Мета уроку. Формувати в учнів уміння розрізняти поняття «ім’я», «по батькові», «прізвище», писати їх з великої букви; розвивати мовлення учнів, дослідницький інтерес, спостережливість, творчість, уміння працювати з підручником, робити висновки, розвивати логічне мислення; виховувати почуття гідності за Україну, її героїв. Тип уроку. Урок – дослідження Обладнання. Картки для складання речень, таблиця «Походження прізвищ», відео
Казка «Як маленька буква стала великою» відео- Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто пропускали, недописували.- Чому мене не помічають, чому часто пропускають учні? – жалілась вона дядьку Алфавіту.- Ти маленька, тому й не помічають, - поважно відповів старий.І надумала тоді буква свої справи налагодити: «Спробую – но я із середини речення переміститися на початок».І сталось диво. Почали всі поважати букву, писати її великою. Сподобалось це букві. І наважилась вона дати назву містам, селам, вулицям, річкам, морям та озерам, горам та долинам, прилаштувалась до імені, по батькові, стала на перше місце в прізвищах і навіть у кличках тварин. Запишалася буква, розтовстіла, виросла. І тепер всі слова, які починаються з неї, пишуться з великої літери.
1. Вставити букву. …етяна …аталія …атерина …ндрій …асиль …італій … икола … етро … тепан … ксана 2. Записати ім’я та по батькові дитини{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Ім’я дитиниІм’я батькаІм’я та по батькові дитини. Микола. Сергій. Микола Сергійович. ДмитроІван. Катерина. Григорій. Олена. Василь