Відкрите заняття на тему: «Малювання ескізу розпису тарелі»

Про матеріал

Структура уроку:

Хід заняття

І. Організаційний момент

1) Привітання та перевірка присутніх

2) Перевірка готовності учнів до заняття

ІІ. Постановка теми та мети заняття

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом

V. Практична робота. Фізкультхвилинка

VІ. Аналіз робіт та підбиття підсумків

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

ЗІНЬКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкрите заняття

на тему:

«Малювання ескізу розпису тарелі»

 

(Художня студія «Первоцвіт»)

Старша група, основний рівень, перший рік навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.02.2016, 1400-1700

Зіньківська районна станція юних техніків,

керівник гуртка

Ландик Майя Іванівна

 

 

 

 

 

 

Зіньків-2016


Тема: Малювання ескізу розпису тарелі.

Мета: закріплення навичок роботи із гуашшю; активізація творчої активності дітей; розвиток навичок малювання квіткових композицій в колі; ознайомлення з елементами петриківського розпису; розвивати уяву, фантазію, образне мислення, окомір; формувати естетичний смак; виховувати акуратність; активізу­вати творчу ініціативу учнів.

Матеріально-технічне забезпечення: Кольорова гуаш, пензлики, аркуші паперу, зоровий ряд із зображеннями квіткових композицій.

Тип заняття: практичний.

Хід заняття

І. Організаційний момент

1) Привітання та перевірка присутніх

2) Перевірка готовності учнів до заняття

ІІ. Постановка теми та мети заняття

— Сьогодні у нас тема малювання ескізу розпису тарелі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Декоративний розпис. Деякі регіони України — Київщина, Уманщина, Херсонщина й Одещина — стали визнаними центрами народного розпису.

Петриківський розпис — унікальний вид розпису на деревині чи папері, походить із козацького села Петриківка (Дніпропетровська обл.).

Для настінного малювання у Петриківці до кінця XIX століття використовували крейду, сажу, кольорові глини, саморобні рослинні фарби, хоч уже з’явились у вжитку дешеві анілінові барвники. Фарби розводили яєчним жовтком, молоком, природним вишневим клеєм. Малюнок наносили за допомогою пензлика з болотного оситняга, а деякі деталі, дрібні елементи композиції вимальовували саморобними тоненькими пензликами з котячої шерсті, а грона калини — кінчиком пальця.

На початку ХІХ століття на основі настінного розпису виник декоративний розпис, який виконували на посуді: вазах, тарілках, глечиках.

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом 

Розповідь вчителя

Щоби створити візерунок у техніці петриківського розпису, необхідно опанувати чотири типи мазків, традиційно названих «гребінець», «зернятко», «горішок», «перехідний мазок».

«Гребінець» — мазок, який починається з потовщення, зробленого натисканням пензля, та завершується тонким вусиком, що виконують дотиком кінчика пензля. Прокладені разом, декілька таких мазків нагадують гребінець.

«Зернятко» — мазок, який наносять починаючи з легкого дотику до сильного натискання пензлем. Коли мазки «зернятко» покладені по обидва боки стебла, кінчиком назовні, зображення нагадує колосся — звідси й назва.

«Горішок» — складається з двох гребінцевих мазків, зігнутих півмісяцями та поставлених один навпроти одного, нагадують форму підкови. Заповнивши вільне місце між півмісяцями мазками «зернятко», отримаємо форму, схожу на лісовий горіх.

«Перехідний мазок» — накладається одним пензлем, але двома фарбами. Сухий пензель занурюють в одну фарбу (наприклад, зелену), а потім — в іншу (наприклад, жовту). На папері залишається слід від жовтої фарби, яка плавно переходить у зелений колір.

Тепер переходимо безпосередньо до продумовування композиції малюнку.

Композиція  це розміщення, та співвідношення елементів зображення в певному порядку, тобто в певному ритмі.

Найпростіша орнаментальна композиція стрічкова, за  такою схемою будуються найдавніші настінні розписи «бігунці» , «букет», «вазон»,  «килим».

У будь якому малюнку важливо приділяти увагу врівноваженості кольорів. Якщо, скажімо, якийсь колір посідає домінантне місце з одного краю композиції, то й з іншого краю він має бути присутнім в якихось деталях, або незначних елементах.

Для оформлення країв композиції, хоч би  частково, слід добирати ті самі кольори, що й в її центральній частині.

Композиція повинна підкреслювати форму на якій зображена.

Візерунок має вписуватися у форму. І не варто розташовувати його по колу, якщо розписується трикутник, або надавати розпису квадратної форми, коли прикрашається тарілка.

Візерунку не повинно бути тісно на аркуші, він  не повинен впиратися в край.

Зображення не повинне зсуватися у бік, і залишати багато вільного місця.

V. Практична робота. Фізкультхвилинка

(Фізкультхвилинка виконується після певного етапу практичної роботи)

Переглянувши зоровий ряд із зображеннями квіткових композицій у формі кола.

 Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції малюнку та випра­вити помилки, а також надає індивідуальну допомогу.

VІ. Аналіз робіт та підбиття підсумків

Демонстрація та перегляд дитячих робіт з коментарями.

- Що нового ми сьогодні навчились?

- Чи під час даної роботи виникали у вас якісь труднощі?


 

 

 

 

 

 

 

 


doc
Додано
13 червня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку