ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЕННЯ: РОЗПОВІДНІ, ПИТАЛЬНІ, СПОНУКАЛЬНІ.

Про матеріал
Презентація до уроку української мови у 5 класі. Компетентнісне навчання на основі текстів через культуру і традиції. Тема: Види речень за метою висловлення (розповідні, питальні, спонукальні)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

* Сьогодні Добрий день вам, любі діти, Хочу я вам побажати Всі знання із апетитом На уроці поглинати. А щоб ці знання і вміння Вам не стали тягарем, Побажаю всім терпіння І старання. Тож почнем!

Номер слайду 2

Вправа «До успіху» Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі: Не просто відповідати, а міркувати Не просто дивитися, а бачити Не просто слухати, а чути

Номер слайду 3

Перше слово в реченні пишеться з великої букви Слова в реченні пишуться окремо В кінці речення ставиться крапка, знак питання, знак оклику Речення це група слів, що виражає закінчену думку. Мандруємо разом! У добру путь! Цю землю Реченням зовуть! Актуалізація й опорних знань

Номер слайду 4

ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЕННЯ: РОЗПОВІДНІ, ПИТАЛЬНІ, СПОНУКАЛЬНІ. HH по Halina Halina «Країна Календарія» Світ позитивних емоцій у різдвяних традиціях

Номер слайду 5

ЗАВДАННЯ УРОКУ Отримати знання про види речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні) Навчитися знаходити їх у тексті та складати самостійно. Розвивати зв'язне мовлення Познайомитися із традиціями святкування Різдва в Україні, вивчити рецепт приготування різдвяної куті. Збагатити свій словниковий запас

Номер слайду 6

Термiнологiчний диктант  Розділ науки про мову, який вивчає словосполучення і речення…  Розділ науки про мову, який вивчає правила вживання розділових знаків …  Група слів, що виражає закінчену думку – це …    4. Граматична основа речення – це … . 5. Член речення, що означає предмет, про який iдеться в реченнi, вiдповiдає  на запитання х т о? що? – це … 6. Член речення, який вiдповiдає на питання який є пiдмет? хто вiн такий? що він робить? – це …   Назвіть термiни, якi вiдповiдають поданим визначенням.

Номер слайду 7

Термiнологiчний диктант  Синтаксис  Пунктуація  Речення  Підмет і присудок  Підмет  Присудок   Перевірте себе

Номер слайду 8

……………. речення 1 Розповідають про щось Наприклад: "На Різдво ми завжди готуємо смачну кутю." 2 Містять інформацію Наприклад: "Діти люблять колядувати і співати різдвяні пісні." 3 Закінчуються крапкою Наприклад: "Різдво - це свято радості та миру."

Номер слайду 9

………………… речення Ставлять питання Наприклад: "Чи любиш ти колядки?" Закінчуються знаком питання Наприклад: "Коли ти будеш колядувати?" Вимагають відповіді Наприклад: «Як ви готуєте кутю ?"

Номер слайду 10

……………… речення Висловлюють прохання Наприклад: "Співай колядку!" Висловлюють наказ Наприклад: "Приготуйтеся до колядки!" Закінчуються знаком оклику Наприклад: "З Різдвом Христовим!"

Номер слайду 11

Різдвяні традиції 1 Приготування куті Кутя - це традиційна страва, яку готують на Різдво. 2 Колядування Хлопці і дівчата ходять від хати до хати, співаючи колядки, прославляючи народження Ісуса Христа 3 Святкування Різдва Всі збираються за столом, щоб поласувати смачними стравами та насолодитися святковою атмосферою.

Номер слайду 12

Робота з текстом Читання Уважно прочитайте текст про Різдво. Виділення Виділіть головні моменти та факти. Запис Запишіть свої спостереження та висновки. Обговорення Обговоріть з однокласниками свої знахідки.

Номер слайду 13

Поділ на групи КУТЯ Пшениця Мак Родзинки Цукати ВІНЕГРЕТ Бурячок Картопля Морква Квасоля

Номер слайду 14

ВПРАВА «ЕРУДИТ» (Виписати питальні та спонукальні речення) - Із наступаючим різдвом, дядечку! Веселих вам свят! – почувся життєрадісний вигук. Це був голос Скруджового племінника. – Дурниці! – пробурчав Скрудж. – Нісенітниця! – Різдво нісенітниця, дядечку? – перепитав племінник. – Невже я правильно вас зрозумів? – Звісно! – сказав Скрудж. – Веселого Різдва! А тобі чого веселитися? Які в тебе підстави для веселощів? Може, ти ще недостатньо бідний? – Не бурчіть, дядечку, – сказав племінник. – А що мені робити, – заперечив Скрудж, – Веселого Різдва! Та йди ти зі своїм Різдвом! Для таких, як ти, Різдво означає, що настав час сплачувати рахунки, а грошей катма, а в тебе з місяця в місяць жодних прибутків, самі збитки. - Дядечку! – заблагав племінник. – Я б кожного дурня, який бігає і кричить: “Веселого Різдва!” – зварив би живцем разом із начинкою для святкового пудинґа .

Номер слайду 15

Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=cirq7zY9-jk&t=2s

Номер слайду 16

Вправа «Не зловись на гачок» Групи результтів «Письмово взаємодіє», «Працює з текстом», «Досліджує мовлення» а

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Вправа «Літературний редактор» Останій день перед різдвом минув. Зимова, ясна ніч настала. Місяць велично виплив на небо посвітити світлим людям та всьому світові, щоб усім було весело колядувати. Ще ні одна юрба парубків не з'являлась під вікнами хат; тільки місяць зазирав до них крадькома, ніби викликаючи дівчат, що пребиралися та чипурилися, хутчій вибігати на рипучий сніг. (Микола Гоголь ) Завдання до цього тексту: Прочитайте текст, виправте помилки і запишіть правильний варіант. Про які традиції Різдва згадується в тесті? Назвати види речень за метою висловлювання. Скласти питальне речення своєму однокласнику про традиції Різдва у його родині. Групи результатів «Письмово взаємодіє», «Працює з текстом», «Досліджує мовлення»

Номер слайду 20

Вправа «Порушена послідовність» 1. Присмачують страву медом, маком, горіхами, цукатами, родзинками або іншими сухофруктами, а заливають узваром. 2. Найчастіше її готують із типових для українських полів зерен. 3. Різдво - радісне та світле свято, на яке в українців прийнято готувати обрядову кутю. 4. Ця страва символізує єдність із землею та родючість чорнозему. Завдання: Прочитайте речення. Про що тут йдеться? Чи можемо стверджувати, що це текст? Які ознаки тексту? Відтворіть правильну послідовність речень і запишіть їх. Доберіть заголовок до тексту. Де цю інформацію ми можемо прочитати? Яка мета цього мінітексту? Назвіть ключові слова. Знайдіть в інтернеті або скажіть із власного досвіду, з якого зерна найчастіше варять кутю на Волині? Оберіть одне речення, підкресліть у ньому головні члени речення. Групи результатів «Усно взаємодіє», «Письмово взаємодіє», «Працює з текстом», «Досліджує мовлення»

Номер слайду 21

* Сьогодні Вправа 333. Прочитайте текст. Про що в ньому йдеться? Які емоції викликає у вас це свято? Які очікування й передчуття у вас напередодні Різдва? Які речення за метою висловлювання використовує письменниця? Чому? Напишіть, що для вас означає це свято Підручник. Сторінка 133 Різдво для мене — це не просто біблійний сюжет, можливість замислитися над мудрістю Божого промислу, зануритися в його барвистість. Це набагато більше. Бо моєму Різдву не одна тисяча літ. Воно з житніх нив та з тих країв, у яких сонце стозряче, небо підперезане перевеслами-веселками, українці — могутні велети із завишиваними казками на рукавах сорочок та на крилятах рушників (Дара Корній).

Номер слайду 22

* Сьогодні Вправа «Крісло автора»

Номер слайду 23

Візьміть 1 склянку пшеничної крупи і зваріть у 3 склянках води. Тоді беріть 1склянку маку, залийте окропом на 1 годину, потім відцідіть воду через сито і перетріть у макітрі макогоном або кавомолці до появи білого молочка. 100 г родзинок замочуйте 20 хв. До крупи додають мак, родзинки, підсмажені горіхи, мед за смаком. Кутя готова! Смачного! Підсумок уроку РОЛЬОВА ГРА Приготування куті

Номер слайду 24

Записати різдвяне побажання Україні. На Різдво я бажаю своїй Україні … Щоденник вражень

Номер слайду 25

РЕФЛЕКСІЯ https://wordwall.net/uk/resource/55338622/%d1%80%d0%b5%d1%84%d0%bb%d0%b5%d0%ba%d1%81%d1%96%d1%8f/%d0%b7%d0%b2%d0%be%d1%80%d0%be%d1%82%d0%bd%d1%96%d0%b9-%d0%b7%d0%b2%d1%8f%d0%b7%d0%be%d0%ba-%d0%b7-%d1%83%d1%87%d0%bd%d1%8f%d0%bc%d0%b8

Номер слайду 26

Дякую за роботу! Ми гарно попрацювали, тому завершимо наш урок одним словом, яке буде відображати ваше враження від уроку. Напишіть і презентуйте його. У мене це ЗАХОПЛИВО!

Номер слайду 27

ДОМАШНЄ ЗАДАННЯ Написати вітальну листівку бабусі, де використати розповідні, питальні, спонукальні речення.

Номер слайду 28

Список використаних джерел: О. Горошкіна, Н. Голуб Українська мова , 5 клас Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів М. Гоголь «Ніч перед Різдвом» Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі, або Різдвяне оповідання з привидами» Чупрун Л. Д. Презентація "Диво на Різдво» https://naurok.com.ua/prezentaciya-divo-na-rizdvo-344324.html Презентація «Види речень за метою висловлювання» https://gamma.app/docs/-3dgraaqp2zzp5lb?mode=doc Зворотній зв’язок з учнями https://wordwall.net/uk/resource/55338622/%d1%80%d0%b5%d1%84%d0%bb%d0%b5%d0%ba%d1%81%d1%96%d1%8f/%d0%b7%d0%b2%d0%be%d1%80%d0%be%d1%82%d0%bd%d1%96%d0%b9-%d0%b7%d0%b2%d1%8f%d0%b7%d0%be%d0%ba-%d0%b7-%d1%83%d1%87%d0%bd%d1%8f%d0%bc%d0%b8 Руханка для дітей «Зимова» https://www.youtube.com/watch?v=cirq7zY9-jk

ppt
Додано
6 січня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку