Весняний урок-квест з математики
Тема : Обчислення виразів на дії одного ступеня . Знаходження значень виразів зі змінною . Розв’язування задач.
Мета: Вдосконалювати вміння обчислювати вирази на дії одного ступеня , знаходити значення виразів зі змінною . Вправляти у розв’язуванні простих і складених задач. Розвивати уяву, конструктивне і творче мислення . Виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.
Ключові компетентності :
- вміння вчитися ( самоорганізовуватися до навчальної діяльності, робити самоперевірку, взаємоперевірку);
- соціальні компетентності (виявляти ініціативу, співпрацю);
- здоров’язбережувальні (практичне ознайомлення зі способами відпочинку і переключення)
предметні компетентності:
- закріплювати знання таблиці множення та ділення;
- удосконалювати вміння обчислювати вирази, розв’язувати задачі;
- вдосконалювати логічну (забезпечується здатністю учня виконувати логічні операції, розв’язувати кросворди, ребуси , загадки )
Обладнання : малюнок весняної галявини (великого формату), білий аркуш ( такого ж формату), зображення метеликів, жучків, мурахи. і др., короткі записи задач, , модель «математична стежина»,. індивідуальні картки, конверти із завданнями, загадки, закладки , відзнаки і вигляді браслетів.
Хід уроку
На крилах чорні цятки має,
У квіточках ховається,
Сонечку всміхається!
Завдання1. (усні обчислення ):
:6 +4 *5 :10 *4
12
Ось тут захована казкова галявина, де живуть друзі Капітошки . Кожне виконане завдання квесту відкриє нам частину галявини. Наприкінці ми не тільки побачимо її повністю, а й дізнаємось важливу таємницю .
А тепер відгадайте: хто наступний друг Капітошки, котрий нам приготував завдання:
Каже «ж-ж-ж», немов машина,
В жовті смужки пузо й спина.
На бджолу він схожий –
Медонос не гожий.
Як ужалить – буде біль.
Звати ту комаху – …… . (Джміль)
Коротка розповідь про Джмеля . (вчитель)
Завдання 2: для розумників – задача №1021
Посадили : 4 ряди по 6 яблунь .
? дерев
І ще – 14 слив.
Коментують і записують розв’язок задачі:
Відповідь: 38 дерев посадили у саду.
Діти розв’язують, працюючи в парах. Виконують взаємо-перевірку.
Навесні барвиста квітка
на галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
враз знялась і полетіла.
( Метелик )
Завдання 3. ( від метелика )
Метелик хоче дізнатись – чи пам’ятаємо ми правило розв’язування виразів (якщо є дії одного ступеня, то ми виконуємо як записано - зліва направо ) Наприклад: 6 * 5 : 10 – учень коментує.
Наступний друг Капітошки до нас завітав. Хто ж це?
Заповзята трудівниця,
Вона праці не боїться.
Дуже сильна ця комаха
Називається…
(Мураха)
Завдання 4. За зразком задачі № 2023 доповнити задачу про мурашок і розв’язати за допомогою виразу .
Задача : На стежці працювало 15 мурашок. Спочатку до них ________ 8 мурах, а потім ______ 4 мурашки . Скільки мурашок працювало на стежці?
Одна група одержує підказку у вигляді схеми, інші – малюнка .
Складають вираз: 15 + 8 + 4 .
Перевірка – колективна – способом
Комашка-трудівниця
Цілий день літає –
Для медку солодкого
Квіточки шукає!
І танцює, і дзижчить,
Сонечку всміхається,
А як дощик насуває –
У вулик ховається! (бджілка)
Завдання 5. Працьовита бджілка літає на різні відстані, щоб зібрати смачний нектар . І хоче вона дізнатись чи знаємо ми відстані записані в різних одиницях довжини. Розташувати записані величини довжини в порядку зростання : 5см , 15дм, 5м, 25см, 51см, 5дм;
На дошці плакат з цеглинками лего. Діти складають пірамідки зі своїх наборів лего. Завдання №1024 виконують , позначаючи вирази кольоровими олівцями .
Що це за будинок
Ходить без доріжки,
Схожий він на колобок,
А під дахом ріжки? (равлик )
Завдання 6. Завдання – задача № 1025
12 яблук
Розклали у 3 вази
15 груш
Скільки фруктів у кожній вазі?
Діти працюють в парах. До задачі є допоміжні матеріали, діти користуються ними за вибором. Кожна пара обирає спосіб розв’язання, може вибрати певну підказку .
Якщо пара має труднощі – синалізують про це, вчитель працює індивідуально . Потім порівнюють розв’язки кожної пари .
Відкривається весь малюнок- галявина з героями . Діти описують, що бачать на картині.
Вчитель відзначає кожного мотиваційним браслетом . Дитина дня роздає « подаруночки - квіточки» із Д/З
Додатки:
Використані матеріали та література:
Електронні ресурси (використані матеріали і загадки ):
https://zagadki.in.ua/cya-komashka-rozumashka/
https://anelok.in.ua/zahadky-pro-komakh-dlia-ditey-vid-oleny-bilyk/
https://mamabook.com.ua/zahadky-pro-komakh-ukrainskoi-movoiu-z-fotovidpovidiamy/