Урок "Службові слова" 2 клас

Про матеріал
Конспект уроку з української мови в 2 класі за програмою Савченко О.Я. До підручника М.Захарійчук
Перегляд файлу

1

Українська мова         

 Тема:  Службові слова в реченні.

Мета: формування предметних компетентностей: дати учням уявлення про службові слова, як окрему частину мови і її роль у реченнях;формувати навички правильної їх вимови і написання окремо від інших слів. Розвивати мовлення, уяву, спостережливість, увагу, вміння робити висновки. Виховувати любов до рідного слова і мови,

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:навчати учнів організовувати свою навчальну діяльність, добре орієнтуватися в підручнику, знаходити і накопичувати потрібні знання;

 комунікативної: розвивати вміння спілкуватися, розширювати словниковий запас;

інформаційної: навчати застосовувати інформаційно – комунікаційні технології у навчанні та повсякденному житті;

соціальної: виховувати почуття взаємодопомоги, дружні відносини в колективі; бажання вчитися.

Обладнання: таблиця,  картки.                                                  

Обладнання: мультимедійна презентація, конструктор «Лего», роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Пролунав уже дзвінок.

Починаємо урок.

Будем старанно працювати,

Щоб мову добре знати.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

- Почнемо ми сьогодні з вами урок з повторення вивченого матеріалу. Але спочатку послухайте загадку.

Влітку сіренький,

А взимку біленький,

Довгі вуха має,

Швидко стрибає. (Заєць)

-  Що ви про нього знаєте?

-  Ми вже знаємо, що слова можуть відповідати на різні питання. Хто? Що? Які, Яка? Що робить? Що зробить?

-  Давайте за допомогою слів, які відповідають на ці питання  опишемо зайчика. Але спочатку поставимо питання до слова зайчик?

-  Зайчик (який?) –

-  Зайчик ( що робить?)- сидить, стрибає, трясеться.

-  Ви добре впорались із цим завданням. Але я хочу перевірити на скільки ви уважні і готові до уроку.

-  У кожного з вас є цеглинки Лего, я буду зачитувати вам слова, а ви повинні показати мені цеглинку певного кольору. А саме:

  • червоний колір буде означати – слова-назви предметів, які відповідають на питання Хто? Що?
  • зелений – слова, які відповідають що робити? Що зробити? (дія предметів)
  • фіолетовий – який, яка? яке?(ознаку предметів)

(зайчик, стрибати, веселий, ходити, веселка, червоний, дощ, зелений, сидіти, дерево)

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

-  Що ви бачите, йдучи у школу? (відповіді дітей)

-  А які будинки перед вами? ( Теж великі та малі.)

-  Порівняйте тваринок на малюнках (Миша, лев, кіт)    

-  Ось так і в українській мові є слова великі та малі.

 

IV. Повідомлення теми та завдань уроку.

-  Сьогодні ми з вами продовжимо мандрівку, до чарівної країни Слів. Її нема ні на карті, ні на глобусі. Вона називається Ліліпутія. В цій країни живуть ліліпути?  Хто це такі? ( це маленькі люди)

-  Так само в цій країні живуть також маленькі люди, а саме слова.

-  Вони можуть складатися з одного звуку (у, в, з, й, і, а, ж), двох(на, до, по, об), а то й трохи більше( під, через, над).

-  Сьогодні ми дізнаємося як називаються ці слова, чому така їхня назва і яка їх роль у реченні.

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Каліграфічна хвилинка

-  А зараз відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.

-  Запишемо каліграфічно кілька слів - ліліпутів: у, в, на, під.

-  Погляньте на малюнок хто на ньому зображений?

-  Давайте дамо кличку песикові.

-  А тепер давайте спробуємо скласти і записати речення про те, що робить песик, використовуючи маленькі слова, які є на цьому малюнку.

-  Підкресліть маленькі слова.

-  Чи могли б ми скласти речення без цих слів? (ні)

-  Правильно, бо без цих слів речення було б незрозуміле. Тобто ці маленькі слова, служать для поєднання слів, щоб наша мова була зрозумілою.

-  Так як вони служать для поєднання слів, тому вони й називаються службовими.

 

2. Робота з підручником.

1)  Робота над правилом, с.75

2) Виконання вправи 194, с. 75.

3. Робота з сюжетними малюнками.

-  А зараз я вам пропоную скласти словосполучення за малюнками, використовуючи службові слова.

4. Інтерактивна вправа. Гра « Знайди слово-ліліпут»

-  На дошці записані речення, ви повинні прочитати, знайти службове слово і підкреслити.

 

Фізкультхвилинка (два рази клацнути на слайд)

 

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Самостійна робота . Виконання вправи 196.

- Спишіть текст, позначений зеленою рискою. Підкресліть службові слова.

2. Робота в парах.

Виконання вправи 195

 

3. Додаткове завдання.

(Виписати з тексту службові слова.(слайд))

-  Діти, у кожного з вас на партах лежать картки, на яких невеличкі віршики. Ваше завдання списати та підкреслити службові слова. (взаємоперевірка)

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 

Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,

Бо стрибучі ніжки маю.

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

 

VII. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

-  З якими словами ми сьогодні познайомились?

-  Наведіть приклади!

-  Для чого вони потрібні в мові?

-  Ви сьогодні молодці, правильно виконували всі завдання, показали свої знання. Я вами пишаюся.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

 

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

 

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

 

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.

 

( 1 група)

Півник в зайчика питає, 
Чому зайчик так стрибає.

І підстрибую й стрибаю,
Бо стрибучі ніжки маю.

 

(2 група)

У зайчика довгі вуха.

Над річкою стоїть верба.


 

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку