Урок "Службові слова" 2 клас

Про матеріал
Конспект уроку з української мови в 2 класі за програмою Савченко О.Я. До підручника М.Захарійчук
Перегляд файлу

1

Українська мова         

 Тема:  Службові слова в реченні.

Мета: формування предметних компетентностей: дати учням уявлення про службові слова, як окрему частину мови і її роль у реченнях;формувати навички правильної їх вимови і написання окремо від інших слів. Розвивати мовлення, уяву, спостережливість, увагу, вміння робити висновки. Виховувати любов до рідного слова і мови,

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:навчати учнів організовувати свою навчальну діяльність, добре орієнтуватися в підручнику, знаходити і накопичувати потрібні знання;

 комунікативної: розвивати вміння спілкуватися, розширювати словниковий запас;

інформаційної: навчати застосовувати інформаційно – комунікаційні технології у навчанні та повсякденному житті;

соціальної: виховувати почуття взаємодопомоги, дружні відносини в колективі; бажання вчитися.

Обладнання: таблиця,  картки.                                                  

Обладнання: мультимедійна презентація, конструктор «Лего», роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Пролунав уже дзвінок.

Починаємо урок.

Будем старанно працювати,

Щоб мову добре знати.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

- Почнемо ми сьогодні з вами урок з повторення вивченого матеріалу. Але спочатку послухайте загадку.

Влітку сіренький,

А взимку біленький,

Довгі вуха має,

Швидко стрибає. (Заєць)

-  Що ви про нього знаєте?

-  Ми вже знаємо, що слова можуть відповідати на різні питання. Хто? Що? Які, Яка? Що робить? Що зробить?

-  Давайте за допомогою слів, які відповідають на ці питання  опишемо зайчика. Але спочатку поставимо питання до слова зайчик?

-  Зайчик (який?) –

-  Зайчик ( що робить?)- сидить, стрибає, трясеться.

-  Ви добре впорались із цим завданням. Але я хочу перевірити на скільки ви уважні і готові до уроку.

-  У кожного з вас є цеглинки Лего, я буду зачитувати вам слова, а ви повинні показати мені цеглинку певного кольору. А саме:

  • червоний колір буде означати – слова-назви предметів, які відповідають на питання Хто? Що?
  • зелений – слова, які відповідають що робити? Що зробити? (дія предметів)
  • фіолетовий – який, яка? яке?(ознаку предметів)

(зайчик, стрибати, веселий, ходити, веселка, червоний, дощ, зелений, сидіти, дерево)

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

-  Що ви бачите, йдучи у школу? (відповіді дітей)

-  А які будинки перед вами? ( Теж великі та малі.)

-  Порівняйте тваринок на малюнках (Миша, лев, кіт)    

-  Ось так і в українській мові є слова великі та малі.

 

IV. Повідомлення теми та завдань уроку.

-  Сьогодні ми з вами продовжимо мандрівку, до чарівної країни Слів. Її нема ні на карті, ні на глобусі. Вона називається Ліліпутія. В цій країни живуть ліліпути?  Хто це такі? ( це маленькі люди)

-  Так само в цій країні живуть також маленькі люди, а саме слова.

-  Вони можуть складатися з одного звуку (у, в, з, й, і, а, ж), двох(на, до, по, об), а то й трохи більше( під, через, над).

-  Сьогодні ми дізнаємося як називаються ці слова, чому така їхня назва і яка їх роль у реченні.

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Каліграфічна хвилинка

-  А зараз відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.

-  Запишемо каліграфічно кілька слів - ліліпутів: у, в, на, під.

-  Погляньте на малюнок хто на ньому зображений?

-  Давайте дамо кличку песикові.

-  А тепер давайте спробуємо скласти і записати речення про те, що робить песик, використовуючи маленькі слова, які є на цьому малюнку.

-  Підкресліть маленькі слова.

-  Чи могли б ми скласти речення без цих слів? (ні)

-  Правильно, бо без цих слів речення було б незрозуміле. Тобто ці маленькі слова, служать для поєднання слів, щоб наша мова була зрозумілою.

-  Так як вони служать для поєднання слів, тому вони й називаються службовими.

 

2. Робота з підручником.

1)  Робота над правилом, с.75

2) Виконання вправи 194, с. 75.

3. Робота з сюжетними малюнками.

-  А зараз я вам пропоную скласти словосполучення за малюнками, використовуючи службові слова.

4. Інтерактивна вправа. Гра « Знайди слово-ліліпут»

-  На дошці записані речення, ви повинні прочитати, знайти службове слово і підкреслити.

 

Фізкультхвилинка (два рази клацнути на слайд)

 

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Самостійна робота . Виконання вправи 196.

- Спишіть текст, позначений зеленою рискою. Підкресліть службові слова.

2. Робота в парах.

Виконання вправи 195

 

3. Додаткове завдання.

(Виписати з тексту службові слова.(слайд))

-  Діти, у кожного з вас на партах лежать картки, на яких невеличкі віршики. Ваше завдання списати та підкреслити службові слова. (взаємоперевірка)

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 

Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,

Бо стрибучі ніжки маю.

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

 

VII. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

-  З якими словами ми сьогодні познайомились?

-  Наведіть приклади!

-  Для чого вони потрібні в мові?

-  Ви сьогодні молодці, правильно виконували всі завдання, показали свої знання. Я вами пишаюся.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

 

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

 

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

 

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

 

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бєдна Надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2024
Переглядів
762
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку