ЗІНЬКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ
Відкрите заняття
на тему:
«Малювання пухнастих звірят»
(Художня студія «Первоцвіт»)
Початковий рівень, перший рік навчання
17.10.2019, 1200-1300
Зіньківська районна станція юних техніків,
керівник гуртка
Ландик Майя Іванівна
Зіньків-2019
Тема: «Малювання пухнастих звірят»
Мета: Формувати навички роботи з фарбами; активізація творчої активності дітей; розвивати творчі здібності — спостережливість, відчуття масштабу, кольору та пропорцій, художньо-образного сприйняття побаченого та його творчого відображення засобами мистецтва, варіативності та асоціативності; розвивати уяву, фантазію; формувати естетичний смак; виховувати акуратність; активізувати творчу ініціативу учнів, виховувати гуманне ставлення до тварин .
Завдання: Намалювати звірят , передати фактуру хутра.
Обладнання: Фарби (гуаш), пензлики,паралон, аркуші паперу, зоровий ряд із тематичними зображеннями.
Тип заняття: заняття формування нових знань, умінь і навичок.
Форма заняття: групове.
Хід заняття
І. Організаційний момент
1) Привітання та перевірка присутніх
2) Перевірка готовності учнів до заняття
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Керівник гуртка: - Діти, хто дарує нам радість однією своєю присутністю? Про кого нам приємно піклуватися ? Кого нам приємно пестити , брати на руки ?
Діти:- Звірята,тваринки…
Керівник гуртка: -Відгадайте загадки : « Я маленький , я вухатий, сірий , білий , волохатий . Я стрибаю , я тікаю , дуже куций хвостик маю» . (Зайчик) . « Давно відомий він тобі : коли на сонечку дрімає, він колискову сам собі під ніс тихесенько співає. Він з хвостиком і з вушками , а лапочки – з подушками ». (Котик)
ІІІ. Постановка теми та мети заняття
Керівник гуртка: - Діти, сьогодні ми навчимося малювати маленьких звіряток . Та не просто малювати , а передавати те , що вони пухнасті .
ІV. Ознайомлення з новим матеріалом
Розповідь вчителя
Тварини супроводжують людей з давніх часів.Вони є помічниками людини. Але останнім часом вони все більше потребують захисту і гуманного ставлення.
-Скажіть, будь ласка,як люди повинні ставитись до тварин ? Чому ? Як ви розумієте слово « гуманне» ?
На минулих заняттях ми вже розміщували зображуваний предмет в центрі аркуша. Сьогодні ми маємо не лише показати, що ми навчились і вміємо, але і проявити свою фантазію та уяву.
Щоб правильно зобразити звіряток,треба назвати частни тіл .(Голова , тулуб, лапи, хвіст.На голові – вуха,очі,ніс,ротик).
Щоб зобразити звірят пухнастими- треба правильно передати фактуру хутра.Фактурою називають характер поверхні предмету зображення. Вона може бути гладкою,шорсткою,рельєфною (об’ємною).
План роботи над малюнком
V. Практична робота. Фізкультхвилинка. Питання до обговорення.
(Фізкультхвилинка виконується після певного етапу практичної роботи)
Переглянувши зоровий ряд із тематичними зображеннями учні приступають до роботи.
Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції малюнку та виправити помилки, а також надає індивідуальну допомогу.
Під час виконання практичної роботи вчитель та учні обговорюють ряд питань:
VІ. Аналіз робіт та підбиття підсумків
Демонстрація та перегляд дитячих робіт з коментарями.
- Що нового ми сьогодні навчились?
- Чи під час даної роботи виникали у вас якісь труднощі?
- Що таке фактура ? (Характер поверхні).
-Чи видно в малюнках,хто з дітей був уважний під час пояснення ?