      1.Робота з віршем.

-Послухайте вірш. Запам’ятайте клички тварин.

Є у мене киця Мурка,

Дуже мудра кішка.

Тільки скажеш:

«Замазурка!» -

Вмиється хоч трішки.

А синок її Васько

Муркне:

 «Мила нене,

Поки вип’ю молоко,

Вмийся ти за мене»

                    Платон Воронько

-Як звали кішку?

-А її синка?

-Пригадайте, як пишуться клички тварин?

2.Вправа «Біном фантазії»

-Оберіть малюнок домашньої тварини, вигадайте їй кличку. Пофантазуйте, які повадки може мати тваринка з такою кличкою.

3.Робота в парах

Утворити пари з назви тварини та її клички.

1 варіант

Лис, лисичка, лисеня

Мудряк, Рудя, Хвостик

2 варіант

Кіт, кицька, кошеня

Пушок, Мурка, Вусик

3 варіант

Півник, курка, курча

Голосисте Горлечко, Кока, Жовток

Запиши утворені пари у зошит.

 

      ІV. Вивчення нового матеріалу. Робота з підручником.

  1. Робота  над віршем «Де поділись бутерброди?»(с. 27)

а) вправа «Передбачення»

- Прочитайте заголовок. Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші?

б) словникова робота:

      *вартував і стояв на чатах – охороняв.

*Спанієль це порода мисливських  собак.

Вправа «Квест-цікавинка»

     Слово «Спанієль»  означає іспанський. Батьківщина цих собак Іспанія.

Це дуже рухливі і активні собаки. Люблять заміські  прогулянки і нерідко повертаються додому, по вуха забруднившись, захоплено махаючи хвостом. Кокер вимагає щоденного розчісування, щоб шерсть не звалювалась. Особливо потрібно стежити за вухами, щоб вони не «купалися» в годівниці. Найкраще їх підв’язувати,поки собака їсть.

 

. в) читання вчителем частини вірша до 1 підказки

 - Чи справдилися ваші очікування?

- Як ви  гадаєте, про що буде розповідатися далі?

г) продовження читання вчителем.

- Чи справдилися ваші очікування?

г) Обговорення прочитаного

- Чи траплялися у вашому житті подібні історії, які описані у вірші?

- Назвіть дійових осіб вірша.

- Що робили діти? А Джульбарс?

- Як ви гадаєте, що найбільше сподобалося охороняти спанієлю?

- З яким питанням автор звертається до читачів?

- У чому автор не зовсім упевнений? Чому?

 

  1. Робота з малюнком.
  • Розгляньте малюнок. Хто на ньому зображений?
  • Порівняймо малюнок і вірш. Яких предметів із вірша, що охороняв Джульбарс,  немає на малюнку?
  • А які предмети на малюнку автор не згадує у вірші? Чому?
  • Порахуйте кількість бутербродів. Чи однакові вони за наповненням?

 

  1. Читання з другом. Прочитайте вірш у парі. Дотримуйтеся правил.

Розкажіть однокласнику прочитану історію своїми словами.

 

      V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота в зошитах

      Завдання: скласти список відомих  кличок собак за абеткою.

Учні у парах пишуть кличку собаки клейких аркушах. Розташовують ці аркуші  зі словами на дошку за абеткою.

2.Робота вгрупах. Гра «Мультфільм та казка».

      Кожна група по черзі називає героїв мультфільмів чи казок. Інші вказують на те, які сова пишуться із великої літери.

3.Гра з цеглинками конструктора.

      Червона цеглинка – клички тварин, синя – назви тварин.

Кошеня, тигреня, Смугастик, пінгвін, Ричастик, черепашка, свинка, Пеппа.

 

      VІ. Підсумок уроку.  Рефлексія.

      Учні піднімають цеглинку такого кольору, що відповідає їхньому настрою наприкінці уроку і пояснюють свій вибір.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Дацюк Таня
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку