7 грудня о 18:00Вебінар: Як перетворити традиційний офлайн-урок на сучасний онлайн-урок

Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.

Про матеріал
Мета: вчити учнів розрізняти поняття: « ім’я», «по батькові», «прізвище»; засвоювати правила написання з великої букви імен, по батькові та прізвищ людей; ознайомити з етимологією деяких з них; закріпити знання про слова – назви предметів. Розвивати мовлення, каліграфію, логічне мислення, вміння працювати в парах. Виховувати позитивні риси характеру, прагнення творити добро.
Перегляд файлу

Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.

Мета: вчити учнів розрізняти поняття: « ім’я», «по батькові», «прізвище»; засвоювати правила написання з великої букви імен, по батькові та прізвищ людей; ознайомити з етимологією деяких з них; закріпити знання про слова – назви предметів. Розвивати мовлення, каліграфію, логічне мислення, вміння працювати в парах. Виховувати позитивні риси характеру, прагнення творити добро.

Обладнання: Картки з тестовими завданнями, ілюстрація  ікони Святого Миколая, малюнки до свята Святого Миколая, куб із завданнями.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: розповідь – пояснення

План уроку:

1. Тестові завдання.

2. Хвилинка каліграфії.

3. «Мозковий штурм».

4. Робота з підручником.

5. Колективна робота над вивченням матеріалу.

6. Робота в парах.

7. Метод «Кубування».

Хід уроку

І. Організація класу. Психологічний настрій.

- Діти, добрий день починається з гарного настрою, веселої усмішки, корисних справ. Тож давайте побажаємо один одному доброго дня!

Я всміхаюсь сонечку!

- Здрастуй золоте.

Я всміхаюсь квіточці!

- Хай вона росте.

Я всміхаюсь сніжинкам білим,

Що з неба сипле зима!

Друзям усміхаюся, зичу їм добра!

Поверніться один до одного, подаруйте друзям свої посмішки!

- У наш клас завітали гості! В народі кажуть, що добрий гість дому радість. Сподіваюся, що ви як і я раді нашим гостям.

Привітайте наших гостей посмішкою! Сідайте!

ІІ. Вступ.

- Прийшла зима. Кожна пора року прекрасна по своєму. А чому всі так люблять зиму?

- В народі кажуть, що взимку, скільки днів, стільки й свят! Як ви це розумієте? А які зимові свята ви знаєте?

- Сьогодні наш урок присвятимо християнському православному святу Святого Миколая!

https://fc.vseosvita.ua/0028f8-318c/001.jpg                 

   Діти, що ви знаєте про Святого Миколая?( Діти розповідають легенди про Св. Миколая, як захисника скривджених, обездолених, беззахисних людей).

https://fc.vseosvita.ua/0028f8-318c/002.jpg

- Особливо піклується Святий Миколай про діток. Адже його вважають дитячим опікуном і захисником. А діти бажають йому віддячити такою ж радістю. Намагаються бути чемними, добрими і слухняними. То ж давайте сьогодні з радістю і старанням попрацюємо на уроці.

ІІІ. Повторення і актуалізація опорних знань.

- Повторимо попередній матеріал і покажемо, що ми завжди працюємо старанно і уважно, а не тільки сьогодні.

1. Тестові завдання (Діти виконують на окремих листочках, вказавши вірну відповідь).

1) Слова, що відповідають на питання хто? або що? є:

а) назвами дій;

б) назвами ознак;

в) назвами предметів

2) Яким словом, близьким за значенням, можна замінити сполучення:

Водій автомобіля - ….

а) машиніст;

б) шофер;

в) бригадир.

Буря на морі - ….

а) заметіль;

б) шторм;

в) буревій.

3) Прочитай. Чи всі групи слів є реченнями? Познач тільки речення.

а) Рукавичка, зайчик.

б) Доріжкою у лісі.

в) Загубив дідусь рукавичку.

( Листочки із завданнями діти вкладають в зошит).

2. Каліграфічна хвилинка. 

- Замела зима снігом всі стежки – доріжки. А щоб Святий Миколай швидше дістався до нас, давайте прокладемо стежечку. Для цього пропишемо букви, якими починається його ім’я.

Св Мм Св Мм Св Мм Святий Миколай

( Діти прописують з коментуванням).

- А щоб перешкодити Святому Миколаю, сердита хуртовина переплутала слова в реченні. Давайте розчистимо Св. Миколаю доріжку.

пригощає, Святий Миколай, миколайчиками, дітей, України.

( Святий Миколай пригощає дітей України миколайчиками).

( Діти пишуть і коментують).

- Діти, що ви записали у зошит? ( Речення).

- А чому це речення? (Речення висловлює закінчену думку. Слова в реченні зв’язані між собою).

- Як ви записали слова Святий, Миколай, України?( З великої букви).

Проблемна ситуація:

- А чому ці слова ви писали з великої букви? ( Початок речення, ім’я людини, назва нашої країни).

ІV. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розрізняти «ім’я», « по батькові», « прізвище». Навчимося писати з великої букви імена, а також по батькові та прізвища людей.

V. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.

- Діти, в кожного з вас є своє ім’я. І кожне ім’я має своє значення. Напередодні ви отримали завдання дізнатися, що означають ваші імена?

« Мозкова атака». 

- Приклейте на кульку своє ім’я і те слово, що означає ваше ім’я. (Вчитель проходить між рядами і діти приклеюють свої імена. Наприклад, Софія – мудра, тощо..).

- Діти, так як ви напишете імена людей?

VІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда. 

- У людей можуть бути однакові імена. В нашому класі дві Катерина, та дві Карини. Тому щоб знати до кого я звертаюсь, я називаю крім імені ще прізвище. Наприклад, Катерина Карпук, Карина Йолкіна тощо. Людей, які мають однакові імена, називають тезками. Але буває й так, що й прізвища у людей бувають однакові.

- Діти, назвіть своє прізвище та прізвище вашого сусіда.

- В кожного з вас є тато. Коли ви будете дорослими вас будуть звати по батькові. Мого тата звали Леонід. Тому мене ви називаєте як?(Таміла Леонідівна). А як вашого тата звуть? Як будуть звати вас по батькові?

- Діти, запамятайте ці три слова: імя, по батькові, прізвище. Так от, всі ці три слова пишуться з великої букви.

- Назвіть своє прізвище, імя, по батькові. Запишіть в зошиті ці три слова з великої букви(Діти записують в зошиті своє прізвище, імя та по батькові).

2. Прочитайте правило. 

- Так як ми будемо писати імя, по батькові, прізвище людини?( З великої букви всі три слова).

VІІ. Фізкультхвилинка. 

- Діти, а щоб вам не було так холодно чекати на Святого Миколая, виконаємо фізкультхвилинку і розігріємось.

VІІІ. Закріплення нового матеріалу.

1. Колективна робота. 

1) Прочитайте прислівя і подумайте, яке слово потрібно вставити. ( На дошці записано прислівя з пропущеними словами).

Не _____ прикрашає людину, а людина прикрашає _____.

( обличчя, ім’я, очі).

- Як ви розумієте це прислів’я?

2. Виховний момент.

  Потрібно працювати так, щоб старанною працею прикрасити своє імя.( Один учень біля дошки, решта записують прислівя у зошит).

2) Прочитай вірш. Встав пропущені букви. Діти виконують на окремих листочках.

__остя, __іша і __ксанка,

__ля, __ра та __аталка,

Ще й __аринка – всі ми знаєм

Про Святого Миколая.

- Діти, назвіть імена дітей.

3. Робота в парах.

- Випишіть із попереднього завдання імена дітей: дівчата – імена хлопчиків, хлопці – імена дівчат.

( Виконують завдання із взаємоперевіркою в парі).

- Які слова виписали? Як ви їх написали?

( З великої букви).

– Чому?

(Імена людей пишуться з великої букви).

ІХ. Підсумок уроку. 

- А тепер перевіримо, чи уважні ви були на уроці.

Прийом « Кубування».

- На гранях куба записані завдання. Діти читають і виконують ( Усно):

а) Хлопчика звуть Сергійко, його батька – Миколай.

Як будуть звати хлопчика, коли він виросте?

б) Дівчинку звуть Іринка, ії батька – Степан. Як

будуть звати дівчинку, коли вона виросте?

в) Знайди зайве слово: Андрій, Оля, Галя, Іванівна, Богдан;

г) Знайди зайве слово: Максименко, Головко, Омельченко, Володимирівна;

д) Назви ім’я та по батькові твоєї мами.

є) Як будемо писати імя, по батькові, прізвище людини?

- Діти, сподобався урок?

– Які завдання сподобались найбільше?

– Якою працею ви прославляли своє імя?

– Ви всі можете чекати на подарунки від Святого Миколая.

 

 

docx
Додано
26 березня
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку