Велика буква в кличках тварин

Про матеріал

Урок з української мови 2 класу покликаний формувати в учнів уміння розрізняти назву тварин та її кличку; писати клички тварин з великої букви; збагачувати словниковий запас; вчити працювати в парі та групах; розширювати їх світогляд, виховувати любов до тварин.

Перегляд файлу

Гайворонське НВО № 2 Загальноосвітня школа-гімназія I-III ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Кучерик Валентина Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гайворон

Мета: формувати в учнів уміння розрізняти назву тварини та її кличку, писати клички тварин з великої букви; розвивати зв’язне мовлення учнів ,уміння працювати в парах, групах; збагачувати словниковий запас; розширювати їх світогляд;виховувати любов до тварин.

 

Обладнання: малюнки тварин-кота, собаки, коня, корови; ілюстрації службових собак та собак різних порід;картки для роботи в парах; плакати із завданням для роботи в групах; маркери.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

 

ІІ.Каліграфічна хвилинка

 

Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.

-Відгадайте загадку.

Вдача лагідна у мене,

Я люблю траву зелену.

Для маляток і для киці

Молочка дала дійницю.

Пийте,будете здорові

І подякуйте…(корові).

-Дайте кличку корові. Запишіть каліграфічно  буквосполучення, кличку і речення.

Ко Ве Ча Веселка

Корова Веселка пасеться на луках.

ІІІ.Актуалізація знань

-Який розділ вивчаєм?(Слово)

-Яку тему?(Іменнник)

--Що називають іменнники?(Назви предметів)

-На які питання відповідають іменники?

-Коли вживається велика буква в іменниках?

 

VІ.Мотивація навчальної діяльності.Повідомлення теми і мети уроку

 

-Прочитайте вірш.Назвіть тварину та її кличку.

У кота Васька іменини,

Друзі прийдуть на гостини.

Будуть м’явкати до ранку,

Пити молочко й сметанку.

-Про яку тварину йде мова у вірші?( Про кота.)

-Як пишеться це слово?

-Назвіть кличку кота. (Васько.)

-Як пишеться це слово?

- Тема нашого уроку»Велика буква у кличках тварин».Сьогодні на уроці ми навчимося правильно писати назви тварин і їх клички.Прочитайте правило на с.117 підручника.

 

V.Вивчення нового матеріалу

 

1. Гра «Відгадай тварину»

-Потрібно відгадати загадку, розшифрувати кличку тварини,правильно записати назву тварини та її кличку.

Загадка

Один усю роботу робить,

Друга хазяїна молоком поїть,

Третій хату стереже,

Четвертий- муркоче.

( Кінь, корова, собака, кіт)

Кінь(латбу) Булат, корва( калис) Лиска,собака( жокдру) Дружок, кіт( шокпу) Пушок.

 

2.Робота в парах

-Скласти речення з даним словосполученням, записати його, озвучити.(Пара отримує картку з малюнком і словосполученням)

І пара( коза Зірка) У моєї бабусі живе коза  Зірка.

ІІ пара (папуга Кеша) Мій папуга Кеша любить дивитися у дзеркало.

ІІІ пара(поросятко Хрюша) Маленьке поросятко Хрюша полюбляє овочі.

І т. д.

 

3.Фізкультхвилинка.

 

4.Робота з підручником

-Відгадайте загадку:

Полюбляє він ковбаску,

Розгризає маслаки,

І отримує він ласку

Від хазяйської руки.

Якщо друга захищає,

Про життя своє не дбає.

Хто твій вірний помічник?

Хто сміливий захисник? ( Собака.)

-У кого вдома є собака?

Вправа 308 с.118

-Прочитати текст.

-Виписати клички тварин, які побували в космосі.

 

 

 

5.Це цікаво!

Собаки з давніх давен служать людям.(Показ ілюстрацій службових собак та собак різних порід.)Людина і собака мають 97 % спільного в будові генів. Цілком природно, що ми добре ставимося до своїх близьких родичів. Собаки вміють сміятися. Сміх кращих друзів людини нагадує пирхання.Почувши його, навіть у записі, інші собаки починають виляти хвостом.

 

6.Фізкультхвилинка.

Гра «Велика буква чи мала?»

(Діти стають в коло. Якщо  іменник пишеться з великої букви-піднімаються на носочки,руки- вверх, якщо з малої букви-руки на пояс і присідають)

-Марійка, собака, Олег, корова,Барсик, Лиска, коза,Оксана, Петрівна, котик, Іванович.

 

7.Робота в групах

-Виправити помилки.

І група (василько гладив Песика дружка.Катруся годувала кролика пушка.Котик мурчик сидів біля лавочки.)

Василько гладив песика Дружка.Катруся годувала кролика Пушка.Котик Мурчик сидів біля лавочки.

ІІ група (мишко напував Коня орлика.Тетянка годувала козу зірку.Півень петько злетів на тин.)

Мишко напував коня Орлика.Тетянка годувала козу Зірку.Півень Петько злетів на тин.

 

VІ.Підсумок уроку

 

Гра « Закінчи речення»

-Сьогодні на уроці ми вчилися…

-Клички тварин пишуться з…

-Назви тварин пишуться з…

-Найбільше мені  сподобалося…

docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
2872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку