Види тварин. Тварини - живі організми.

Про матеріал
Тема. Види тварин . Тварини - живі організми. Мета: формувати поняття „ тварини- частина живої природи “, уявлення про різноманітність тварин та видів, відмінність тварин від рослин ;формувати вміння зіставляти , робити висновки, встановлювати причини наслідкові зв’язки; виховувати прагнення до впізнання тваринного світу, дбайлива ставлення та любов до тварин. Обладнання: відео презентація, ілюстрації із зображенням тварин різних середовищ існування.
Перегляд файлу

Тема.  Види  тварин .  Тварини - живі організми.

Метаформувати поняття тварини- частина живої природи “, уявлення про  різноманітність тварин та видів, відмінність тварин від рослин ;формувати вміння зіставляти , робити висновки, встановлювати причини наслідкові зв’язки; виховувати  прагнення до впізнання тваринного світу, дбайлива ставлення та любов до тварин.

Обладнання: відео презентація, ілюстрації із зображенням тварин різних середовищ існування.

                          Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.
  2. Актуалізація знань учнів. Повідомлення теми і мети.

-          Діти , перед вами  на екрані зображений  кросворд . У кросворді є виділений  стовпчик. У виділеному стовпчику утворюється слово, яке буде ключовим

у темі нашого уроку.

                                     Кросворд

  1. Коло бабусі сидить у кожусі ,проти печі гріється , без водички миється. (кіт)
  2. Герой мультфільму Ну, постривай! “.( вовк)
  3. Голодна мукає,  сита жує, всім дітям молоко дає.(корова)
  4. Дуже довга в неї шия, ще й смугаста , як змія, через це через паркан заглядає, наче кран.( жирафа)
  5. Назвіть героя казки І.Франка Фарбований……..“, (лис)
  6. „ Хто у Африці живе, цілий день банан жує, дражнить всіх, мале звірятко, називається ……(мавпенятко)
  7. Назвіть зубатого  приятеля чебурашки. (крокодил) 

 

У виділеному стовпчику утворилось слово ’’ тварини ’’, яке є у темі нашого  уроку.

Отже, тема уроку ’’ Види тварин. Тварини - живі організми ’’

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Діти ,назвіть ознаки організмів .

На Землі відомо понад 2 міл. видів тварин, а в Україні 50 тис. видів. Наука про тварин називається зоологія, а вчені , які вивчають все про тварин- зоологами.

  1. Де не живуть тварини ?
  2. Ситуація з пожежею у лісі. Особливим є те , що тварини на відміну від інших організмів вміють переміщуватись.

        А  як саме?

  1. Зоологи поділили усіх тварин на групи ; комахи, риби , земноводні, плазуни, птахи і звірі:

Комахи. Їхня істотна ознака те, що вони мають шість ніг.

Риби. Їхнє  тіло вкрите лускою та слизом . На суші риби не можуть жити , бо киснем, розчиненим уводі. Рухаються за допомогою плавців.

Земноводні. Вони живуть і уводі, і на суші . На суші вони рухаються незграбно, а у воді добре плавають , бо на ногах між пальцями є плавальні перетинки.

Плазуни . Шкіра плазуна вкрита лусочками  або панциром , яке надійно захищають її від пересихання.

Птахи . Істотна ознака – тіло вкрите пір’ям.

Звірі . Їхнє тіло вкрите шерстю, яке надійно захищає від холоду. Звірі народжують малят  живими  і вигодовують їх молоком.

  1. Чим же харчуються тварини ?

Як ви , діти думаєте?

+ Їжа тварин різноманітна залежно від того, чим вони живляться, можна поділити їх на три групи: рослиноїдні, хижі , всеїдні.

+ Рослиноїдні - це ……

+ Хижі – це…..

+ Всеїдні -це …

  1. Закріплення знань, умінь і навичок.
  1.  Робота в групах. Поділіть тварин на групи, за їхніми істотними ознаками. 
  2. Робота в групах. З 5 комплектів лего по  6 цеглинок створіть тваринку і презентуйте її.
  3.   Мікрофон   . Я  буду називати вид пересування тварин, а ви тварин ,які пересуваються :
  4. Дидактична гра „ Пізнай за описом “

( Учень повинен описати тварину , зовнішній вигляд її , описати середовище існування тварини)

  1. Відео „ 15 цікавих фактів про тварин “

5.Підсумок уроку.

1.- А чи є у вас вдома тварини ? Які ? До яких груп належать?

2.- Поміркуйте, чому рослини можуть прожити на одному  місці, а тваринам  потрібно переміщуватись з місця на місце?

( Рослинам не потрібно здобувати собі їжу ,адже поживні речовини вони роблять собі самі. Тварини переміщуються у пошуках їжі, а також рятуються від ворогів).

3.- На які три групи поділяють тварини, залежно від того , чим вони живляться ?

 

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку