Тема. Видатні спортсмени.
Хід уроку
І Введення в урок.
1. Привітання.
Good morning, pupils! Glad to see you!
Who is on duty today?
Who is absent today?
2. Уведення в іншомовну атмосферу
– Do you do sport?
- Which sports do you like (dislike)?
- Is it difficult to be a professional sportsman?
- Which famous sportsmen do you know?
3.Оголошення теми і мети уроку.
Today our lesson will be about famous sportsmen.
ІІ Основна частина уроку
T.:Let’s divide our class into two teams. Your tasks are unscramble the letters to make the names of sports and choose right words according to their group (winter sports and summer sports). Now tell me, please, which of them are winter and summer sports?
Key: hokey, football, baseball, badminton, tennis, basketball, volleyball, golf, running, skating, swimming, wrestling, boxing, ping pong, sailing, diving, gymnastic, cycling.
(на дошці написані тематичні спортивні групи; учні поділяються на дві команди, з кожної команди виходять по черзі по одному учню до дошки та вибирають слова за тематичними групами)
T.: Thank you, well done
1. Діти співвідносять фото спортсменів з їхніми іменами та заняттями
T: Your home task was to read and translate text about Serhiy Bubka and to write ex.3, p.176 (complete the sentences acc. to the text)
T.: unknown words from the text
Interest in sport
Attacker
Defence
To take part in sporting competitions
Competitive spirit
In my blood
Reading
Текст «Serhiy Bubka, the Great Record-Holder» ex.2, p.117
Перевірка основного розуміння прочитаного тексту. Учні обмінюються зошитами та перевіряють впр.3, стор.117 (правильні відповіді на дошці)
Speaking
T.: Answer my questions.
1. When did Bubka’s interest in sport come to him?
2. What games did he like best of all?
3.When did he begin his physical education classes?
4. What was in his blood?
3. Робота з відео.
Аудіювання до відео
a)gymnastics;
b) football;
c)high jumping;
2. How many attempts does he has?
a)1;
b)2;
c)3;
3. The second attempt was…
a)the worse attempt;
b)he did not try it;
c)it was his the best attempt;
4. He was the champion…
a) 5 times;
b)2 times;
c)3 times;
5. In the end of this video Serhiy Bubka says….
a) “Never mind!”
b)”just push hard, push myself”
c)” I don”t like sport”.
II. Match the words with the definition.
Spectator, medal, winner, flag, gold medal, stadium, ticket, athlete. |
T.: Ми згадали про деяких відомих спортсменів, а тепер давайте скажемо, хто яким спортом займається та як довго.
Now let’s recall Present Perfect Continuous Tense
HAVE
HAS + BEEN +V ING
FOR, SINCE
(діти усно перекладають речення)
T.: Your have some pictures on the tables. You have to write what kind of sport persons go in for, for how long.(самостійно виконують, після закінчення роботи показують малюнки та зачитують свої речення)
ІІІ
1. Підсумки уроку
T.: Complete the sentences:
We read the text about…
We told about such sportsmen as…
They go in for…