Велика літера в назвах країн, міст, сіл, річок.

Про матеріал
Формувати в учнів уміння писати з великої літери назви міст, сіл, річок; сприяти збагаченню й активізації словникового запасу учнів; - розвивати вміння спостерігати; виховувати любов до своєї Батьківщини, до рідного краю.
Перегляд файлу

 

Тема: Велика літера в назвах країн, міст, сіл, річок.

Мета уроку:

Формування предметних компетентностей:

Розширення знань учнів про велику літеру в назвах географічних об'єктів.

Вміння правильно вживати велику літеру у власних написаннях.

Формування ключових компетентностей:

Комунікативна: Розвиток вмінь групової роботи та обговорення результатів.

Активне включення учнів у діалог та обговорення.

Вміння вчитися: Розвиток навичок самостійного вивчення та аналізу інформації.

Загальнокультурна: Розширення кругозору учнів, ознайомлення з географічними об'єктами.

Соціальна: Сприяння взаємодії та взаєморозумінню учнів під час групової роботи.

Здоров’язбережувальна: Створення атмосфери позитивного емоційного досвіду вивчення української мови.

Громадянська: Розуміння важливості та поваги до мовних прав.

Інформаційна: Вміння знаходити та використовувати інформацію для розв'язання завдань.

Очікувані результати:

  • учні зможуть розпізнавати та використовувати великі літери в назвах країн, міст, сіл, річок.
  • учні розвиватимуть вміння співпрацювати та обговорювати результати в групі.
  •              розвиток вмінь використовувати здобуті знання у власному письмі.
  •              сформованість інтересу до вивчення географії та української мови.

Тип уроку: Комбінований (ігровий та практичний).

Хід уроку:

І. Організація учнів до уроку:

Із слова починається людина,

Із мови починається мій рід.

Моя ласкава, мамина, єдина –

Щебече соловейком на весь світ.

 

 Доброго дня, шановні учні та гості! Сьогодні наш урок буде дуже цікавим та захоплюючим, адже ми станемо справжніми дослідниками нашої Батьківщини, які вивчають та досліджують таємниці великої літери. Готові розкривати географічні світ разом зі мною?

 

 

 Але перед тим як вирушити у захоплюючу подорож ми з вами повинні виконати Емоційну вправу "Кольоровий настрій"

 

У кожного із вас на парті лежать кольорові аркушу, вам мої детективи потрібно вибрати той колір який відповідаю вашому настрою перед початком нашого уроку і намалюйте серце. Кожне серце представляє різний емоційний стан.

  • Червоне серце: Веселий та радісний настрій.
  • Жовте серце: Захоплення та цікавість.
  • Синє серце: Спокій та зосередженість.
  • Зелене серце: Щасливий та розслаблений.

 

Я  хочу, щоб у вас  такий  настрій залишився до кінця  уроку. Для того, щоб наша спільна робота була успішною, пригадаємо девіз:

 

Девізом нашого уроку:

 

"Слово – наш вогник, мова – віконце в світ,

 На уроці мови крокуймо вперед в галактику слів!"

 

Формування груп та план подорожі

 

Діти, у нас є чудова новина. Уявляєте...

1-й учень

На світанку вулицею міста,

Де шумлять про зиму явори,

З рюкзаками, як парашутисти,

Поспішають юні школярі.

2-й учень

Наша рідна школа біля гаю

Схожа на літак-аероплан.

Цей літак щоранку вирушає

У далеку подорож до знань.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Завдання 1. Робота зі словниковим словом Україна

— Куди ми вирушимо в подорож?

1) Розгадування ребуса.                                   (Україна)

 

 

 

 

Так, мої любі дослідники сьогодні ми звами будемо подорожувати нашою країною. Але для того, щоб вирушити нам з вами у дивовижну подорож ми повинні об’єднатися у групи. Тому не гаємо часу, та об’єднуємося у групи дослідників.

Перша група "Мовні дослідники"

Друга група "Річкові дослідники"

Третя  група "Селищні Слідопити"

Четверта група «Місто шукачі»

І так, дослідники, розпочинаємо нашу подорож! Кожна група отримає карту та перше завдання. Вам треба буде відвідати різні "міста" нашої країни.

 

1. Завдання. Гра «Слів та правил»

 Вам треба відкрити конверти які надіслав для кожної групи відомий український поет Тарас Григорович Шевченко та виконати завдання дібрати назву до кожної групи слів.

Група "Літературні детективи" Мар’яна, Андрій, Софія, Олександр, Богдан – … (імена людей).

група "Річкові дослідники" Іванівна, Євгенович, Павлівна, Васильович, Юріївна – … (по батькові).

група "Селищні Слідопити" Лиска, Зірка, Лайка, Дружок, Рекс – … (клички тварин).

група «Місто шукачі» Головко, Олійник, Коваль, Білик, Шевченко – … (прізвища).

Отже тепер підведемо підсумок першого завдання від Т.Г. Шевченка.

Яка орфограма об’єднує всі ці слова? (Пишуться з великої букви).

Отже, пригадаємо правила.

  1. З великої букви пишуться імена, прізвища, по батькові людей.
  2. Клички тварин пишуться з великої букви.

А чи всі правила вживання великої букви ми вивчили?

Відповідають юні дослідники.

 - Отже, нам треба дослідити ще з одне із  правил великої літери.

 

Фізкультхвилинка

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

  1. Каліграфічна хвилинка у дослідницькому центрі

Сьогодні в нашому дослідницькому центрі ми проведемо особливу каліграфічну хвилинку. Ви вже готові поглибитися у царівни світ великих літер?

Отже, ваше завдання - стати справжніми майстрами каліграфії.

Візьміть ваші ручки та робочий зошит.

Зошит свій я відкриваю

Навкоси його кладу

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно, не зігнусь

До роботи я берусь.

Записуємо число та класна робота

Ми використовуватимемо цю каліграфічну хвилинку, щоб поглибити наші навички вивчення великих літер та здійснити невеличкий красивий таємничий дослід.

Пам'ятайте, кожна красива літера - це слід нашого розуміння мови. Готові розпочати каліграфічну хвилинку у детективному агентстві?

Діти діляться своїми враженнями та відкриттями.

Агент 001: Ви справжні майстри каліграфії та детективного мистецтва! Велике спасибі за ваші зусилля та активну участь. Нагадую, що вивчення великих літер – це лише початок нашого захоплюючого шляху вивчення мови. Бажаю вам подальших успіхів та гарного настрою у своїх мовних пригодах!

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

 

Сьогодні ми станемо справжніми дослідниками мови та географії! На нашому уроці ми будемо розкривати та розплутувати таємничі літерні головоломки, пов'язані з  темою нашого уроку Тема нашого сьогоднішнього уроку Велика буква у назви країн, міст, сіл,  річок. Це не просто урок граматики – це пригода, де велика літера стане ключем для розкриття географії нашої країни.

  1. Зупинка «Станція таємничої залізниці» (підручник с. 32 впр. 2)

У вас є вірш, який описує події зайчика, який шукає свій потяг із вагонами.

Завдання:

  1. Уважно прочитайте вірш та визначте назви міст, які приховані в тексті.
  2. Поділіться своїми висновками з усім класом.
  3. Чому зайчик не знайшов свій вагон?
  1. Зупинка «Міста країни»

Завдання виписати  із вірша назви міст України.

Зразок. Місто Сарни, місто Миколаїв, … . 

 

Динамічна пайза  ( відео)

 

  1. https://i.pinimg.com/564x/29/d8/b8/29d8b84a6af3ae63feada4712cd37403.jpgЗупинка. Правопис великої літери

 

 

 

 

https://i.pinimg.com/564x/9c/77/6c/9c776c695317e580ba9a3cbe896a1466.jpg

https://i.pinimg.com/564x/9c/77/6c/9c776c695317e580ba9a3cbe896a1466.jpg

 

 

 

https://i.pinimg.com/564x/9c/77/6c/9c776c695317e580ba9a3cbe896a1466.jpg

 

https://i.pinimg.com/564x/9c/77/6c/9c776c695317e580ba9a3cbe896a1466.jpg

 

 

 

 

https://i.pinimg.com/564x/9c/77/6c/9c776c695317e580ba9a3cbe896a1466.jpg

 

 

 

Назва міста

Назва річки

Ім’я хлопчика

Ім’я дівчинки

Кличка тварини

Дніпро

Дніпро

Данило

Дарина

Димка

Ця гра дозволила нам не лише вивчити правила великої літери в різних контекстах, а й підкреслити важливість командної роботи та взаємодії у процесі вивчення мови.

 

4. Зупинка. «Карта місто знавця: Розгадай міста за їхніми мешканцями!»  парна робота (усно біля дошки)

 

У цьому захопливому завданні ми вирушили в захопливу подорож по містах України, розгадуючи їхню таємницю через мешканців. Ми навчились визначати міста за їхніми жителями, що додало глибину нашому знанню про географічну розташованість

 

V. Підсумок уроку.

 

Дорогі дослідники мови та географії!

Сьогодні наш урок був сповнений різноманітних вражень та цікавих відкриттів. Ми разом вирушили в захопливу подорож пошуку великої літери в назвах країн, міст, сіл та річок, і успішно виконали завдання.

Що ми вивчили:

  1. Велика літера - це важливо: Ми зрозуміли, наскільки важливо використовувати велику літеру у написанні назв географічних об'єктів. Це робить наші тексти більш зрозумілими та офіційними.
  2. Географія - це цікаво: Під час гри "Детективи географії" ми виявилися справжніми експертами у визначенні місцезнаходження різних об'єктів на карті та вміло використовували велику літеру у їхніх назвах.

Що ми отримали:

  1. Нові знання: Ми поглибили свої знання про використання великої літери та ознайомились із різними географічними об'єктами.
  2. Командна робота: Групова робота над творчими завданнями допомогла нам краще зрозуміти значення співпраці та взаємодії.
  3. Розвиток креативності: Використання творчих прийомів підтримало наше бажання досліджувати та вивчати нові аспекти мови та географії.

Дякую, що були сьогодні нашими відмінними детективами географії та мови! Нехай ці знання вам завжди допомагають розкривати та розуміти таємниці навколишнього світу.

Пам'ятайте: ви завжди можете бути великими літературними детективами у своїх власних пригодах з мовою та географією!

VІ. Рефлексія.

  1.     1. Що вам найбільше сподобалося на цьому уроці?

 

  1.          2. Які нові факти чи знання ви отримали під час дослідження великої літери в назвах географічних об'єктів?
  2. Як вам вдалося працювати в команді під час групової роботи?
  3. Які творчі прийоми вам сподобалися та допомогли краще засвоїти матеріал?

 

docx
Додано
17 лютого
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку