Велика грецька колонізація

Про матеріал
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: Після нашого уроку ви, діти, самостійно зможете: Матеріал презентації закріпить знання учнів про хронологічні межі Великої грецької колонізації; про причини, напрямки та наслідки Великої грецької колонізації; про особливості державного, господарського та культурного життя. Учні зможутьрозповідат про взаємовідносини місцевого населення з греками; *Показувати на історичній карті колонії, які були утворені греками; *Застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «Велика грецька колонізація», «діаспора
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тож З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою,Хто чує мене – кивніть головою,Хто бачить мене-прошу оком моргнути,Хто найвеселіший-ви всім усміхніться. Хто ввічливий-сусідові злегка вклоніться. Доброго дня! Сказавши ці чарівні слова, ми побажали один одному добра.

Номер слайду 2

Девіз уроку: «Вигадуй,пробуй, твори!Розум, фантазію прояви!Активним і уважним будьІ про кмітливість не забудь!» 

Номер слайду 3

Щоб налаштуватися на роботу проведемо аутотренінг. Скажімо,чи можна побудувати будинок без даху, а дах без будинку? Уявіть, що ви будинок, а я дах. Отже, без вас я не можу існувати, а ви без мене. Тому ми повинні завжди працювати разом, щоб досягти спільної пізнавальної мети.

Номер слайду 4

XI-Viст.до.н.е

Номер слайду 5

Філософ Сократ говорив: “ Елліни розселилися на берегах Середземного моря, як жаби навколо ставка. ” Про розмах переселень свідчить і кількість закладених греками поселень. Їх нараховувалося кілька сотень, а переселенців ⸗ 2 млн. Саме тому вчені називають це переселення “Великою грецькою колонізацією”.

Номер слайду 6

Тема: Велика грецька колонізація. Мета: вияснити причини, напрямки Великої грецької колонізації, познайомити учнів з особливостями господарського, культурного життя в колоніях, з їх державним устроєм, з’ясувати вплив грецької колонізації на населення Середземномор’я ; створити умови для розвитку історичної компетентності учнів, розвитку інтересу до вивчення світової історії, логічного мислення, історичної грамотності, самоконтролю. Виховувати шанобливе ставлення до внеску елліністичної цивілізації в історію.

Номер слайду 7

План: План1. Причини ВГК.2 Напрями ВГК.3. Господарське, культурне життя в колоніях.4. Державний устрій.5. Наслідки ВГК .

Номер слайду 8

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:називати хронологічні межі Великої грецької колонізації; називати причини, напрямки та наслідки Великої грецької колонізації;характеризувати особливості державного, господарського та культурного життя в колоніях;розповідати про взаємовідносини місцевого населення з греками;показувати на історичній карті колонії, які були засновані греками; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «Велика грецька колонізація», «діаспора». Завдання: На борту саморобної галери напишіть лист-очікуваннявід сьогоднішнього уроку у стислій формі.

Номер слайду 9

Корінф. Уявіть, що ми опинилися в Корінфі. Тут зібралося декілька сотень людей, які хочуть покинути свою землю. Вони знайомляться один з одним, розпитують про причини, з яких кожний залишає свою домівку.

Номер слайду 10

Селяни. Ремісники і купціЧерез нестачу орної землі, і борги. Загроза голоду, прагнення звільнення від боргів. Пошуки нових ринків, збуту своїх товарів, вина і оливок. Бажання розбагатіти. Хто і по яким причинам залишав Грецію у VIII-VI ст. до н.е?Вільновідпущені раби. Вигнанці з батьківщини: аристократи або демос. Боротьба між ними за владу. Шукали кращого, вільного життя. Збільшення кількості населення

Номер слайду 11

Західний. Північно-східний. Південний. Південна Італія. Сицилія. ФранціяІспаніяузбережжя Фракіїземлі біля проток між Чорним та Середземними морями. Західне та Північне Причорномор’я Пн. сх. Африка. Пд. Малої Азіїо. Кіпр. Напрямки грецької колонізації

Номер слайду 12

Першою колонією на Заході стало місто: Куми (Італія), Сиракузи, Регій, Тарент. В пд. напрямку (Пн.сх. Африка) греки натрапили на сильний опір фінікійців і заснували лише 2 колонії: Навкратіс(Єгипет) і Кірена (Лівія)Колонізація в пн.-сх. напрямі відзначилася великою потужністю. Вони освоїли узбережжя Фракії,землі біля проток Боспору і Дарданелли. На березі Боспору греки заснували Візантію (Константинополь). Багато колоній з’явилось в Зх. Та Пн. Причорномор’ї .

Номер слайду 13

Освоєння греками нових земель, як правило, відбувалось мирно. Адже вони селилися на неосвоєних прибережних смугах. Територія колонії включала саме місто і прилеглі поля та пасовища. З місцевим населенням колоністи прагнули встановити дружні стосунки та вигідно торгувати з ними, щедро ділилися здобутками своєї високої культури. Як відбулося освоєння греками нових земель?Які стосунки колоністи мали з місцевим населенням?

Номер слайду 14

Жителі колоній не забували своєї культури. Вони облаштовувалися на нових місцях так, щоб повсякденне життя нагадувало їм рідну землю. Колоністи будували храми тим же богам, яким шанували на батьківщині, колонії мали театри, де йшли вистави славетних грецьких авторів. У театрах грецьких колоній виступали не лише місцеві актори, а й знаменитості з Еллади.

Номер слайду 15

Державний устрій колонії?Метод: “Навчаюся- вчуся”Які державні одиниці влади мав устрій колоній? Чи можна за ознаками державного устрою стверджувати, що колонія була самостійною державою (полісом)? Державний устрій колоній. Уряд. Військо. Карбувала власну монету. Опрацювати матеріал ст.138 абзац 2 і скласти асоціативний кущ

Номер слайду 16

16 Підтвердіть чи спростуйте тезу ”Грецька колонізація позитивно вплинула на історичний розвиток греків та інших народів, чи ні”. Наслідки ВГК: Чи правда, що ВГК сприяла поширенню грецької культури? Чи правда, що ВГК сприяла поширенню демократичного устрою?Чи правда, що ВГК сприяла збагаченню греків?Чи правда, що ВГК сприяла розширенню знань греків?Чи правда, що завдяки ВГК греки познайомились з іншою культурою та іншими народами?Чи правда, що ВГК сприяла розвитку ремесла і торгівлі?Чи правда, що ВГК сприяла підвищенню рівня життя демосу?Чи правда, що ВГК призвела до розвитку кораблебудування та мореплавства?Чи правда, що ВГК призвела до впливу більш розвиненої грецької культури на культурний розвиток інших народів?Чи правда, що внаслідок колонізації формувалася грецька діаспора.

Номер слайду 17

Корінф. Тут зібралося декілька сотень людей, які хочуть покинути свою землю. Вони знайомляться один з одним, розпитують про причини, з яких кожний залишає свою домівку.

Номер слайду 18

Діти! Дякую за роботу на уроці. Бажаю вам подальшого цікаво плавання на уроках історії.

Номер слайду 19

Рефлексія. Виберіть смайлик, який покаже ваше враження від уроку. Хвилинка інтернету

Номер слайду 20

Гра « Незакінчене речення»…Події історії ВГК навчили мене…Я не очікував, що…Мене радувало те, що стародавні греки, хоч і розселилися на величезній території в чужих краях, вони вважали …Я зрозумів, що де б ми не були, ми повинні пам’ятати, як і греки, що ми є…Найцікавішим було…Я хочу розповісти своїм батькам…Події ВГК переконали мене, що для всіх людей Батьківщина – це перш за все країна, яка дала їм життя. Тому давайте її берегти і вірними їй дочками й синами бути! Хай цей урок буде дороговказом у вашому житті. Де в практиці життя ви застосуєте здобуті знання?

Номер слайду 21

Дякую за увагу!

pptx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
2189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку