Весняний урок-квест з математики для 2 класу

Про матеріал
Цікавий урок-квест для повторення і систематизації вивченого наприкінці навчального року. Під час уроку. учні будуь вдосконалювати вміння обчислювати вирази на дії одного ступеня , знаходити значення виразів зі змінною, вправлятись у розв’язуванні простих і складених задач. А ще - виявляти ініціативу, співпрацю, взаємодопомогу під час роботи. У дітей буде бажання дбати про природу. Завдання квесту за бажанням вчителя можна розміщувати в класі, на території школи і т. ін. ( дати підказки)
Перегляд файлу

Весняний урок-квест з математики

Тема : Обчислення виразів на дії одного ступеня . Знаходження значень виразів зі змінною . Розв’язування задач.

Мета:  Вдосконалювати  вміння  обчислювати вирази на дії одного  ступеня , знаходити значення виразів зі змінною . Вправляти у розв’язуванні простих і складених задач. Розвивати уяву, конструктивне і творче мислення . Виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Ключові компетентності :

- вміння вчитися ( самоорганізовуватися до навчальної діяльності, робити самоперевірку, взаємоперевірку);

-   соціальні компетентності (виявляти ініціативу, співпрацю);

-  здоров’язбережувальні (практичне ознайомлення зі способами відпочинку і переключення)

предметні компетентності:

-     закріплювати знання таблиці множення та ділення;

-     удосконалювати вміння обчислювати вирази, розв’язувати задачі;

-    вдосконалювати логічну (забезпечується здатністю учня виконувати логічні операції, розв’язувати кросворди, ребуси , загадки )

 

Обладнання : малюнок весняної галявини (великого формату), білий аркуш ( такого ж формату), зображення метеликів, жучків, мурахи. і др., короткі записи задач, , модель «математична стежина»,. індивідуальні картки, конверти із завданнями, загадки, закладки , відзнаки і вигляді  браслетів. 

                  Хід уроку

  •          Поверніться один  до одного. Посміхніться, побажайте  успіхів у навчанні, я теж вам цього бажаю .
  •          Що  потрібно зробити, щоб досягти успіху ( бути уважним, старанним, працьовитим … і др. )
  •          Яка зараз пора року?(підказка-ребус)Які ознаки це підтверджують ?
  •          У нашому класі дуже  багато друзів Капітошки . Сьогодні на уроці ми вирушимо в подорож  квест разом з комахами. Послухайте загадку:          Червона крапочка літає,

                             На крилах чорні цятки має,
                             У квіточках ховається,

                                  Сонечку всміхається!

  •          А про Сонечко розкаже нам дитина дня ( чим корисна  комаха, яким буває бедрик , цікавинки про сонечко і др. )
  •          Підказка: завдання у бедрика з квіточкою . У конверті – розминка: пройти «математичною стежкою», пограти в гру « Мовчанка».

Завдання1. (усні обчислення ):

           :6              +4                   *5                  :10                  *4

12

 

Ось тут захована казкова галявина, де живуть друзі Капітошки . Кожне виконане завдання квесту відкриє нам частину галявини. Наприкінці  ми не тільки побачимо її повністю,  а й дізнаємось важливу таємницю .

  •          Отже ми виконали  перше завдання і можемо відкрити 1 частину – перше віконечко в цей казковий світ. ( центральна частина малюнка).

А тепер відгадайте: хто наступний друг Капітошки, котрий нам приготував завдання:

Каже «ж-ж-ж», немов машина,
В жовті смужки пузо й спина.
На бджолу він схожий –
Медонос не гожий.
Як ужалить – буде біль.
Звати ту комаху – …… . (Джміль)

Коротка розповідь про Джмеля . (вчитель)

Завдання 2:  для розумників – задача №1021

 Посадили :                 4 ряди по 6 яблунь .

                                                                             ? дерев

                                       І ще  – 14 слив.

Коментують і записують розв’язок задачі:

  1.     4 * 6 = 24 (ябл. ) – посадили у саду;
  2.     24 +14 = 38  (д.)

Відповідь: 38 дерев посадили у саду.

Діти розв’язують, працюючи в парах. Виконують взаємо-перевірку.

  •          Ми бачимо вже частину галявини, але тепер на нас чекає наступний друг Капітошки . Хто це?

 

Навесні барвиста квітка

на галявині розквітла.

Лиш поглянути хотіли,

враз знялась і полетіла.

     ( Метелик )

  Завдання 3.  ( від метелика ) 

Метелик хоче дізнатись – чи пам’ятаємо  ми правило розв’язування виразів (якщо є дії  одного ступеня, то ми виконуємо як записано - зліва направо ) Наприклад:  6 * 5 : 10 – учень коментує.

  •          Позмагаймось – котра пара швидко і правильно виконає  всі приклади  № 1022 . Наприкінці цього етапу учні одержують призи – печиво у вигляді метелика .
  •          А тепер ми бачимо велику частину казкової галявини і метелик з другом бедриком пропонує нам веселий відпочинок.  (фізкультхвилинка за пісенькою   «Бедрик» )

 

Наступний друг Капітошки до нас завітав. Хто ж це?

Заповзята трудівниця,
Вона праці не боїться.
Дуже сильна ця комаха
Називається…
(Мураха)

Завдання 4.   За зразком задачі № 2023 доповнити задачу про мурашок і розв’язати за допомогою  виразу . 

Задача : На стежці працювало 15 мурашок. Спочатку  до них ________ 8 мурах, а потім ______ 4 мурашки . Скільки мурашок працювало на стежці?

 Одна група одержує підказку у вигляді схеми, інші – малюнка .

 Складають вираз: 15 + 8 + 4 .

Перевірка – колективна – способом

  •          Молодці, ми виконали завдання Мурашки, відкриваємо 4 віконечко до казкової галявини і вже можемо бачити гарний краєвид .
  •          А тепер нас чекає зустріч з наступною гостею .  (загадка про Бджілку) :

Комашка-трудівниця

Цілий день літає –

Для медку солодкого

Квіточки шукає!

І танцює, і дзижчить,

Сонечку всміхається,

А як дощик насуває –

У вулик ховається!    (бджілка)

 

 

Завдання 5.   Працьовита бджілка літає на різні відстані, щоб зібрати смачний нектар . І хоче вона дізнатись чи знаємо ми  відстані записані   в різних одиницях довжини. Розташувати записані величини довжини в порядку зростання : 5см , 15дм, 5м, 25см, 51см, 5дм;

На дошці плакат з цеглинками лего. Діти складають пірамідки зі своїх наборів  лего. Завдання №1024 виконують , позначаючи вирази кольоровими олівцями .

 

  •          Ми вже виконали завдання бджілки  і відкрили  5 віконце у казковий світ весняної галявини .
  •          Ще один гість є у нас, тільки це не комаха . Хто ж це?

  

Що це за будинок
Ходить без доріжки,
Схожий він на колобок,
А під дахом ріжки? (равлик )

  •          Равлик нам приносить цікаве завдання .

 

Завдання 6.   Завдання – задача № 1025

 

12 яблук

                            Розклали у 3 вази

15 груш

 

Скільки фруктів у кожній вазі?

    Діти працюють в парах. До задачі є допоміжні матеріали, діти користуються ними за вибором. Кожна пара обирає спосіб розв’язання, може вибрати певну підказку .

   Якщо пара має труднощі – синалізують про це, вчитель працює індивідуально . Потім порівнюють розв’язки кожної пари .

   

  Відкривається весь малюнок- галявина з героями . Діти описують, що бачать на картині.

  •          Ми бачимо весняну галявину, тут живуть різні комахи. Як ви думаєте, чи вони потрібні у природі? Чому? (думки дітей)
  •          Отже кожна тваринка і рослина потрібні, без них може бути й скрутно іншим, і сумно . А сьогодні ці наші друзі допомогли нам повторити таблички множення і ділення, вправлятись у розв’язанні задач, порівнювати іменовані числа. І Бедрик , як комашиний креспондент на радіо «Комашка» цікавиться:
  •          Що найбільше сподобалось  на уроці і чиє завдання було найважче? ( діти відповідають ( впр. «Мікрофон»)

Вчитель відзначає кожного мотиваційним браслетом . Дитина дня роздає  « подаруночки - квіточки» із Д/З

 

 

 

Додатки:  

  1.  Ребус   

 

  1. Для вправи «завдання Бджілки»

 

 

 

Використані матеріали  та література:

  1. А. О. Гін Прийоми педагогічної техніки .  Х.: Веста: Видавництво «Ранок» , 2007. – 176с.
  2. О. Корчевська, Н. Кордуба.  Нестандартні уроки з  математики.      1-4 класи . Астон. – 2003. – 160с.
  3. Методична робота вчителя початкових класів /упорядкування Полємінкова О. Б. –Х.: видавнича група «Основа» . – 20011. – 350с.

 

Електронні ресурси (використані матеріали і загадки ):

https://kazochka70.jimdofree.com/%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9/%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B4%D0%BA%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%85/

 

https://zagadki.in.ua/cya-komashka-rozumashka/

 

https://anelok.in.ua/zahadky-pro-komakh-dlia-ditey-vid-oleny-bilyk/

 

https://mamabook.com.ua/zahadky-pro-komakh-ukrainskoi-movoiu-z-fotovidpovidiamy/

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 серпня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку